Gå til innhold

Hjelp til valg av bærbare pc - spilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så kjent med de modsene på minecraft, men de fleste bærbare med dedikert grafikk skal ikke ha noe problem med å kjøre både minecraft og discord.

 

PCen er sikkert grei, men så er spørsmålet om den skal kunne brukes til andre type spill, og hvor lenge du tenker å ha PCen. 

 

Om jeg skal være kritisk, er problemet med den PCen at skjermkortet er ganske begrenset, og absolutt minimum jeg ville anbefalt for en PC til gaming. Dersom det er mulig å strekke litt på budsjettet får du en langt bedre PC om du går for denne: https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/32177/lenovo-ideapad-l340-17-3-barbar-gaming-pc-sort

 

Største forskjellen er skjermkortet, GTX 1650 yter ca. 40% bedre enn GTX 1050, så da får man et skjermkort som kan holde mye lengre, før man må bytte. I tillegg er det verdt å nevne at man får 512GB i stede for 256GB. 

 

Mange spill i dag krever stor mengder lagringsplass, og spesielt Minecraft kan bli ganske gjerrig på plass dersom man lager flere servere, saves, med mods og resource packs. 

 

Så om du kan tøye budsjettet, gå heller for 17.3 tommeren med GTX 1650 :)

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Ikke så kjent med de modsene på minecraft, men de fleste bærbare med dedikert grafikk skal ikke ha noe problem med å kjøre både minecraft og discord.

 

PCen er sikkert grei, men så er spørsmålet om den skal kunne brukes til andre type spill, og hvor lenge du tenker å ha PCen. 

 

Om jeg skal være kritisk, er problemet med den PCen at skjermkortet er ganske begrenset, og absolutt minimum jeg ville anbefalt for en PC til gaming. Dersom det er mulig å strekke litt på budsjettet får du en langt bedre PC om du går for denne: https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/32177/lenovo-ideapad-l340-17-3-barbar-gaming-pc-sort

 

Største forskjellen er skjermkortet, GTX 1650 yter ca. 40% bedre enn GTX 1050, så da får man et skjermkort som kan holde mye lengre, før man må bytte. I tillegg er det verdt å nevne at man får 512GB i stede for 256GB. 

 

Mange spill i dag krever stor mengder lagringsplass, og spesielt Minecraft kan bli ganske gjerrig på plass dersom man lager flere servere, saves, med mods og resource packs. 

 

Så om du kan tøye budsjettet, gå heller for 17.3 tommeren med GTX 1650 :)

Men bør jeg gå for bærbar med 16gb ram??? 

Lenke til kommentar

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/laptop/laptop-17-tommer/asus-rog-strix-g731gt-au080t-90nr0223-m01640/1008749.10998/

 

Vil denne her fungere godt, jeg syns det er litt dyr.. Kunne ha tenkt med en til ca 8000 da

Eller har dere noen tips??

Bra og en ganske hyggelig pris.

 

Spørsmålet er når raskt du trenger PCen. Klarer du å vente en og en halv mnd til, så er det black friday. Da er det ikke utenkelig at man kan få disse PCene i 10000 klassen til sånn 8000. Så om du ikke ønsker å svi av mer enn nødvendig og har tid til å vente, ville jeg vurdert å vente til black friday og se om du kanskje kan få den til en enda rimeligere pris da :)

 

Bare en tanke. Selv venter jeg med ny SSD til black friday :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...