Gå til innhold

KOMMENTAR: Jeg HATER skrivere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner meg absolutt ikke igjen.

 

Plug and play på alle printere etter 2010 iallefall.

Har opplevd to ganger at den ikke startet pga problemer med papirskuffen, men det var bare å åpne for så å lukke igjen.

 

Selv en Canon skriver med 12 blekkpatroner var ikke noe problem.

Den sier ifra i god tid før den går tom for blekk.

Oppkobling til maskinen var så lett som å koble inn en USB.

Koblet jeg denne USB kabelen inn i ruteren så fungerte den straks trådløst, uten noe installasjon.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Har en teori om printere på kontor er i egne rom uten vindu for å redusere risiko for å bli kastet ut av vindu.

 

Privat kan laserskrivere med kun svart toner dekke de fleste behov, og ikke tørke ut ved lite bruk i perioder, farger er unødig for de fleste utskrifter. Fremkall bilder via fotoforretninger.

 

En annen plagsom ting med utskrift er preview i e.g. powerpoint ikke er slik utskriften blir mht. størrelser.

 

I eldre dager kunne man få ut en bunke ark med postscript kommandoer på i stedet dokumentet.

 

Å legge in IP for jobb og skrive ut fra leverandørense webløsning kan ha fordelen med man slipper innlogging, men husk skrivere har kopi av utskrevne sider.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Amen! Er det noe jeg HATER i denne verden, så er det printere. Har selv en kablet printer som først ikke fungerte. Ga så opp noe tid etter. Neste gang jeg slår den på så bare virker den uten at jeg har gjort noe siden forrige gang. Logisk? Absolutt ikke.

 

Enda verre er det med WiFi-printere som nekter å virke med mindre man først setter den opp med kabel - som ikke var inkludert i esken, så nå begynner eventyret hvor man må finne en USB-A kabel.

 

Har man Wi-Fi-printer og gud forby får en ny router, så kan man like gjerne bare pakke sammen sakene, selge huset og forlate sivilisasjonen, for nå er denne printeren konfigurert for et nettverk som ikke lenger eksisterer. Vær klar til å sette av en del tid for å løse denne floken.

 

Nei, printere kan brenne i helvete.

 

Å Herregud for en fantastisk kommentar, og så enig så enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har tenkt det samme. I 2019 når man kan koble til ting så lett som bare det, så kan en skriver fortsatt bare nekte å dukke opp i windows, samme hvor mye du prøver med drivere og tilkoblinger.

 

Skriveren min kommer an på dagsformen om den vil virke eller ikke. En dag virker den, neste dag er den borte fra windows og ingenting går igjennom print queue.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har ikke store problemer med printere, foruten sikkerhet perspektivet mange kontorene har printerne i samme nettverk som resten av maskinparken dems, så sikkerheten er lav og er et trussel. 

 

Ellers så har man service og leaseing avtale med printeren så alle feil er noen andre sin problem. bare synd at han som har kommet sitt hette Andre, så han likte ikke å bli kalt noen andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Bra artikkel/kommentar av "fjarle"  :thumbup:

Måtte printere brenne i hw-hell  :devil:

Har en "all-in-one"(fargelaser) fra Samsung som nekter å ta imot ordre om å ikke kjøre "eco".

Før det så har absolutt alle printere vært lite samarbeidsvillige når de blir bedt om å printe noe...
Alle blekkskrivere f.eks går jo tørre dersom de ikke brukes 24/7.  :wallbash: 

PS.
Har sluttet helt med å printe noe på jobb...men nå brenner jo regnskogen uten min hjelp uansett.  :mrgreen:

 

Edit/PS:

Office Space  :love:  :love:  :love:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Printeren på jobb er heldigvis ganske samarbeidsvillig. Men jeg fikk kjørt meg da jeg var it-assistent ved UiB for noen år siden.

 

Å installere via Windows var skitenkelt; kjør - > skriv kommando -> enter x2.

 

Mac var et mareritt; legge til printer, føre inn masse informasjon i flere vinduer, laste ned og installere riktig driver (for apple sluttet å legge ved riktig driver tidlig på 2000tallet og lar en ikke laste ned automatisk), konfigurere driver, sjekke at all info er lagt inn riktig (ett tegn feil og du måtte fjerne og legge til på nytt, for man kunne ikke redigere etter å ha lagt til), vente i en evighet på at ting installerte seg, deretter forandre noen innstillinger et annet sted. Deretter håpe og be at alt fungerte.

 

Så måtte man selvsagt legge til fargekø og svarthvittkø separat med ulike drivere og innstillinger. Selvsagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

FrHa:

Ja, jeg tror det er poenget hans.

 

Jeg har blandede erfaringer med printere.

De fleste er greie å sette opp med en gang, men Windows "glemmer" printeren etter en stund, så jeg må reinstallere den hver gang jeg vil bruke den.

Mac og Linux er mye greiere fordi de har sånn innebygget app store.

Min Mac oppdaget at det var en ny printer på hjemmenettverket, så neste gang jeg kjørte oppdateringer la den like godt inn relevant programvare rett fra Apple for bruk med HP-skrivere.

Windows, derimot lot meg ikke bruke den gamle printeren med Windows 10.

Den funket i XP og Vista, den funket såvidt i Win7, men det var mye styr å få den til i Win10.

Og da bare en basic driver jeg måtte reinstallere hele tiden, jeg kunne ikke avlese blekknivå og slikt.

 

Folk sier Linux sliter med drivere?

 

Maskinvaren kan være stabil, om du kjøper kvalitet som HP. Min varte i 11 år, da et tannhjul i plast røyk, og den heller ville lage gryntelyder enn å kjøre papiret gjennom.

Kjøpte ny HP.

 

Den har bare WiFi. Den står rett ved routeren, så jeg foretrekker kabel, men den har bare WiFi.

Noen ganger glemmer den nettverkskonfigurasjonen, så jeg må koble den til nettet igjen.

 

Mye kunne vært gjort annerledes, men bortsett fra Windows fungererer den utmerket med Linux og Mac.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med dagens teknologi, skyløsninges, digital signering etc så burde printere forbys, unødvendig skit som skaper mer problemer enn den løser(både miljø og beleilighet)

 

Du er kanskje ikke klar over det, men alle har ikke råd til å kjøpe seg et digitalt bord på 2 kvadratmeter der de kan spre 8-10 ark utover og markere litt på ett for å lese et avsnitt på en siden man leste for 10 minutter siden og sammenligne to avsnitt på side 3 og 12 bare ved å dra arkene inntil hverandre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...