Gå til innhold

Har du fått med deg at forumet snart skal oppgraderes?
Se vår siste utviklingsdagbok her: Utviklingsdagbok #3 - Mer om aktivitetsstrøm og kalenderarrangement

Foto

E-SPORT: TV 2 satser hardt på e-sport

11 svar i denne tråden

#1 Hofer

Hofer

Skribent, Gamer.no

• Medlemmer
  • 1 213 innlegg
  •   29. oktober 2006

Skrevet 11. september 2019 - 14:55

ch.300x169.jpg

Tidligere Telialiga-kommentator Simen Henriksen er en av fem som skal fokusere på Counter-Strike-satsingen.

E-SPORT: TV 2 satser hardt på e-sport
  • 0

Redaksjonssjef e-sport, Gamer.no.

#2 GustcloakRL

GustcloakRL

Bruker

• Medlemmer
  • 120 innlegg
  •   11. april 2016

Skrevet 11. september 2019 - 15:57

Er helt enig jeg. Takk for at dere lager slike innlegg. Elsker og lese på skolen, hjemme, og når jeg er ute på byen. Big creds
  • 1

#3 stenvoldamund

stenvoldamund

Bruker

• Medlemmer
  • 29 innlegg
  •   7. oktober 2017

Skrevet 11. september 2019 - 16:01

+
  • 0

#4 Tiltman

Tiltman

Bruker

• Medlemmer
  • 9 492 innlegg
  •   26. januar 2004

Skrevet 11. september 2019 - 17:05

esport er mer enn cs og ESL, mens 'Tour de France' er et bestemt årlig arrangement på sykkel. Så overskriften;

TV 2 vil behandle e-sport på samme måte som Tour de France

gir liksom ikke helt mening. Jeg tror ikke de behandler alle ulike typer fsport (fysisk sport) likt som Tour de France.

Dog, ett sted skal en vel begynne og TV2 skal ha kreds. for forsøket.

Et tips;
Ikke gjør sendingene tåpelige ved å snakke så enkelt at "folk flest" liksom skal forstå hva som foregår. Sånt gjør det bare uinteressant for de aller fleste. Skal sendingen(e) gi noen mening må TV2 kunne konkurrere mot (ta publikum fra) diverse twitch sendiger. Dere kan heller evt. lage noen "intro" produksjoner (til hver esport gren) som "førstegangs seere"/noobs kan sjekke når de selv ønsker.

Dette innlegget har blitt redigert av Tiltman: 11. september 2019 - 17:07

• 1
So many mouths to feed on the farm, Sonny was the second to the last one born.
His mamma ran away and his daddy beat him bad, and he grew up wild- good love he never had.

#5 Taurean

Taurean

Bruker

• Medlemmer
  • 5 092 innlegg
  •   14. november 2012

Skrevet 11. september 2019 - 19:17

Å nei, ikke Counter Strike. Gørr kjedelig.

Jeg er ikke en forkjemper for at spill skal være kjøpt og betalt. Men DOTA 2 var litt gøy å se på, så lenge de klarte å ikke skifte fokus hvert andre sekund hele tiden.

Noen kamper i SF 5 er morsomt.

Og helt enig i at kommentatorer ødelegger hele greia. De som gidder å følge med, gidder å lese litt på internett om hvordan et spill fungerer. Jeg vil heller høre lyder fra spillet så jeg kan følge bedre med. All praten bare ødelegger alt sammen. De tror de er så smarte og drar alt ut i det uendelige, blir bare slitsomt.

Dette innlegget har blitt redigert av Taurean: 11. september 2019 - 19:18

• 0

"So do you feel more vulnerable after these attacks (in France)?" Lemmy: "You've always been vulnerable, you're always gonna be vulnerable. Every day you go out the house you're vulnerable. You're inches from diving under a bus, or someone hitting you over your head for your money, you know? Nothing is safe! Everyone seems to be obsessed with safety! Well, nothing's safe, okay? Nothing. Make the most of it while you're safe, now! You won't be tomorrow, maybe.

