Gå til innhold

Se en hel kamp fra det nye Resident Evil-spillet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Som vi meldte nylig er det mange spillere som forholder seg skeptiske til den nye retningen Capcom har valgt for Resident Evil, men utvikleren selv forsvarer valget sitt."

 

Ser ikke helt denne. Hvorfor trenger de forsvare valget sitt? De sa jo allerede før RE7 av de visste serien var gått i grøfta, og de måtte ta den tilbake til røttene. Dette beviste de med RE7. Men de sa også at mange liker actionbaserte spill, og de vil fortsette å lage disse også. Dette ser vi med Project REsistance. Men et ekte Resident Evil 8 er i utvikling, og vil være mer tro mot røttene, akkurat som RE7. Det er ikke enten eller. Vi kan ha spill som er tro mot røttene, i tillegg til spin-offs som fokuserer mer på action.

 

Når det er sagt så jeg den videoen, og er nysgjerrig. Ser for meg at det fort blir ensformig hvis det bare er å hente tre ting eller ødelegge tre ting i hvert område, og ble forvirret av Mastermind. Han skal jo stoppe alle, men han er også en survivor? Fire spillere inkludert mastermind, og fire spillere overlevde? Men kan nok bli interessant. Så for meg står det først og fremst på hvordan progressjon blir. Får vi belønning for å overleve, eller er det bare den ene meningsløse matchen etter den andre? Får jeg en belønning jeg synes er verdt det (nye karakterer, nye skins, nye skills osv) kan det bli bra. Har ikke avskrevet det, selv om jeg er skeptisk. :)

Lenke til kommentar

Dette så ikke bra ut for min del.
Her har utviklerne kunnet delt opp spillene grundig, dette har kunnet vært basert på to forskjellige konsept og de har kunnet brukt andre elementer som har gjort at spillerne har elsket spillet.

 

Det finnes svært mange gode Zombiespill der ute ( Left 4 dead eksempelvis ) der man spiller på lagbasis og har en god opplevelse samtidig, men det er såpass mange av dem at man må fornye og komme med andre opplevelser om man ønsker å selge spill og gi en god opplevelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Skulle ønske de bare lagde spill som remaken som ble gitt ut nylig.. Det var et helt fantastisk spill som jeg faktisk vurderer å spille om igjen snart.. Og har alt spilt de to første scenarioene.. 

 

Har forøvrig ikke kjøpt RE7 enda, kanskje verd det? Virker veldig gøy fra videoer jeg har sett. 

Lenke til kommentar

Skulle ønske de bare lagde spill som remaken som ble gitt ut nylig.. Det var et helt fantastisk spill som jeg faktisk vurderer å spille om igjen snart.. Og har alt spilt de to første scenarioene.. 

 

Har forøvrig ikke kjøpt RE7 enda, kanskje verd det? Virker veldig gøy fra videoer jeg har sett. 

 

Re7 likte jeg veldig godt. Det er absolutt et solid survival horror-spill selv om det kanskje ikke føles veldig resident evil ut(hvertfall ikke sammenlignet med re2 remaken som jeg også elsket). Kan varmt anbefale 7'ern.

Lenke til kommentar

 

Skulle ønske de bare lagde spill som remaken som ble gitt ut nylig.. Det var et helt fantastisk spill som jeg faktisk vurderer å spille om igjen snart.. Og har alt spilt de to første scenarioene.. 

 

Har forøvrig ikke kjøpt RE7 enda, kanskje verd det? Virker veldig gøy fra videoer jeg har sett. 

 

Re7 likte jeg veldig godt. Det er absolutt et solid survival horror-spill selv om det kanskje ikke føles veldig resident evil ut(hvertfall ikke sammenlignet med re2 remaken som jeg også elsket). Kan varmt anbefale 7'ern.

Nei... Nei... Nei!

Lenke til kommentar

 

 

Skulle ønske de bare lagde spill som remaken som ble gitt ut nylig.. Det var et helt fantastisk spill som jeg faktisk vurderer å spille om igjen snart.. Og har alt spilt de to første scenarioene.. 

