Gå til innhold

Etter bare seks dager var «Ragnaros» død i WoW Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en del faktorer som hører med til historien da.

 

- Vi har 16 år med erfaring nå og alt av informasjon om alle bosser i alle raid. I 2005 fant de det ut etterhvert som de kom dit. Ingen visste hva Hydraxian Waterlords og Aqual Quintessence var.

- APES har øvd på dette på private servere i ti år og har alle bosser i beinmargen.

- De møtte 1.12 versjonen av Ragnaros. 1.1 versjonen var vel så og si umulig å drepe.

- APES brukte en xp-exploit i LBRS for å lvle fra 53 til 60. Det er flere som mener de burde miste rekorden pga av juks.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

I gamledager måtte 8 medlemmer i raidet ha nok omdømme hos Hydraxian Waterlords til å kjøpe Aqual Quintessence. I 1.12 er dette enten fjernet helt, eller det er nok at en person har dette. Denne versjonen av spillet er versjonen rett før Burning Crusade, så alt utenom de nyeste raids er redusert i vanskelighet for at flere skulle få prøvd de.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er Naxxramas med i denne runden av Classic? Kom meg aldri dit, måtte gi meg som en sååå aktiv spiller på den tiden. Min største bragd var main tank tauren warrior gjennom Molten Core.

 

Ikke denne "runden" nei.

Classic er delt inn i faser, 6 totalt.

Naxxramas er i fase 6.

Lenke til kommentar

I gamledager måtte 8 medlemmer i raidet ha nok omdømme hos Hydraxian Waterlords til å kjøpe Aqual Quintessence. I 1.12 er dette enten fjernet helt, eller det er nok at en person har dette. Denne versjonen av spillet er versjonen rett før Burning Crusade, så alt utenom de nyeste raids er redusert i vanskelighet for at flere skulle få prøvd de.

 

Det er greit nok det, men jeg kan ikke huske at folk som ikke var Level 60 og ikke hadde litt gear ikke ble annet enn oneshottet i Molten Core.

Kanskje guilden jeg var i allerede var ferdig med MC på den tiden denne patchen kom, det vet jeg ikke.

Jeg vet bare at dette hørtes latterlig lett ut. Når nesten halve raidet ikke en gang er 60, noe som betyr at de heller ikke har noe rare (blått) level 60 gear som en gjerne måtte ha for å starte på raiding.

 

Også bare 1 tank? Når jeg raidet i vanilla så kunne en trenge både 3 og 4 tanks i enkelte situasjoner (ikke nødvendigvis akkurat MC). 1 tank på corehounds i MC når jeg raidet der ville spist tanken levende før du rakk og reagere.

 

Så mye for at classic skal gi deg tilbake vanilla følelsen. Dette høres mer ut som BFA easymode (LFR) forkledd som vanilla.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Er Naxxramas med i denne runden av Classic? Kom meg aldri dit, måtte gi meg som en sååå aktiv spiller på den tiden. Min største bragd var main tank tauren warrior gjennom Molten Core.

 

er med i en senere oppdatering, de ruller ut innhold etter patches, du finner den nok på nett om du googler litt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

 

I gamledager måtte 8 medlemmer i raidet ha nok omdømme hos Hydraxian Waterlords til å kjøpe Aqual Quintessence. I 1.12 er dette enten fjernet helt, eller det er nok at en person har dette. Denne versjonen av spillet er versjonen rett før Burning Crusade, så alt utenom de nyeste raids er redusert i vanskelighet for at flere skulle få prøvd de.

 

Det er greit nok det, men jeg kan ikke huske at folk som ikke var Level 60 og ikke hadde litt gear ikke ble annet enn oneshottet i Molten Core.

Kanskje guilden jeg var i allerede var ferdig med MC på den tiden denne patchen kom, det vet jeg ikke.

Jeg vet bare at dette hørtes latterlig lett ut. Når nesten halve raidet ikke en gang er 60, noe som betyr at de heller ikke har noe rare (blått) level 60 gear som en gjerne måtte ha for å starte på raiding.

 

Også bare 1 tank? Når jeg raidet i vanilla så kunne en trenge både 3 og 4 tanks i enkelte situasjoner (ikke nødvendigvis akkurat MC). 1 tank på corehounds i MC når jeg raidet der ville spist tanken levende før du rakk og reagere.

 

Så mye for at classic skal gi deg tilbake vanilla følelsen. Dette høres mer ut som BFA easymode (LFR) forkledd som vanilla.

Selvfølgelig er det lettere nå enn for 15 år siden. Alle har blitt bedre i spillet og ingen trenger å bruke tid på å finne ut hvordan ulike bosser fungerer. All info finnes allerede. APES har dessuten spillt på private servere i årevis. Folk flest kommer nok til å bruke en del tid på å skaffe seg gear før de klarer Molten Core og Onyxia.

 

Lag deg en warrior og prøv å ta quests alene, så skal du se at det er langt unna BfA mtp vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det lettere nå enn for 15 år siden. Alle har blitt bedre i spillet og ingen trenger å bruke tid på å finne ut hvordan ulike bosser fungerer. All info finnes allerede. APES har dessuten spillt på private servere i årevis. Folk flest kommer nok til å bruke en del tid på å skaffe seg gear før de klarer Molten Core og Onyxia.

 

Lag deg en warrior og prøv å ta quests alene, så skal du se at det er langt unna BfA mtp vanskelighetsgrad.

 

Har lite med saken å gjøre egentlig. Har ikke noe med hvor god en er eller hvor mye erfaring en har. Ting gjorde rett og slett mye mer skade i vanilla når MC, etc. først kom enn det det åpenbart gjør i denne versjonen av classic.

 

Etter min mening har characters under level 60 ingen verdens ting i MC å gjøre, samme hvor god du er. Og det er rett og slett en skam at noen kan drepe Ragnaros med omtrent halve raidet under level 60. Noe som også betyr at de ikke har mye til gear og derfor har lite hp, osv.

Og at du kan solo tanke alt der inne er også en enorm vits. Det kunne du bare glemme i vanilla, selv med MC gear.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...