#6 HEMY

HEMY

Bruker

• Medlemmer
  • 250 innlegg
  •   25. januar 2015

Skrevet 11. september 2019 - 19:55

fan va snygt!!!!
  • 0

:thumbs: hemy

#7 hatredFan911

hatredFan911

Bruker

• Medlemmer
  • 182 innlegg
  •   23. oktober 2014

Skrevet 11. september 2019 - 20:19

Kjenn publikumet deres, og la det vokse der i fra. Ikke forsøk å få mormor til å forstå hva dette er. Det er ikke turistene som kommer til å titte på dette når det har gått en måned.
  • 0

#8 TB-Iceman

TB-Iceman

Bruker

• Medlemmer
  • 144 innlegg
  •   25. juni 2012

Skrevet 12. september 2019 - 13:31

Tenker at alle de største aktørene her til lands har prøvd å "satse" på e-sport for så å legge ned satsingen etter for eksempel en sesong med Telenor/telialigaen. Hvor mange ganger har ikke TV2, VG, Discovery, Nettavisen (?), NRK kommet og sagt at vi skal satse på e-sport?
  • 1

#9 TST

TST

Leder for Gamer.no og Telialigaen

• Good Game AS
  • 13 708 innlegg
  •   11. september 2001

Skrevet 12. september 2019 - 18:15

Tenker at alle de største aktørene her til lands har prøvd å "satse" på e-sport for så å legge ned satsingen etter for eksempel en sesong med Telenor/telialigaen. Hvor mange ganger har ikke TV2, VG, Discovery, Nettavisen (?), NRK kommet og sagt at vi skal satse på e-sport?

Dette er såvidt jeg vet første gangen noe mediehus i Norge ansetter folk (i dette tilfelle fem personer) for å drive prosjektet. Da er det et langsiktig tankesett bak. Det er noe helt annet enn å gå inn i en test med omrokkering av eksisterende personell i en kort periode.
  • 0
Tor-Steinar Nastad Tangedal
Grunnlegger av Gamer.no og leder for Telenorligaen

#10 Sholock545

Sholock545

Bruker

• Medlemmer
  • 2 innlegg
  •   25. august 2018

Skrevet 13. september 2019 - 22:14

esport er mer enn cs og ESL, mens 'Tour de France' er et bestemt årlig arrangement på sykkel. Så overskriften;

TV 2 vil behandle e-sport på samme måte som Tour de France

gir liksom ikke helt mening. Jeg tror ikke de behandler alle ulike typer fsport (fysisk sport) likt som Tour de France.

Dog, ett sted skal en vel begynne og TV2 skal ha kreds. for forsøket.

Et tips;
Ikke gjør sendingene tåpelige ved å snakke så enkelt at "folk flest" liksom skal forstå hva som foregår. Sånt gjør det bare uinteressant for de aller fleste. Skal sendingen(e) gi noen mening må TV2 kunne konkurrere mot (ta publikum fra) diverse twitch sendiger. Dere kan heller evt. lage noen "intro" produksjoner (til hver esport gren) som "førstegangs seere"/noobs kan sjekke når de selv ønsker.

Tror ikke helt at de mener det så bokstavelig. Og at de bare mener at det skal få like mye oppmerksomhet og at det skal bli like akseptert som andre sportgrener og tok bare tour de france som et eksempel.
  • 0

#11 Limbeck

Limbeck

Bruker

• Medlemmer
  • 11 987 innlegg
  •   18. juni 2004

Skrevet 14. september 2019 - 00:03

Det kan bli et seerproblem når så få har kunnskapen til å forstå hva som foregår
  • 0

#12 Jotne

Jotne

Bruker

• Medlemmer
  • 38 innlegg
  •   6. januar 2015

Skrevet 15. september 2019 - 17:10

Selv i fotball, hvor interessen i Norge er stor, er det fortsatt slik at de fleste anser de engelske sendingene som "mer profesjonelle". Uten at det nødvendigvis alltid er tilfellet.

Skal du dekke internasjonal esport, tror jeg du må akseptere at det for øyeblikket er vanskelig å konkurrere direkte. Tviler på seertallet vil være høyt nok uten å først etablere en grasrot en kan bygge videre på. Lite hensiktsmessig å late som om vi alltid har vært en stor esportnasjon, når det ikke stemmer. Men vi _kan_ selvsagt bli det!

Mer enn å vise hvor "proffe" vi kan være, tror jeg det er bedre å vise hvor engasjerende og ufarlig esport kan være. For å dra paralleller til sjakksendinger; Jon Ludvig Hammer, Simen Agdestein og Torstein Bae har alle vært fantastiske for den dekningen.
  • 0

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere