Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Note 10 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser iPhone Xs har bedre prosessor enn de andre på listen, men denne iPhonen er jo 1 år gammel nå, kommer vel snart en ny. Hvorfor er det slikt?

Dette er veldig enkelt, Apple lager sine egene prosessorer i IPhone som er langt forran konkurrentene på android siden. Ligger 1-2 år forran på prosessorytelse.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser iPhone Xs har bedre prosessor enn de andre på listen, men denne iPhonen er jo 1 år gammel nå, kommer vel snart en ny. Hvorfor er det slikt?

 

Optimalisering.

Prosessoren er egentlig ikke bedre i seg selv, men de har kun en enkelt å forholde seg til, med egen programvare, så det får en del å si i syntetiske tester.

Lenke til kommentar

Ser iPhone Xs har bedre prosessor enn de andre på listen, men denne iPhonen er jo 1 år gammel nå, kommer vel snart en ny. Hvorfor er det slikt?

Optimalisering.

Prosessoren er egentlig ikke bedre i seg selv, men de har kun en enkelt å forholde seg til, med egen programvare, så det får en del å si i syntetiske tester.

Prosessorene er faktisk bedre (og bedre optimalisert).

 

Why are Apple’s chips faster than Qualcomm’s? – Gary explains

https://www.youtube.com/watch?v=TiVF_ZzzLM0

Endret av NTAuthority
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prosessorene er faktisk bedre (og bedre optimalisert).

 

Why are Apple’s chips faster than Qualcomm’s? – Gary explains

https://www.youtube.com/watch?v=TiVF_ZzzLM0

Men her sier jo fyren i videoen at det kun er pga optimalisering?

Han går you til og med så langt som å si at konkurrentene ligger på linje med Apple, til tross for å ta halvparten med plass, koste mindre, og har brukt to år mindre på utviklingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en S6 edge i flere år. Men batteriet ble dårlig, fikk seg en badetur før jeg prøvde og bytte batteri.

 

Jeg kunne godt ha kjøpt en dyr telefon igjen, men siden man vet ikke hvor vanskelig det er og bytte batteri så orker jeg ikke tanken på og kjøpe en så dyr telefon igjen.

 

Yes når er batteriene blitt bedre og bedre optimert for lang levetid. Å siden note10s har så stort batteri så vil det holde i veldig mange år. Har en vel 2 år gammel note 8 med mye mindre batteri som det spillts veldig mye pubg på noe som er en batteridreper. Men batteriet er forsatt greit.

 

Det som vil stoppe meg fra note 10s er inbygget fingeravtrykkleser i skjermen. Det er uaktuellt for meg. Derpå ikke noen kontakt for headset? Er ikke mp3 en av de viktigere funktionene for mange mobilbrukere? Det var veldig dumt.

Lenke til kommentar

 

Ser iPhone Xs har bedre prosessor enn de andre på listen, men denne iPhonen er jo 1 år gammel nå, kommer vel snart en ny. Hvorfor er det slikt?

 

Optimalisering.

Prosessoren er egentlig ikke bedre i seg selv, men de har kun en enkelt å forholde seg til, med egen programvare, så det får en del å si i syntetiske tester.

Geekbench er en cpu benchmark. Så os optimalisering har ikke mye å si da kun cpu ytelsen måles.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

Prosessorene er faktisk bedre (og bedre optimalisert).

 

Why are Apple’s chips faster than Qualcomm’s? – Gary explains

https://www.youtube.com/watch?v=TiVF_ZzzLM0

Men her sier jo fyren i videoen at det kun er pga optimalisering?

Han går you til og med så langt som å si at konkurrentene ligger på linje med Apple, til tross for å ta halvparten med plass, koste mindre, og har brukt to år mindre på utviklingen.

Du kan ikke ha sett samme video.. det er absolutt ikke det han sier. Gary har forøvrig mange bra videoer

Lenke til kommentar

 

 

Prosessorene er faktisk bedre (og bedre optimalisert).

