Gå til innhold

TEST: Get BoX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt ærlig, jeg skjønner ikke at folk gidder å ha kabelTV, eller parabol eller TV via fiber. Det er har vært 10-12 år med søppel fra de aller fleste leverandører. De har sovet i timen og pushet dritt på kundene. "Smarte" bokser som i beste fall kan kategoriseres som et alpha produkt. Og på toppen av det hele så er det jo ikke som VHS tiden at du eier dine opptak. Neida. Den dagen du sier opp avtalen så går alle opptak tapt. Pga rettigheter.

 

Nei den bransjen der skyr jeg virkelig som pesten. Heldigvis selger de ingenting jeg har bruk for så det er veldig enkelt å styre helt klar av dritten de pøser ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Boksen har ellers strømforsyningen innebygget" skriver dere. Men dette er vel ikke riktig, det er en strømadapter også på denne.

 

 

Forsinkelse ved kanalbytte er tregt som det skrives og håper dette blir bedre raskt. 

 

Det var kjekt å ha ei klokke ved tvn. Den er dessverre borte nå den nye boksen, var kjekk å ha i de gamle.

 

Hadde også vært greit å ha bilde i bilde slik at når man tar opp guiden legger bildet på kanalen man ser på seg ned i venstre hjørne slik at man kan se på kanalen mens man leter etter noe nytt.

Lenke til kommentar

Eg har bruket den i noen uker å funnet noen ting som kunne forbedres:

 

- mulighet til å tilpasse hjemmeside,  tilsvarende normalt Android TV
- mulighet til å ha andre programer på hjemmesiden, tilsvarende normalt Android TV. 
- mulighet til å skjule ubrukt innhold. 
- mulighet til å zoom ut, for oversikt på hjemmesiden. Tilsvarende normalt Android TV. 
- mulighet til å tilpasse kanal rekkefølge. 
- kanal filtre oppgir at alle kanalene er SD. feil i Metadata?! 
- det er knapp for justere undertekst, ved sanntids avspilling, men har ingen effekt. 
- det er ikke mulig å aktivere noe form for statistikk for nerder, slik at en kan feilsøke. 
- legge til støtte for HDMi-CEC for lyd. (Slik som Nvidia Shield og apple TV)
- legge til støtte for HDMi-CEC for avslå tv. (Slik som Nvidia Shield og apple TV)
- legge til støtte for hdmi audio passthrough, fungerte ikke på plex, med DTS lyd. Som fungerer på Nexus player, Nvidia shield. 
- info knappen for seier kunne innhold mer informasjon, ikke bare episode info, slik som hva handler seiren om, hva land er den fra. 
 
 
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Helt ærlig, jeg skjønner ikke at folk gidder å ha kabelTV, eller parabol eller TV via fiber.

Det er har vært 10-12 år med søppel fra de aller fleste leverandører.

De har sovet i timen og pushet dritt på kundene. "Smarte" bokser som i beste fall kan kategoriseres som et alpha produkt.

Og på toppen av det hele så er det jo ikke som VHS tiden at du eier dine opptak. Neida.

Den dagen du sier opp avtalen så går alle opptak tapt.

Pga rettigheter.

 

Nei den bransjen der skyr jeg virkelig som pesten.

Heldigvis selger de ingenting jeg har bruk for så det er veldig enkelt å styre helt klar av dritten de pøser ut.

 

 

 

 

- Jeg har veldig lyst til å si meg enig i mye av det du sier her, men det er en ting som du ikke tar/tok høyde for...

Og det er at det var og fortsatt er rettigheter angående slikt som opptak.

Eller koppiering for å si det på den måten.

 

Problemet er at for rettighetsinnhaverne så er det tilnærmet en praktisk umulighet å sjekke slikt når det foregår offline.

Det gjorde det den gang da VHS var populært og slik er det fortsatt med tanke på DVD og Blu-Ray.

 

Det er da ikke uten grunn til at rettighetsinnhaverne nå sattser så stort på strømming og skylagring.

I et desperat håp om å få en viss grad av kontroll...

Lenke til kommentar

Det tok under et sekund å bytte kanal på TVen da jeg vokste opp (i forrige århundre - uten alle disse "smart"-boksene). Nå tar det 5-10 sekunder ... og det blir treigere for hver jæ... "forbedring" ("new technology" på utenlandsk) du mottar. Fantastisk!

Endret av helsten2
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gir dere seriøst minus til en tv-boks for at den ikke har en ruterfunksjonalitet?

 

Da var jeg ferdig med TEK.

 

Viktig å lese det du kommenterer på. Det er lenge siden Tek.no sluttet å kalle det minus, men "Ting å tenke på". Det skal også sies om du leser hele setningen istedenfor å plukke ut en liten del så står det "Mangler ruterfunksjonaliteten fra Get Box II", altså er det ikke tatt ut av tynne luften, men heller en opplysning som kan være fint å ha dersom du har Get Box II og vurderer å bytte. Bruker du Get Box II som ruter vil du måtte skaffe deg ruter dersom du bytter.

 

Det å ta ting ut av sammenheng er intellektuelt lavmål og ingen vil savne deg om du slutter å kommentere eller besøke nettsidene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt ærlig, jeg skjønner ikke at folk gidder å ha kabelTV, eller parabol eller TV via fiber. Det er har vært 10-12 år med søppel fra de aller fleste leverandører. De har sovet i timen og pushet dritt på kundene. "Smarte" bokser som i beste fall kan kategoriseres som et alpha produkt. Og på toppen av det hele så er det jo ikke som VHS tiden at du eier dine opptak. Neida. Den dagen du sier opp avtalen så går alle opptak tapt. Pga rettigheter

At alle opptak går tapt gjelder Altibox og lagring i nettskyen ja. Enheter ned harddisk er noe annet, da opprettholdes både bildekvalitet og lagring. Problemet er jo nettskyen, som man mister når avtale sies opp.

 

Prisdifferansen på bare Internett og TV + Internett er liten.

Fordommer her inne mot å ha TV kanaler, er at lineær TV er ut og at folk bruker TV akkurat som på 80-tallet. Min opplevelse er at svært mange også eldre bruker TV annerledes. De bruker programarkiv og opptak flittig. Dessuten ønsker en del alt som går direktesendt av sport og idrett.

 

Kort sagt; for film og serie fråtseren holdet nok Netflix eller lignende.

Nyheter, sport, dokumentarer, fakta osv. -der er en kanalpakke nesten uslåelig. Man får alt på et sted og i en app.

Først og fremst så er bildekvalitet alltid dønn stabilt og ikke variabelt komprimert på lineær TV.

 

Forøvrig så er Altibox sin boks blitt kraftig redusert i hastighet. Programarkiv og annet er veldig lite responsivt. Altibox bruke ett års tid på å bli stabile i nettskyen også.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Viktig å lese det du kommenterer på. Det er lenge siden Tek.no sluttet å kalle det minus, men "Ting å tenke på". Det skal også sies om du leser hele setningen istedenfor å plukke ut en liten del så står det "Mangler ruterfunksjonaliteten fra Get Box II", altså er det ikke tatt ut av tynne luften, men heller en opplysning som kan være fint å ha dersom du har Get Box II og vurderer å bytte. Bruker du Get Box II som ruter vil du måtte skaffe deg ruter dersom du bytter.

 

Det å ta ting ut av sammenheng er intellektuelt lavmål og ingen vil savne deg om du slutter å kommentere eller besøke nettsidene.

 

Har lest Tek.no svært sjeldent, så aner ikke når de sluttet å kalle det minus, men i alle fall, det er uansett ikke noe dem burde legge inn som minus når de gir en oppsummering av gode og negative sider om produktet. 

 

Trenger ikke besøke siden når man har et forum som er kommentarfeltet i artikkelen. Ingen ba om å skal bli savnet heller, så ta deg ei bolle, og slutt med nedlatende kommentarer. :)

Lenke til kommentar

 

- Jeg har veldig lyst til å si meg enig i mye av det du sier her, men det er en ting som du ikke tar/tok høyde for...

Og det er at det var og fortsatt er rettigheter angående slikt som opptak.

Eller koppiering for å si det på den måten.

 

Problemet er at for rettighetsinnhaverne så er det tilnærmet en praktisk umulighet å sjekke slikt når det foregår offline.

Det gjorde det den gang da VHS var populært og slik er det fortsatt med tanke på DVD og Blu-Ray.

 

Det er da ikke uten grunn til at rettighetsinnhaverne nå sattser så stort på strømming og skylagring.

I et desperat håp om å få en viss grad av kontroll...

 

 

Sålenge en ikke eier opptakene så er PVR opptak verdiløse i mine øyne. Dette løser entusiaster via pc idag. Men det er et svært begrenset marked for nettopp entusiaster. Alle andre mister jo sine opptak hvem dag som helst. 

 

Når det gjelder VHS opptak så ble det i sin tid innført kompanserende avgifter på alt fra VHS spillere, vhs kassetter, lydutstyr osv for å kompensere bransjen for kopiering. Meg bekjent er ikke disse avgiftene fjernet så da kan bransjen ta seg en bolle for min del. Jo værre de gjør trivielle ting som å faktisk eie programmer kundene betaler for jo flere tror jeg tyr til alternative kilder for underholdning. 

 

Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre, jeg trenger ikke opptak av noe random greier fra BBC, fransk TV eller NRK. Men det er faktisk endel som gjør det. Og de burde få beholde sine opptak også fremover. Det aller meste som sendes over eter'n eksisterer allerede i digitale kopier i 100% kvalitet på servere maskiner rundt om i de tusen hjem. Så la nå de som fortsatt betaler for linjær TV og som faktisk er med å betale lønna til bransjen ha noen fordeler. 

 

Kontroll over digitale kopier får jo bransjen aldri uansett. 

Lenke til kommentar

At alle opptak går tapt gjelder Altibox og lagring i nettskyen ja. Enheter ned harddisk er noe annet, da opprettholdes både bildekvalitet og lagring. Problemet er jo nettskyen, som man mister når avtale sies opp.

 

Prisdifferansen på bare Internett og TV + Internett er liten.

Fordommer her inne mot å ha TV kanaler, er at lineær TV er ut og at folk bruker TV akkurat som på 80-tallet. Min opplevelse er at svært mange også eldre bruker TV annerledes. De bruker programarkiv og opptak flittig. Dessuten ønsker en del alt som går direktesendt av sport og idrett.

 

Kort sagt; for film og serie fråtseren holdet nok Netflix eller lignende.

Nyheter, sport, dokumentarer, fakta osv. -der er en kanalpakke nesten uslåelig. Man får alt på et sted og i en app.

Først og fremst så er bildekvalitet alltid dønn stabilt og ikke variabelt komprimert på lineær TV.

 

Forøvrig så er Altibox sin boks blitt kraftig redusert i hastighet. Programarkiv og annet er veldig lite responsivt. Altibox bruke ett års tid på å bli stabile i nettskyen også.

 

 

Men hvorfor bruke tid på å aktivt ta opp og ha en aktiv PVR bruk når alle opptakene er utenfor din kontroll? Dine kjæreste PVR øyeblikk som du virkelig ønsket å ta vare på kan forsvinne fra både din lokale OTC PVR og fra nettskyen når som helst. En avtale som ikke blir forlenget mellom kabel-tv/IP-TV leverandøren og selskapet som sitter på rettighetene så må de fjerne alle de opptak fra dette underholdningsselskapet. Og de sender deg ikke en melding i forkant - opptakene de bare forsvinner. 

 

Og på toppen så kommer altså alle problemene med billig drittutstyr disse selskapene har solgt sine kunder til blodpris. Slik har det vært minst i 10-15 år. Det er en bransje full av lurium og som ofte grenser tett opptil svindel. På ordinære produkter så er vanlig praksis at etter max 3 forsøk, om produktet fortsatt er full av feil og mangler så får du pengene tilbake. Snakk feks med Get kunder eller Canal Digital og hør hva folk har måtte tåle. Flere fikk ikke engang avslag på månedsprisen selv om boksen hadde vært inne til "reparasjon" i hele perioden. Og selv etter langt mer enn 3 returer var ikke produktet funksjonelt og i nærheten av det selskapene brukte i markedsføringen. I min bok slikt ikke bare dårlig kundeservice - det ER svindel. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...