Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billigst mulig bass og forsterker


Simenmtb

Anbefalte innlegg

Hei. Trenger litt hjelp til å velge hvilken bass of forsterker jeg trenger til bilen min. Hittil har jeg fått satt inn Pioneer mvh-x580dab spiller og alpine spg-17cs mellomtone, diskanter og delefilter. Dette har hjulpet mye, men savner fortsatt litt av bassen.

 

Noen som har tips til billig bass og forsterker som vil spille bra sammen med dett? Vil helst ikke legge for mye penger i dette da jeg er student og det er ikke ubegrenset med penger... vil helst prøve å holde meg rundt 2500,- hvis det er mulig. Noen anbefalinger?

 

Har sett litt på denne: https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/bilstereopakker/basspakker/pakker-med-basskasse/basspakke-m-dobbel-10-tommer

 

Noen tanker om denne pakka? Burde jeg gå for enkel eller dobbel bass?

 

Det gjelder en Peugeot 307 2004 modell hvis det har betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har tips om det er best med aktiv eller passiv sub? Og hvor mye watt burde jeg ha for at det skal bli god lyd? Trenger ikke såpass mye at hele fylket hører jeg kommer, men vil jo ha litt lyd. Anbefaler dere mono eller 2/4 veis forsterker?

 

Hvordan kabler skal jeg bruke? Følger det som regel med eller må jeg kjøpe utenom? Er det «standard» hva man bruker eller kommer det ann på forsterkeren/subben?

Lenke til kommentar

Her har du en fint oppsett du kan kopiere:

 

Må minst ha 24 subber og 12 forsterkere.

 

 

Neida, men om du vil ha aktiv eller passiv sub kommer ann på mange faktorer. Aktiv er jo litt enklere å koble opp, men får som oftest mere trykk av passive oppsett. Spesielt i billigklassen.

 

Man må kjøpe kabler utenom. Biltema sine kabelkit er billig og helt grei. Får med strømkabeler beregnet for middels anlegg og rca kabel.

 

Men skal du ha heftige greier må du ha tykkere strømkabel og større sikring.