Gå til innhold

TEST: Xiaomi Mi A3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xiaomi Mi 9T er et godt alternativ. I den rimeligere enden ville jeg ha valgt Redmi Note 7. Begge har MIUI 10 over Android 9. Personlig foretrekker jeg MIUI fremfor Android One. Begge disse telefonene kan bruke Google Camera port uten root, noe som gir vesentlig bedre bilder i lite lys.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Så hva er da den beste "billigtelefonen" i dag? Og vil den i så fall være best en liten stund eller ventes det en ny billigtelefon rett rundt hjørne

 

Altså telefon rundt 3000kr, ev maks 4000kr...

Selv fikk jeg Samsung A70 på tilbud til bare kr. 3000.

For min del er bra og stor skjerm avgjørende.

 

Pga. endel feil måtte den dessverre returneres (mulig jeg fikk en mandagstelefon).

Lenke til kommentar

Selv fikk jeg Samsung A70 på tilbud til bare kr. 3000.

For min del er bra og stor skjerm avgjørende.

 

Pga. endel feil måtte den dessverre returneres (mulig jeg fikk en mandagstelefon).

 

Syns A70 har for stor skjerm jeg da. Men god skjerm har den, og kamera er bra i dagslys (dårlig i mørke). Batteritiden er også fantastisk. Så mye mobil for pengene.

 

Vær dog obs på at i-skjermen fingeravtrykksleseren er svært dårlig og treg. Selv etter oppdateringen som skulle forbedre dette og etter å ha lagt til samme finger to ganger er den treg og har kun rundt 60% suksess på første forsøk, noe som må sies å være det dårligste jeg har prøvd.

 

Mi 9SE og Mi 9T har mye bedre lesere i skjermen, selv om disse heller ikke når opp til bakmonterte "gammeldagse" fingeravtrykkslesere i hastighet og nøyaktighet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Syns A70 har for stor skjerm jeg da. Men god skjerm har den, og kamera er bra i dagslys (dårlig i mørke). Batteritiden er også fantastisk. Så mye mobil for pengene.

 

Vær dog obs på at i-skjermen fingeravtrykksleseren er svært dårlig og treg. Selv etter oppdateringen som skulle forbedre dette og etter å ha lagt til samme finger to ganger er den treg og har kun rundt 60% suksess på første forsøk, noe som må sies å være det dårligste jeg har prøvd.

 

Mi 9SE og Mi 9T har mye bedre lesere i skjermen, selv om disse heller ikke når opp til bakmonterte "gammeldagse" fingeravtrykkslesere i hastighet og nøyaktighet.

Jeg ble positivt overrasket over kameraet men synes fingeravtrykksleseren og rød-tonen i skjermen kunne vært bedre.

Videre var det alle funksjonene som ikke virket, men det kan kun ha vært min telefon (ingen/treg innkommende snap, ikke mulighet til backup til google når skjermlås var aktivert osv).

Lenke til kommentar

Jeg har en MI 9T på vei fra Kina. Valgte denne fordi den har samme ytre mål som min nåværende Mi8 lite, og det er den største telefonen jeg kan ha noenlunde komfortabelt i bukselommen. Skulle jeg hatt noe mindre ville jeg ha valgt Mi 9SE. Det blir min 5 Xiaomi telefon med MIUI. Er svært fornøyd med de hyppige oppdateringene fra Xiaomi, og ikke minst hvor lenge de fortsetter med oppdateringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvorfor gi toppkarakter på produkter kun uker etter utslipp ? Mener produktet bør holde minst 5 år for å fotjene topp karakter. Min 4 år gamle ipad mini lider av forstørret batteri. Dette sprenger skjermen ut sluk at den buler og løsner fra limet.

Kjent problem, nytteløst å krangle

Dette pleier da ikke å være noe problem å få fikset?

Vært i direkte kontakt med apple kundeservice?

Lenke til kommentar

Så hva er da den beste "billigtelefonen" i dag? Og vil den i så fall være best en liten stund eller ventes det en ny billigtelefon rett rundt hjørne

 

Altså telefon rundt 3000kr, ev maks 4000kr...

 

Motorola One Vision til 3k er jeg veldig fornøyd med. Ellers, så kan Nokia 7 Plus til samme pris anbefales

Lenke til kommentar

Så hva er da den beste "billigtelefonen" i dag? Og vil den i så fall være best en liten stund eller ventes det en ny billigtelefon rett rundt hjørne

 

Altså telefon rundt 3000kr, ev maks 4000kr...

 

Sony sin Xperia 10 plus ser ut til å gjøre det bra i tester.

Kan være et alternativ om du vil ha en større skjerm.

Endret av Iki
Lenke til kommentar

 

Sony sin Xperia 10 plus ser ut til å gjøre det bra i tester.

Kan være et alternativ om du vil ha en større skjerm.

 

Alt for dyr i forhold til specs. Ingen AMOLED og kun Snapdragon 636. Redmi Note 7 koster bare litt mer enn halvparten, med Snapdragon 660 og bedre batteri. 

Skjermen er bedre på Sony.

Prosessorene er omtrent det samme på begge, noen benchmarks for høyere score på 636 andre på 660, men uansett så liten forskjell at du for det meste ikke hadde merket det.

Redmi gir deg et dårligere kamera.

Sony'en gir deg også bedre lydkvalitet.

 

Så det kommer an på hva man legger vekt på.

Lenke til kommentar

Skjermen er bedre på Sony.

Prosessorene er omtrent det samme på begge, noen benchmarks for høyere score på 636 andre på 660, men uansett så liten forskjell at du for det meste ikke hadde merket det.

Redmi gir deg et dårligere kamera.

Sony'en gir deg også bedre lydkvalitet.

 

Så det kommer an på hva man legger vekt på.

 

Poenget er at prisen er nesten dobbelt så høy for noe som ikke er generelt bedre. Kamerakonklusjonen din er jeg helt uenig i, etter hva jeg har lest og sett i tester. Lydkvaliteten skal jeg ikke uttale meg for mye om, siden Redmi Note 7 har mer enn god nok lyd for meg. Har ikke hørt Sony'en selv.

 

Men at folk vektlegger forskjellig er det liten uenighet om.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...