Gå til innhold

Excel beskyttelse


Rasmus53

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på om noen vet noe om å lage et beskyttet Excel dokument. Skal lagre personlig informasjon og trenger en måte som gjør at jeg kan sende det til andre og samtidig det hindrer kopiering av innholdet. Hvis det er mulig så ser jeg etter noe som sletter/mister tilgang til i løpet av et år.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg beklager. Det er umulig. Ikke legg noe i et Exceldokument du sender fra deg som du ikke vil at andre skal se. Du kan operere med så mye skjulte kolonner og ark du vil, de er grusomt tilgjengelige allikevel.

 

Jeg kan dele en makro som får et dokument til å selvdestruere hvis du vil. Men det krever at fila er i xlsm-format og at brukeren har aktivert innhold/makroer, så ikke særlig pålitelig det heller.

 

Beste hilsen Harald

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg lurer på om noen vet noe om å lage et beskyttet Excel dokument. Skal lagre personlig informasjon og trenger en måte som gjør at jeg kan sende det til andre og samtidig det hindrer kopiering av innholdet. Hvis det er mulig så ser jeg etter noe som sletter/mister tilgang til i løpet av et år.

 

Takk på forhånd!

 

Antagelig litt mer omstendig enn du ser for deg, men du kan gjøre dette ved å beskytte Excel-dokumentet med Azure Infotmation-protection.

 

Du kan da styre hvem som skal åpne dokumentet, om de skal få lov til å skrive ut, kopiere ut etc.

 

Du må isåfall ha et abonnement, og de du sender filen til må bruke eller opprette en microsoft-konto (gratis eller Office 365) for å åpne dokumentet.

 

Det krever at du kjøper abonnement, men du kan prøve gratis i 30 dager. - men husk, ingenting kan uansett hindre mottaker i å ta bilde av skjermen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...