Gå til innhold

Dette blir elbil-høydepunktene på bilmessen i Frankfurt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når blir det mulig å få tak i Rivian mon tru? Byttar gladelig TMX'en mot den 5 seters pickupen!

Sist jeg var inne å sjekket på nettsiden deres, så tok de kun i mot bestillinger fra USA (og Canada/Mexico) så vidt jeg husker :/

 

EDIT: Men de skulle egentlig åpne for bestillinger i løpet av første halvdel 2019, så enten er det like rundt hjørnet eller så holder bilen på å floppe.

Endret av LaKilla
Lenke til kommentar

Det er litt for stor andel små og mellomstore biler, vi burde sett biler i formatet Chrysler Pacifica nå snart.

 

I og med at du bruker en amerikansk bil som drømmebil, attpåtil i et segment som "ingen" i Europa vil ha, så skal du nok vente ganske lenge på en elbil du liker. Du bør nok heller se etter store familie-SUV hvis du skal ha noe elektrisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er litt for stor andel små og mellomstore biler, vi burde sett biler i formatet Chrysler Pacifica nå snart.

SUV's tok vel livet av det segmentet?

 

Men du er helt klart inne på noe, for større kjøretøyer som denne veier voksent, og kommer aldri i verden til å komme under 95 gram co2 grensa som EU kommer til å bøtelegge fra neste år av.

 

Dette er også grunnen til at alle som klager på produsenter som er "TREGE" med å komme ut med elbil modeller, heller selger SUV s de tjener mer penger på nå, og neste år kom de plutselig på at nu jävlar skal vi selge biler med skjøteledning.

Lenke til kommentar

I og med at du bruker en amerikansk bil som drømmebil, attpåtil i et segment som "ingen" i Europa vil ha, så skal du nok vente ganske lenge på en elbil du liker. Du bør nok heller se etter store familie-SUV hvis du skal ha noe elektrisk.

Det finnes mange store seks, syv og åttesetere, og selv om mange her på berget har valgt mer kassete tyskere så finnes det også mange amerikanere. Også Pacifica.

 

Jeg synes imidlertid Pacifica, og Grand Voyager, treffer best på formfaktor en. Problemet til de amerikanske bilene har vært drivlinjene. Min GV med 3.3L V6 drikker 1.2L mila på langkjøring, og ligger på 1.8L i snitt. Det har vært hovedproblemet.

 

Men det var uansett ikke poenget om malen var amerikansk eller ikke. Jeg ønsker meg en romslig elektrisk minivan. Det finnes ikke samnennlignbare SUV'er. Det finnes knapt nok en SUV med plass til seks og en del bagasje, kanskje GLX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...