Gå til innhold

ID.3 er på vei, men Volkswagen har allerede planen klar for den neste ID-modellen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seriøst? Tempo står jo i artikkelen. Hvor? Snakker du om i hvilket land? Volum har VW allerede avslørt målene sine for. 

Du vet de er jo vant med "Tesla tall" som vanligvis ligger på omtrent dobbelt så mange biler som faktisk produksjon ender opp med og så later de som om når VW presenterer tall så stemmer de ikke før de ser dem, selv om VW er et helt annet konsern og ikke tvitrer ut drømme-tall for produksjon på Twitter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Seriøst? Tempo står jo i artikkelen. Hvor? Snakker du om i hvilket land? Volum har VW allerede avslørt målene sine for.

Du vet de er jo vant med "Tesla tall" som vanligvis ligger på omtrent dobbelt så mange biler som faktisk produksjon ender opp med og så later de som om når VW presenterer tall så stemmer de ikke før de ser dem, selv om VW er et helt annet konsern og ikke tvitrer ut drømme-tall for produksjon på Twitter :)

Slutt å jug.

(Det er noe differensiering men langt nær det dobbelte).

 

Ps: Leaf eier og veit at alt som WV sier skal tas med et lastebillass av salt. Når bilen faktisk kan leveres er det som teller, alt annet blir bare krampetak på å prøve å skjule sin historie.

Endret av The Very End
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Damn. En ny elbil hver 6 måned? 

 

Husker enkelte for et år siden sa at VW var for seint ute med elbiler. Men med dette tempoet, så er dem jo langt forbi noen andre på rimelig kort tid.

 

Tesladisiplene har jo tviholdt på tanken om at VW bare har papirlanseringer. Og nå kommer jammen VW med fysiske varer, til høy kvalitet og lav pris. Hva skal Tesladisiplene nå gjøre?

Lenke til kommentar

Slutt å jug.

(Det er noe differensiering men langt nær det dobbelte).

Ps: Leaf eier og veit at alt som WV sier skal tas med et lastebillass av salt. Når bilen faktisk kan leveres er det som teller, alt annet blir bare krampetak på å prøve å skjule sin historie.

Gjør det veldig vondt at VW er seriøse når det kommer til elbil? Er det sånn t du blir lei DG når du ser kontraktene for batterier VW og VAG har? Blir du skuffet når MEB-plattformen er så fleksibel at den passer på tvers av hele VAAG-konsernet?

Lenke til kommentar

Slutt å jug.

(Det er noe differensiering men langt nær det dobbelte).

 

Ps: Leaf eier og veit at alt som WV sier skal tas med et lastebillass av salt. Når bilen faktisk kan leveres er det som teller, alt annet blir bare krampetak på å prøve å skjule sin historie.

Etter at VW fikk ny CEO - hvor mye av det han har sagt må taes med en stor klype salt? 

Lenke til kommentar

Selv om Nissan og muligens Renault leder elbil-racet per idag er det nok VW som leder om 2-3 år. Og rundt 2025-2027 tipper jeg det er Toyota som er størst slik de er når man tar med alle drivlinjer idag.

 

Nissan må iallefall skjerpe seg grundig eller så blir de totalt frakjørt snart når folk skjønner hva det er Nissan leverer slags bil.

Nada kjøling av batteri, så man mister 5% kapasitet hvert år fra batteriet. Og deres 100kW hurtilading er ubrukelig siden batteriet ikke har kjøling og kun kan mota 20kW..

 

Og de er vel den eneste produsenten som bruker Chademopluggen til lading, hvorpå alle andre inkludert VW bruker CCS.

 

Virker som at VW har skjønt litt bedre hvordan man tar vare på batteriet iallefall.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Tesladisiplene har jo tviholdt på tanken om at VW bare har papirlanseringer. Og nå kommer jammen VW med fysiske varer, til høy kvalitet og lav pris. Hva skal Tesladisiplene nå gjøre?

Missi det er ytterst få tesla disipler, Det er bare at du har så usaklig kritikk av tesla i hver enste tråd om El biler, så man ikke kan la vær å irettesette deg. De fleste tar tesla annonseringer med mye salt akkuratt som man burde med VW også. Om spørsmålet er hva som blir best av ID3 og Tesla så er det sikkert mange som foretrekker Tesla sine fordeler og bakdeler fortsatt. Om spørsmålet er om det er bra at VW lanser nye El bil modeller så hell yeah.

 

Jeg sitter for eksempel med en gamal disel bil og avventer litt for å se hva som kommer frem mot 2021. Så langt er model 3 første valg, venter med å kjøpe fordi jeg synes det er mye penger. ID3 er jo lovende men må nesten se hvor dyrt det blir med ekstrautstyret jeg ønsker. Er for eksempel en ganske stor kamel å svelge at jeg ikke får tilhenger feste til ID3. Er tiltak å leie bil når jeg skal til dynga, eller plukke opp en sofa på finn.

Endret av MrFoss
Lenke til kommentar

 Er for eksempel en ganske stor kamel å svelge at jeg ikke får tilhenger feste til ID3. Er tiltak å leie bil når jeg skal til dynga, eller plukke opp en sofa på finn.

 

Virker som veldig får elbilprodusenter prioriterer dette. Selv var dette en avgjørende faktor for meg. Man må jo ha krok!

Forøvrig har Tesla skrudd opp maksvekten fra 910KG til 1000KG på Model 3 nå. Ikke akkurat noe å dra på campingtur med, men nok i massevis for å hente en sofa eller kjøre søppel som du nevner.

 

Pussa opp leiligheten i fjor sommer og det ble veldig mange turer på byggern og på søppelfyllinga med henger da.

Ville vært utrolig tungvindt å lånt seg bil under hele seansen. Mye enklere å få låne en tilhenger i 2 uker hos noen.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker som veldig får elbilprodusenter prioriterer dette. Selv var dette en avgjørende faktor for meg. Man må jo ha krok!

Forøvrig har Tesla skrudd opp maksvekten fra 910KG til 1000KG på Model 3 nå. Ikke akkurat noe å dra på campingtur med, men nok i massevis for å hente en sofa eller kjøre søppel som du nevner.

6 måneder å vente på en større versjon av ID.3 som er en mer typisk bil for dette, klarer man nok å vente på. 

ID.4 er allerede ute på veiene for testing, og da stemmer uttalelsene rimelig greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

6 måneder å vente på en større versjon av ID.3 som er en mer typisk bil for dette, klarer man nok å vente på. 

ID.4 er allerede ute på veiene for testing, og da stemmer uttalelsene rimelig greit. 

 

Er det bekreftet at den får krok da?

Mange andre produsenter har jo store elbiler på markedet, men de færreste har alikevell krok av en eller annen grunn.

Siste var vel Kia e-Niro: https://www.dinside.no/motor/ny-nedtur-for-folke-elbilen/71482089

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Er det bekreftet at den får krok da?

Mange andre produsenter har jo store elbiler på markedet, men de færreste har alikevell krok av en eller annen grunn.

Siste var vel Kia e-Niro: https://www.dinside.no/motor/ny-nedtur-for-folke-elbilen/71482089

Ja, den får krok og mulighet for å ha last på taket. Det står jo her i artikkelen... 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...