Gå til innhold

Vellykket «hopp» for SpaceX' nye Raptor-rakett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var kult å se på i går kveld. Dette var en test der mye kunne gå galt, og det virker som landingen var litt hardere enn sist gang. Det fløy noen deler avgårde etter landingen...

 

Men det kunne ikke gått veldig mye bedre. Nå skal StarHopper bygges om til å være et vertikalt testopplegg for å teste nyproduserte Raptor, og det tyder ting på at det fortsatt skal være mulig å gjøre, til tross for den litt harde landingen.

 

Gleder meg med fortsettelsen med de første Starship prototypene. De bør kunne fly i begynnelsen av 2020, og da vil det nok være snakk om 3 stk Raptor til å begynne med, i stedet for den ene på Starhopper. Og så klart vil disse fly mye høyere og raskere, og være omkring tre ganger større.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var skikkelig stilig å se det live! Tim Dodd (Everyday Astronaut) gikk helt bananas i sin stream som jeg hadde lyden til liggende over SpaceX sin offisielle stream :p

 

https://youtu.be/m0MTtqzzf-U?t=7085

Gjorde akkurat det samme. Kan tenke meg at det var et storslagent syn etter ukesvis med venting i solsteiken...

 

For min del syns jeg det var en av de mer spennende oppskytningene jeg har sett. Det er første gang en FFSC (full flow staged combustion) rakettmotor flyr så høyt, og det er rett og slett imponerende at man kan kaste sammen en såpass brukbar rakett ved å leie inn noen sveisere fra et vanntårn-selskap! En ting som kunne gjort det bedre var om FAA ikke hadde lagt en begrensning på 30 tonn drivstoff - da kunne de flydd høyere og raskere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...