Gå til innhold

KOMMENTAR: Hvem skal piske Apple og Samsung når Huawei er ute av dansen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tvilsomt at de kommer hit offisielt. Det vanlige er jo såkalt gråimport og jeg tipper at det blir samme fiasko i år.

Ja, det er trist at OnePlus enn så lenge kun er å finne under Telia sin "gråimport" kategori i nettbutikken. :p

https://www.telia.no/oneplus/

 

Fra spøk til alvor, OnePlus blir faktisk fra og med siste modell importert legitimt til Norge. Et par nettbutikker som komplett og Telia har den. Du kan kjøpe den i fysisk butikk hos Telia, og gå der for fysisk servicesenter for mobilen, samt reklamasjon etc.

 

 

Ellers ser jeg ikke hvordan folk mener det går fint at Huawei forsvinner for konkurransen sin del. De er jo 2. største mobilselskap i verden. I Kina er jo alle Kina-mobiler selvfølgelig fritt tilgjengelige, og Huawei selger jo veldig bra i Kina. Altså gir de for veldig mange noe mer enn alle de andre. Ikke nok med det de har økt utrolig mye per år.

 

Folk her ser veldig mye etter den beste telefonen. Selvfølgelig er det et betydelig marked for rimeligere mobiler og, der har vi reelt godt med alternativ. Derimot av toppmodeller, så er det klart Huawei presser konkurransen og kommer med nyvinninger ingen andre har. Ikke noe selskap kommer med så mye nytt så raskt som Huawei for tiden. Det at Huawei fikk modeller som konkurrerte med Samsung og Apple i Norge gjorde at de som eneste selskap utfordret de to selskapenes dominans i Norge. Vi har reelt duopol i toppsjiktet her, bare se på salgslistene! En 3. part er svært velkommen.

 

I tillegg, har du tenkt på hvor mye penger Ruter og Avinor har fått av Huawei sitt reklamebudsjett? De har  jo hatt de plakatene overalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er trist at OnePlus enn så lenge kun er å finne under Telia sin "gråimport" kategori i nettbutikken. :p

https://www.telia.no/oneplus/

 

Jeg siktet til Pixel 4. Pixel-serien har nemlig aldri blitt offisielt lansert i Norge. OnePlus kjenner jeg godt til. Hatt et par OnePlus One og har fortsatt min 5T liggende. Ironisk nok har jeg ikke kjøpt OnePlus etter at de kom til Norge, uten at det har noen sammenheng.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Jeg siktet til Pixel 4. Pixel-serien har nemlig aldri blitt offisielt lansert i Norge. OnePlus kjenner jeg godt til. Hatt et par OnePlus One og har fortsatt min 5T liggende. Ironisk nok har jeg ikke kjøpt OnePlus etter at de kom til Norge, uten at det har noen sammenheng.

Ah, beklager misforståelsen fra min side da. Og nei, jeg tror du har helt rett i at Pixel ikke noengang har vært å finne offisielt her.

Lenke til kommentar

Kommer sikkert å skje, så du har nok kjøpt katta i sekken her :)

Min Huawei tlf fikk siste oppdatering siste måned. Det er heller ingen sperre for Huawei å bruke Android. Det er helt åpent. Android er ikke et produkt du kjøper. Så nei, de kommer ikke til å stoppe.

 

Det som stopper er jo Google appene, men det er ikke noe hinder i å legge inn disse selv. Og selvfølgelig på eksisterende telefoner så er de allerede installert, og de blir ikke fjern-avinstallert. Det er ikke noe ulovlig i å ha Google produkt på en Huawei telefon. Det er ikke lov for Google spesifikt å selge til Huawei. Om jeg kjøper noe på Google Play har ikke Google solgt Huawei noe som helst.

 

Problemet består jo i at folk kommer ikke realistisk til å sitte å legge inn Google .apk-ene. Vel folk som har veldig lyst på, men slik de bare selger hos Telia/Elkjøp osv, ikke noe videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er kjekkt å ikke ha andoid shop da blir det ikle pushet oppdateringer hver gang jeg kobler meg på wifi.

 

Utrolig plagsomt.

 

Det har mange år siden jeg merket noen forskjell når google maps ble oppdatert. Youtube app er bare en plage som ikke går å avinstallere.

 

Nesten sånn jeg vil gå for huawei nå, men sa har de sikkert pakket den med noen enda verre huawei dritt

Lenke til kommentar

Er kjekkt å ikke ha andoid shop da blir det ikle pushet oppdateringer hver gang jeg kobler meg på wifi.

 

Utrolig plagsomt.

 

Det har mange år siden jeg merket noen forskjell når google maps ble oppdatert. Youtube app er bare en plage som ikke går å avinstallere.

 

Nesten sånn jeg vil gå for huawei nå, men sa har de sikkert pakket den med noen enda verre huawei dritt

Ehh.. går ik ant å avinstallere YouTube ??

Lenke til kommentar

Er kjekkt å ikke ha andoid shop da blir det ikle pushet oppdateringer hver gang jeg kobler meg på wifi.

 

Utrolig plagsomt.

 

Det har mange år siden jeg merket noen forskjell når google maps ble oppdatert. Youtube app er bare en plage som ikke går å avinstallere.

 

Nesten sånn jeg vil gå for huawei nå, men sa har de sikkert pakket den med noen enda verre huawei dritt

Du vet du kan skru av automatiske oppdateringer av apper? Sjekk innstilllingene på Google Play. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er kjekkt å ikke ha andoid shop da blir det ikle pushet oppdateringer hver gang jeg kobler meg på wifi.

 

Utrolig plagsomt.

 

Det har mange år siden jeg merket noen forskjell når google maps ble oppdatert.

Youtube app er bare en plage som ikke går å avinstallere.

 

Nesten sånn jeg vil gå for huawei nå, men sa har de sikkert pakket den med noen enda verre huawei dritt

 

 

 

 

- Så det er ikke bare jeg som plages av (Bruker-)Apps som ikke lar seg fjerne på vanlig måte...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...