 

Har forøvrig ikke kjøpt RE7 enda, kanskje verd det? Virker veldig gøy fra videoer jeg har sett. 

 

Re7 likte jeg veldig godt. Det er absolutt et solid survival horror-spill selv om det kanskje ikke føles veldig resident evil ut(hvertfall ikke sammenlignet med re2 remaken som jeg også elsket). Kan varmt anbefale 7'ern.

Nei... Nei... Nei!

Så re7 var ikke et bra spill?

Lenke til kommentar


 

 

 

 

 

Bare gi oss Resident Evil 3 Nemesis remake.
Det er det folket vil nå ha.

 

 

 

 

- Smaksak...
Jeg for min del foretrekker Orginalene fremfor Remake'ene.
Særlig "RE-2", det føltest liksom ikke helt det samme sett opp imot Orginalen.

Granted, uttrykket "Remake" kan tolkes på flere måter.
I mitt hode så virker det logisk at en Remake skal være så tro mot Orginalen som over hode mulig.
Det var det jeg likte med "RE-1"-Remake'en i at den hadde to Modes å velge mellom.
Der "Mode-1" var Orginalen i ny forkledning, mens "Mode-2" flyttet på rom og dører, fjernet rom og dører der man tidligere husket fra Orginalen at det skulle ha vært et rom eller ei dør, samtidig som det dukket opp rom og dører der man ikke kan huske at der fantes et rom eller ei dør i Orginalen.

Pluss at monstrene ble vanskeligere å bli kvitt i "Mode-2", sammenlignet med "Mode-1", og Orginalen i så måte.

Jeg føler at "RE-1"-Remake'en appellerer til en større mengde med spillere enn det jeg føler at "RE-2"-Remake'en gjør.

-----

Mye likt som med "Monkey Island"-Remake'ene.
Man kunne velge mellom "Classic"-Mode eller "HD-Remake"-Mode grafikkmessig, men det ødela nostalgien ved at "Classic"-Mode også ble "Talkie".
Som er grunnen til at jeg velger å spille Orginalene fremfor Remake'ene.

Det at "Monkey Island 3" a.k.a. "The Curse of Monkey Island" ble Talkie var og er en naturlig uttvikkling, men at dem går andre veien er jeg helt imot.

Jeg digger også "Indiana Jones"-spillene, særlig de to første.
Jeg synes Voice-Acting'en var spot on i "The Fate of Atlantis", men det hadde gjort meg vondt i sjela om "The Last Crusade" hadde blitt "Talkie".

-----

Med det sagt så må jeg si meg enig i mye av det som andre har sagt her på tråden.
Det er bra at Capcom endelig har innsett at dem bør gå tilbake til sine røtter relatert til Orginalen av de første 3 spillene i "RE"-serien.

Fra og med "RE-4" så har handlingen blitt preget mer og mer av Action fremfor Horror og Survival.

Ironisk nok Horror og Survival elementene i "Doom-3" var og fortsatt er grunnen til at det spillet er min favoritt i "Doom"-serien av spill.
Med tanke på at det var idSoft sin måte å tenke nytt på.
Problemet med "Doom-3" var/er at våpen som Rocket-Launcher og BFG9000 ble Endgame-Våpen for de var praktisk talt ubrukelige i alle de relativt små rommene og de trange korridorene i spillet.
Og Double-Barrel-Shotgun ble ironisk nok for realistisk, og i så måte ubrukelig i Close Combat.

Det at ending'en i "Doom-3" ble antiklimaktisk er en annen sak, som står i relativ strek kontrast til ending'ene i "RE-4" og oppover.
Med unntak av "RE-7" for det har jeg ikke begynt på ennå.

Det at dem valgt å ha Orginal-serien for seg og spin-off spill utenom er en bra ting.

Husker ikke i farten om det var "The Umbrella"- eller "The Darkside"-Chronicles, men det var merkelig å spille det etter å ha fullført "RE-0".

Muligheten til å kunne bytte mellom characters i "RE-0" var ganske digg, og gav mening i så måte.
Siden begge hadde forskjellige evner og egenskaper.
Det gav på en måte også mer innlevelse.


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...