Gå til innhold

Foto

OK å sende PM uten samtykke?

8 svar i denne tråden

#1 Moz

Moz

Bruker

• Medlemmer
  • 2 innlegg
  •   17. mai 2014

Skrevet 14. august 2019 - 13:55

Lurer på om det er OK å sende PM til en dame (på Facebook) uten at hun har gitt meg sine kontaktopplysninger, eller om dette kan bli oppfattet som invaderende.

Jeg traff henne på en tur i juni (begge (godt) voksne) og vi snakket litt sammen, og hun betrodde meg noe personlig. Har tenkt at det kunne vært OK å treffes igjen, men har ikke noe kontaktinfo og vet ikke om jeg kommer til å se henne igjen. Jeg fant henne på Facebook, så det er mulig jeg kan sende henne en melding på Messenger. Men er usikker på om det er lurt - om hun vil oppfatte dette som en innvadering av privatlivet (litt usikker på hvordan kvinner opplever sånt).

Det virket som om vi hadde noen felles interesser, og nå skal jeg på et foredrag som kanskje kan være av interesse for henne, og kunne tenke meg å be henne med.

• 0

Vi oppfatter ikke verden slik den er, men slik vi er.

#2 bo1e

bo1e

Bruker

• Medlemmer
  • 1 720 innlegg
  •   19. november 2002

Skrevet 14. august 2019 - 14:01

Burde ikke være nødvendig å si det men "kvinner" er ikke én uniform gruppe. Det går ikke an å si noe om hvordan "kvinner" opplever noe sånt. Folk tar ting på forskjellige måter. Noen tar det som et hyggelig kompliment mens andre syns det er ubehagelig. Kommer antageligvis mye an på hva vedkommende syns om deg også.

Dette innlegget har blitt redigert av bo1e: 14. august 2019 - 14:04

• 0
_Ъθļę_

#3 Aeroaga

Aeroaga

Bruker

• Medlemmer
  • 18 innlegg
  •   13. mai 2019

Skrevet 14. august 2019 - 14:04

Jeg personlig syns det er helt innafor, kanskje starte litt forsiktig med "hei, vi møttes *da og da*, syns det var hyggelig. Har du lyst å holde kontakten? Eller noe sånt.

Kanskje vente en liten stund med å nevne foredrag, fram til du eventuelt vet om hun faktisk vil holde kontakten :) ?

• 1

-Don't blame the butter for what the bread did!

#4 ilpostino

ilpostino

Moderator

• Moderatorer
  • 18 372 innlegg
  •   5. mars 2001

Skrevet 14. august 2019 - 14:04

Du kan i det minste sende en melding så får hun avgjøre om hun synes det er greit eller ikke.

• 1

// Hjemmesiden min // Min reiseside // Meg på Spotify // Meg på Instagram // Kjøpe movie props? //

You will just never know what someone is dealing with behind closed doors. No matter how happy someone looks, how loud their laugh is, how big their smile is, there can still be a level of hurt that is indescribable. So be kind. Even when others are not, choose to be kind.

#5 Moz

Moz

Bruker

• Medlemmer
  • 2 innlegg
  •   17. mai 2014

Skrevet 14. august 2019 - 21:22

Se det, her får man svar, ja, takker!

Har nå sendt henne en melding, og håper på respons i en eller annen form.

Jo, kvinner er forskjellige, men tenker at det finnes trekk som går igjen hos mange, men vet selvfølgelig ikke om det gjelder for den aktuelle personen uansett.

• 0

Vi oppfatter ikke verden slik den er, men slik vi er.

#6 NoBo

NoBo

Bruker

• Medlemmer
  • 949 innlegg
  •   30. august 2010

Skrevet 14. august 2019 - 22:05

Uten å ta sorgene på forskudd: ha i bakhodet at ikke alle vet hvordan de får sett- eller oppdager meldinger fra personer som de ikke er venn med. Om hun ikke svarer, kan det være en årsak.

Lykke til!
  • 2
Need a fresh start? g=c800:5

#7 fo2re

fo2re

Bruker

• Medlemmer
  • 8 245 innlegg
  •   20. april 2004

Skrevet 14. august 2019 - 22:35

2 trekk går igjen hos kvinner (og menn) enten svarer de, ellers så svarer de ikke.

En kort og seriøs melding takler de aller fleste pent, dick-pics derimot er sterkt overvurdert som åpningsreplikk.

• 2

Olympus OM-D E-M1 | Olympus OM-D E-M5 | Olympus 12-40mm f.2.8 PRO + Olympus 75mm f.1.8 + Olympus12-50mmt + 12mm f.2.0 + 45mm f.1.8 + 40-150mm | Lumix GM1 | Lumix 12-32mm f.3.5-5.6 ASPH | Nikon 6xSB-900 | Benro C169/B-0 | Photoshop CC | 

#8 Invader Zim

Invader Zim

Bruker

• Medlemmer
  • 3 013 innlegg
  •   17. september 2015

Skrevet 15. august 2019 - 19:46

Uten å ta sorgene på forskudd: ha i bakhodet at ikke alle vet hvordan de får sett- eller oppdager meldinger fra personer som de ikke er venn med. Om hun ikke svarer, kan det være en årsak.

Lykke til!

Det var også det jeg skulle si.
Det er ikke noe farlig å sende melding - de fleste ser den ikke likevel, fordi en vet ikke hvor den filtrerte mappa er :p
  • 0

#9 fo2re

fo2re

Bruker

• Medlemmer
  • 8 245 innlegg
  •   20. april 2004

Skrevet 15. august 2019 - 20:05

Det var også det jeg skulle si.
Det er ikke noe farlig å sende melding - de fleste ser den ikke likevel, fordi en vet ikke hvor den filtrerte mappa er :p

Ha!

Må være Facebook's fineste øyeblikk når den ble laget, kjenner ei rå makeupartist som oppdaget den etter noen år...var ikke mangel på oppdrag for å si det sånn.

• 2

Olympus OM-D E-M1 | Olympus OM-D E-M5 | Olympus 12-40mm f.2.8 PRO + Olympus 75mm f.1.8 + Olympus12-50mmt + 12mm f.2.0 + 45mm f.1.8 + 40-150mm | Lumix GM1 | Lumix 12-32mm f.3.5-5.6 ASPH | Nikon 6xSB-900 | Benro C169/B-0 | Photoshop CC | 

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere