Gå til innhold

TEST: Apple Watch series 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Always on var det som fikk meg til å oppgradere fra 4:) Jeg har til og med skrudd av "raise to wake" ?

Klokka viser tiden, hva min neste avtale er og det er kort veit til epost, telefon, meldinger og hjemmestyring :)

Trenger jeg noen av de andre applikasjonene jeg bruker mest så swiper jeg bare til neste urskive ;)

Lenke til kommentar

Hvor mye lenger varer batteriet hvis du slår av "always on"? Forresten, 18 timer er vel snakk om bruks timer? Ikke at ladet til 100% så er den bare  tom etter 18 timer? Jeg har iWatchj 3, og den varer 2-3 dager  før jeg må lade (avhengig av bruk)

Tviler sterkt på at de konkurrentene som artikkelen snakker om virkelig varer 4-10 dager i full bruk.

 

Personlig forstår jeg ikke oppstyret rundt always on. Er ikke stress å trykke på knapp for å se klokken.

Endret av nosync
Lenke til kommentar

Hvor mye lenger varer batteriet hvis du slår av "always on"? Forresten, 18 timer er vel snakk om bruks timer? Ikke at ladet til 100% så er den bare  tom etter 18 timer? Jeg har iWatchj 3, og den varer 2-3 dager  før jeg må lade (avhengig av bruk)

Tviler sterkt på at de konkurrentene som artikkelen snakker om virkelig varer 4-10 dager i full bruk.

 

Personlig forstår jeg ikke oppstyret rundt always on. Er ikke stress å trykke på knapp for å se klokken.

 

Always on gir deg rundt 18-24 timers batteri levetid. Slår du av AOD så varer den like lengre eller litt lengre enn series 4 (min erfaring er med LTE versjonen med en esim aktivert).

 

Dette skuffet meg da apple sa at de nå hadde AOD uten at det går ut over batterilevetiden. Dette er ikke min erfaring. Den holder i ca ett døgn med AOD på, min S4 varte i minimum 2 døgn.

 

Jeg har oppgradert siden jeg likte utseendet og holdbarheten til titan modellen. Men jeg har slått av AOD da det begrenser batterilevetiden for mye.

Lenke til kommentar

Uten at jeg er spesielt interessert i å bruke klokke eller varsler fra mobil, så er det faktisk en kjempefunksjon at den kan monitorere helse. Der har man noe som kan forebygge og redde liv. Her er det virkelig et potensiale til videreutvikling.

 

Nå er det vel strengt tatt Apple som kaster seg på en bølge, ikke at de er de som er først ute med ymse helsefunksjoner på håndleddet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror jeg heller hadde kjøpt denne :D

 

https://buy.garmin.com/nb-NO/NO/p/532035

 

Da hadde jeg heller kjøpt en Fenix 6 faktisk. Uansett, Garmin klokkene er helt råe, jeg har en Fenix 5 liggende selv, og bruker nå Apple Watch 4 LTE. Garmin er overlegne når det kommer til treningsfunksjoner og for aktive folk, men når det kommer til smartfunksjoner så er Apple Watch i en helt annen liga enn Garmin 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...