Gå til innhold

Har du fått med deg at forumet snart skal oppgraderes?
Se vår siste utviklingsdagbok her: Utviklingsdagbok #3 - Mer om aktivitetsstrøm og kalenderarrangement

Foto

Synes det er vanskelig å være samboer

3 svar i denne tråden

#1 AnonymDiskusjon

AnonymDiskusjon

Anonym bruker

• Anonym
  • 53 846 innlegg
  •   20. desember 2010

Skrevet 12. september 2019 - 10:03

Heihei.

Dette går nok på hva enkelte har behov for, jeg skjønner det, men trenger bare å få det ut. Synes det er veldig vanskelig å være samboer med kjæresten min.

Noe av grunnen til dette er at han regner det å bo sammen som å tilbringe tid sammen. For meg er ikke dette tilfellet. Heller motsatt, at jeg føler meg mer alene når vi bare sitter i hver ende av sofaen sammen uten å snakke sammen eller gjøre noe sammen.

Før når vi ikke bodde sammen så fant vi ofte på ting sammen, men nå er det visst ikke rom for det siden vi gjør så mye sammen... Hvordan kan jeg komme meg over dette?

Anonymous poster hash: 4dd7a...d91
  • 0
AnonymDiskusjon er en virtuell bruker opprettet av administratorene som alle anonymiserte innlegg kobles til i stedet for den egentlige brukeren.

#2 NoTrace

NoTrace

Bruker

• Medlemmer
  • 4 687 innlegg
  •   31. oktober 2006

Skrevet 12. september 2019 - 10:43

Hvor lenge har dere bodd sammen? Jeg vil tro at dette går seg til når dere får mer tid som samboere.

Det er naturlig at man ikke driver med ting sammen hele tiden, det må være rom for individuelle hobbyer o.l. selv om man bor sammen, og det å bli tvunget til samhandling 24/7 i sitt eget hjem er slitsomt.

Du kan jo ta opp noen hobbyer som gjør at du ikke bare sitter og venter på neste felles aktivitet eller samtale?

• 0

#3 AnonymDiskusjon

AnonymDiskusjon

Anonym bruker

• Anonym
  • 53 846 innlegg
  •   20. desember 2010

Skrevet 12. september 2019 - 11:01

Hvor lenge har dere bodd sammen? Jeg vil tro at dette går seg til når dere får mer tid som samboere.

Det er naturlig at man ikke driver med ting sammen hele tiden, det må være rom for individuelle hobbyer o.l. selv om man bor sammen, og det å bli tvunget til samhandling 24/7 i sitt eget hjem er slitsomt.

Du kan jo ta opp noen hobbyer som gjør at du ikke bare sitter og venter på neste felles aktivitet eller samtale?

Noen måneder bare...

Har selvsagt egne hobbier, og er enig at det ikke er naturlig å gjøre ting sammen hele tiden. Problemet er at vi ikke gjør NOE sammen. Trenger selv mye alenetid, men føles meningsløst å være i et forhold uten å gjøre noe sammen. (Selv om jo, man kan kun sette pris på hverandres nærvær)

Anonymous poster hash: 4dd7a...d91
  • 0
AnonymDiskusjon er en virtuell bruker opprettet av administratorene som alle anonymiserte innlegg kobles til i stedet for den egentlige brukeren.

#4 NoTrace

NoTrace

Bruker

• Medlemmer
  • 4 687 innlegg
  •   31. oktober 2006

Skrevet 12. september 2019 - 11:27

Så det eneste dere gjør er å se på TV fra hver sin ende av sofaen?

Da skjønner jeg jo at det kan bli litt kjedelig i lengden, ja. Har du foreslått ting? Kino, middag ute, ta en drink eller to på byen, konsert e.l.? Eventuelt bare brettspill hjemme?

• 1

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere