Gå til innhold

Sony varsler prisøkning på PlayStation


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ekstra utgifter rammer sluttbrukeren

USA har økt tollavgifter på en rekke kinesiske produkter de siste månedene, og varslet nylig at de vurderer å innføre nye sanksjoner verdt 300 milliarder dollar. Blant produktene som ville fått økte tollavgifter er spillkonsoller. Totoki sa denne uken at skulle disse avgiftene innføres vil det føre til at selskapet på sette opp utsalgsprisen på spillkonsollene deres. 

Ifølge Totoki ser selskapet på en rekke forskjellige løsninger hvis kostnadene øker, og en av dem er altså å øke utsalgsprisen for å veie opp. 

Ettersom det foreløpig ikke har kommet noen flere tollavgifter, har ikke selskapet tatt en endelig avgjørelse om hva de skal gjøre.

Ganske tåpelig dette, vedder på komplett\elkjøp\power også øker prisene, likegreit å kjøpe deler fra ebay og bygge konsollen selv.

For det er klart flere utnytter en hver anledning å presse prisene oppover.

Hvem har sagt butikkene må kjøpe fra USA? Kunne like godt handle fra polen eller england så ungår man problemet?

Sverige handler nok fra polen. Så forstår ikke hvorfor norge må handle fra usa?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

 Ekstra utgifter rammer sluttbrukeren

USA har økt tollavgifter på en rekke kinesiske produkter de siste månedene, og varslet nylig at de vurderer å innføre nye sanksjoner verdt 300 milliarder dollar. Blant produktene som ville fått økte tollavgifter er spillkonsoller. Totoki sa denne uken at skulle disse avgiftene innføres vil det føre til at selskapet på sette opp utsalgsprisen på spillkonsollene deres. 

Ifølge Totoki ser selskapet på en rekke forskjellige løsninger hvis kostnadene øker, og en av dem er altså å øke utsalgsprisen for å veie opp. 

Ettersom det foreløpig ikke har kommet noen flere tollavgifter, har ikke selskapet tatt en endelig avgjørelse om hva de skal gjøre.

Ganske tåpelig dette, vedder på komplett\elkjøp\power også øker prisene, likegreit å kjøpe deler fra ebay og bygge konsollen selv.

For det er klart flere utnytter en hver anledning å presse prisene oppover.

Hvem har sagt butikkene må kjøpe fra USA? Kunne like godt handle fra polen eller england så ungår man problemet?

Sverige handler nok fra polen. Så forstår ikke hvorfor norge må handle fra usa?

Nok et innlegg fra tek.no sitt troll LHM1.

Jeg tror ikke du vet hvordan dette fungerer. Importørene må forholde seg til leverandøren som er Sony og det er de som setter prisen. Forhandleren kan ikke velge hvilke land de importerer fra. (Det hender at det parallel importeres partier fra mindre seriøse aktører, eller såkalt gråimport. Men dette er risikabelt da de kan miste agenturet på merke/produktet hvis de kjøper utenom de normale salgskanaler.)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

- Dette er da ikke noe nytt fenomen...

Prisene synker, så stiger dem.

For så å synke igjen...

 

Rinse and repeat..., such as it is...

 

Er mer spent på om dem klarer å komme med noe som faktisk gir det dem lover.

Ser man på PC som sammenligning så er det ikke akkurat gratis å snekkre sammen en maskin som kommer i nærheten av det de kommende konsollene hinter til.

 

Og dette kommer bare til å bli mer og mer tydelig i fremtiden, med tanke på at AMD sikter seg inn på ("UHD"-)16k i den ikke så alt for fjærne fremtid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(Det hender at det parallel importeres partier fra mindre seriøse aktører, eller såkalt gråimport. Men dette er risikabelt da de kan miste agenturet på merke/produktet hvis de kjøper utenom de normale salgskanaler.)

tror jeg heller ville kjøpt gråimport, en å kjøpe fra det dyreste landet.

Forstår ikke da flest mulig elektronikk blir produsert i kina\asia\afrika\korea etc men blir sendt til usa for så å bli sendt videre.

Garantiene er jo en ting men fremdeles har man samme rettigheter i norge uansett hvilken butikk varene er kjøp i. Men butikkene kan fremdeles gå konkurs. Så risikoen er der.

 

Hvis du mener jeg er troll, så får du lese andre innlegg, at man skal få konsollen gratis er jo ganske tåpelig eller betalt for å spille.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

(Det hender at det parallel importeres partier fra mindre seriøse aktører, eller såkalt gråimport. Men dette er risikabelt da de kan miste agenturet på merke/produktet hvis de kjøper utenom de normale salgskanaler.)

tror jeg heller ville kjøpt gråimport, en å kjøpe fra det dyreste landet.

Forstår ikke da flest mulig elektronikk blir produsert i kina\asia\afrika\korea etc men blir sendt til usa for så å bli sendt videre.

Garantiene er jo en ting men fremdeles har man samme rettigheter i norge uansett hvilken butikk varene er kjøp i. Men butikkene kan fremdeles gå konkurs. Så risikoen er der.

 

Hvis du mener jeg er troll, så får du lese andre innlegg, at man skal få konsollen gratis er jo ganske tåpelig eller betalt for å spille.

Nå vet jeg ikke akkurat med Playstation, men som regel så sendes varene direkte fra fabrikken hvor de ferdigstilles til forhandleren(feks Elkjøp) . Delene kommer jo gjerne fra flere fabrikker over hele verden før de settes sammen et sted.

Gråimport kommer som regel av at en importør i feks Tyskland har kjøpt et altfor stort parti som de ikke får solgt... da hender det at de selger slike partier til en annen forhandler for en redusert pris. Så de selger lovlige produkter, men ofte så er noen modeller beregnet på et visst marked og merkene liker ikke at de forviller seg til andre.

 

Det er mange troll her, men deg har jeg bitt meg merke i da jeg har reagert på flere av dine innlegg. Selv om jeg sjeldent tar bryet med å kommentere:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Nå vet jeg ikke akkurat med Playstation, men som regel så sendes varene direkte fra fabrikken hvor de ferdigstilles til forhandleren(feks Elkjøp) . Delene kommer jo gjerne fra flere fabrikker over hele verden før de settes sammen et sted.

Gråimport kommer som regel av at en importør i feks Tyskland har kjøpt et altfor stort parti som de ikke får solgt... da hender det at de selger slike partier til en annen forhandler for en redusert pris. Så de selger lovlige produkter, men ofte så er noen modeller beregnet på et visst marked og merkene liker ikke at de forviller seg til andre.

 

Det er mange troll her, men deg har jeg bitt meg merke i da jeg har reagert på flere av dine innlegg. Selv om jeg sjeldent tar bryet med å kommentere:)

 

 

Jeg kjøpte en gråimport Xbox One gjennom Elkjøp. Vet ikke om det hadde noe med saken å gjøre, men det tok flere år før jeg kunne bruke noen av kreditt- eller visa kortene mine for å faktisk kjøpe noe via nettbutikken. Om det var noe region greier eller ikke fant jeg aldri ut av, men gjør uansett aldri den tabben igjen.. (og jeg var mange runder med Microsoft support, uten at det hjalp nevneverdig)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Haha den drittmaskinen er alt for dyr allerede, at folk kjøper den nå er hårreisende med PS5 rundt hjørnet.

 

 

 

 

- Takk for en god latter...

Arvtageren til den drittmaskinen som du kaller den, PS-5 eller "drittmaskin 2.0"...

Den blir i hvert fall ikke billigere enn dagens PS-4(-Pro) når den kommer.

 

Og som jeg nevnte i et tidligere innlegg lengre oppe i tråden...

Du skal måtte lete lenge før du finner en PC med lignende egenskaper som ikke koster skjorta.

Særlig om man tar PS-5 med i regnestykket.

Lenke til kommentar

Haha den drittmaskinen er alt for dyr allerede, at folk kjøper den nå er hårreisende med PS5 rundt hjørnet.

 

nåja, men 3000 og økende for en 6 år! gammel maskin syns jeg nå er dyrt.

 

Er vi heldige får vi se PS5 til jul 2020. Det koster nå cirka 2800,- for PS4 slim 500GB. Alternativt 1TB for 3k. Eller nærmere 4k for Pro utgaven. Den kom i november 2016.

 

Hadde min gamle PS4 gått dukken hadde jeg utvilsomt kjøpt en ny Pro mens jeg venter på PS5. Det ville kostet meg cirka 250 kr i måneden (vi er 16 måneder unna midten av november som er forventet release), uten å ta hensyn til hva jeg får ved evt salg av den. Faktisk fikk jeg litt lyst til å bytte ut den gamle originale nå. 250 kr måneden er ikke mye å bruke på en hobby.

Lenke til kommentar

Største problemet med PS4 og xbox er det er vanskelig å bytte deler, de er teknisk mulig å lage tilsvarende system som SteamOS der man bruker ITX og vanlig skjermkort, synd steamOS aldri ble noe.

 

For ville likt å kjøpe deler selv, da det sparer mye penger.

Noen som vil ta diskusjonen hva det koster å bygge PS4 xbox one ligdene maskin?

For tror AMD Ryzen 5 3400G muligens ikke er langt unna eller AMD Ryzen 7 2700 med AMD Radeon RX 570 4GB som sikkert er dobbelt så raskt i gaming.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Største problemet med PS4 og xbox er det er vanskelig å bytte deler, de er teknisk mulig å lage tilsvarende system som SteamOS der man bruker ITX og vanlig skjermkort, synd steamOS aldri ble noe.

 

For ville likt å kjøpe deler selv, da det sparer mye penger.

Noen som vil ta diskusjonen hva det koster å bygge PS4 xbox one ligdene maskin?

For tror AMD Ryzen 5 3400G muligens ikke er langt unna eller AMD Ryzen 7 2700 med AMD Radeon RX 570 4GB som sikkert er dobbelt så raskt i gaming.

 

 

Altså..dette er spillkonsoller. Folk kjøper ikke en spillkonsoll for å surre rundt med komponenter, da kjøper man enkelt oh geit en PC og bygger denne selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen for jeg har konsoll er fordi xbox har gode tilbud på xbox live der man kan spille noen spill til lavere pris en pc.

Samme med sony playstation har gode tilbud på spill, dermed er ikke konsoll bortkastet for pc byggere.

 

Sony og microsoft sa tidligere neste konsoll vil være i skyen og et blir kun en boks som konverter data.

men tydligvis har de planene lagt på is. Så blir spennende å se hvor mange som kjøper konsoller neste år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Grunnen for jeg har konsoll er fordi xbox har gode tilbud på xbox live der man kan spille noen spill til lavere pris en pc.

Samme med sony playstation har gode tilbud på spill, dermed er ikke konsoll bortkastet for pc byggere.

 

Sony og microsoft sa tidligere neste konsoll vil være i skyen og et blir kun en boks som konverter data.

men tydligvis har de planene lagt på is. Så blir spennende å se hvor mange som kjøper konsoller neste år.

 

 

Jeg skal ha neste generasjon konsoll, og det nettopp på grunn av at jeg slipper å tenke på komponenter i forhåpentligvis hele konsollens levetid..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...