 

Why are Apple’s chips faster than Qualcomm’s? – Gary explains

https://www.youtube.com/watch?v=TiVF_ZzzLM0

Men her sier jo fyren i videoen at det kun er pga optimalisering?

Han går you til og med så langt som å si at konkurrentene ligger på linje med Apple, til tross for å ta halvparten med plass, koste mindre, og har brukt to år mindre på utviklingen.

Du kan ikke ha sett samme video.. det er absolutt ikke det han sier. Gary har forøvrig mange bra videoer

Han sier at Apple sin prosessor (på den tiden) var dobbelt så stor som Android sine, noe som gjorde at Apple måtte ofre andre ting ved telefonen.

Han sier at størrelsen derfor gjorde det lettere for Apple å øke ytelsen.

 

Han sier at Apple byttet over til 64 bit såpass tidlig, at de hadde et to års forsprang på konkurrentene.

 

Han sier at den største fordelen for Apple er hvordan de kan optimalisere prosessoren ettersom de vet alle andre komponenter.

 

Alt dette sier han om Apple sin a11 fra september 2017.

Han sammenligner den med en Snapdragon 835 fra november 2016.

 

Like etterpå, i desember 2017, kom Snapdragon 845.

Som hadde betydelig økt ytelse.

 

Nå er vi på Snapdragon 855 (desember 2018) og Apple a12 (September 2018)

Og som vi kan se fra benchmarks ovenfor ligger Xperia 1 likt med en iPhone XS Max.

Men Snapdragon 855 får man nå også som 855+ og den er enda kraftigere.

Lenke til kommentar

Android er fullstendig underlegent iPhone og IOS. Etter å ha hatt iPhone siden iPhone 3GS var det store kjøpte jeg en Samsung S9+ for 1 år siden. Den ligger nå i skuffen og jeg bruker en iPhone 7. Makan til ubrukelig OS har jeg aldri brukt før. Alt rundt oppsett av telefonen er forferdelig tungvint. APPs låser seg og telefonen trenger å bootes. Styr unna ??

Lenke til kommentar

Om en ser på Geekbench 4 Multi ytelsestestene i artikkelen så ser en at Samsung Galaxy Note 10+ og Samsung Galaxy S10+ nesten har samme ytelse som iPhone Xs Max. Mobilene med Snapdragon 855 (f.eks Asus ZenFone 6) er også på omtrent samme nivå. Også i AnTuTu testene kommer de ut på omtrent samme nivå.

Så det forspranget Apple har hatt på prosessor ytelse siste årene er tatt igjen.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Om en ser på Geekbench 4 Multi ytelsestestene i artikkelen så ser en at Samsung Galaxy Note 10+ og Samsung Galaxy S10+ nesten har samme ytelse som iPhone Xs Max. Mobilene med Snapdragon 855 (f.eks Asus ZenFone 6) er også på omtrent samme nivå. Også i AnTuTu testene kommer de ut på omtrent samme nivå.

Så det forspranget Apple har hatt på prosessor ytelse siste årene er tatt igjen.

 

Vi får se den 10 September.

Lenke til kommentar

Android er fullstendig underlegent iPhone og IOS. Etter å ha hatt iPhone siden iPhone 3GS var det store kjøpte jeg en Samsung S9+ for 1 år siden. Den ligger nå i skuffen og jeg bruker en iPhone 7. Makan til ubrukelig OS har jeg aldri brukt før. Alt rundt oppsett av telefonen er forferdelig tungvint. APPs låser seg og telefonen trenger å bootes. Styr unna ??

 

Kommentaren din sier jo litt om deg da. Android krever litt mer IQ å bruke, så for de som mangler litt så er den vel helt ubrukelig. Jeg har både Android og IOS.. begge har sine fordeler og ulemper. Smak og behag for hva man liker da.

Bra smart å hive Samsungen i skuffen hvis du ikke ønsker å bruke den lenger. Å selge den videre for 3-4tusen kroner er bare dumt å gjøre ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...