Gå til innhold

Har du hatt problemer med Joy-Con-kontrollerne på Switch?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelt å bytte analog-sticken selv, fås kjøpt på e-bay til 20 spenn. Dog de burde definitivt holde lengre enn de gjør. Opplevde "drifting" etter ca 10mnd på min.

 

Er dette noe Nintendo dekker på reklamasjon i Norge? (Det er helt åpenbart en feil som skal dekkes av reklamasjon etter forbrukerkjøpsloven, men jeg bare lurer på hvordan Nintendo praktiserer dette i virkeligheten)

Lenke til kommentar

 

Enkelt å bytte analog-sticken selv, fås kjøpt på e-bay til 20 spenn. Dog de burde definitivt holde lengre enn de gjør. Opplevde "drifting" etter ca 10mnd på min.

 

Er dette noe Nintendo dekker på reklamasjon i Norge? (Det er helt åpenbart en feil som skal dekkes av reklamasjon etter forbrukerkjøpsloven, men jeg bare lurer på hvordan Nintendo praktiserer dette i virkeligheten)

Det er en slitedel, og dekkes av garanti, ikke reklamasjon. Men skal uansett underlegges norsk forbrukerkjøpslov

Lenke til kommentar

 

Enkelt å bytte analog-sticken selv, fås kjøpt på e-bay til 20 spenn. Dog de burde definitivt holde lengre enn de gjør. Opplevde "drifting" etter ca 10mnd på min.

 

Er dette noe Nintendo dekker på reklamasjon i Norge? (Det er helt åpenbart en feil som skal dekkes av reklamasjon etter forbrukerkjøpsloven, men jeg bare lurer på hvordan Nintendo praktiserer dette i virkeligheten)

Har vært i kontakt med Bergsala(distributør av Nintendo i Norge), og de bistår med dette ja. Ta kontakt med forhandler du kjøpte hos, så videresender de til Bersgala for reparasjon/bytte ihht garanti/reklamasjon.

Lenke til kommentar

 

 

 Dette ville neppe vært en forretningspraksis norske forbrukermyndigheter ville tillatt, ettersom vi her til lands har fem års garanti på all storelektronikk

 

Vi har absolutt ikke 5 års garanti. Vi har 5 års reklamasjon. Det er to forskjellige ting

Det er helt korrekt. Reklamasjon er en langt sterkere rettighet en garanti, som regel.

Lenke til kommentar

Hadde akkurat dette problemet med min blå kontroller. Fikk Nintendo Switch i julegave i 2017. Helt fra starten av hadde jeg problemer med at plutselig kunne joysticken henge seg opp og på spillet gikk karakteren min til høyre. Denne skjedde bare av og til i starten, men etter ca et år skjedde det veldig ofte. Hadde forsøkt diverse tiltak som kalibrering o.s.v. Da det ikke gjorde noen forskjell bestemte jeg meg for å reklamere i starten av januar 2019.

 

Dro til Power der den ble kjøpt for å levere den inn. Da sa de at kontrollene kun hadde 6 måneder garanti fordi de ble regnet som fjernkontroller. Jeg fikk likevel levert den inn og de skulle sjekke den. De sa jeg bare fikk dekt det om det var en produksjonsfeil som var årsaken, altså ikke slitasje. Jeg sa jo at den var slik fra starten av, men jeg kunne jo ikke bevise det.

 

Da den kom tilbake så fikk jeg beskjed om at de ikke kunne finne noen feil på den og de anbefalte meg å kjøpe pro controller. Da jeg kom hjem og pakket den opp var joysticken helt knekt av. Dro tilbake til butikken og klagde. De sendte den inn og fikk byttet joysticken. Aldri vært plaget med at den lever sitt eget liv siden. :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det folk hånterer sine joycons? Har hatt mine i 2 år nå og absolutt null problemer.

 

Dette blir litt typisk "jeg har ikke dette problemet så da er det alle andre sin feil". Når det er et så stort problem at det blir et massesøksmål så er det noe som tyder på at ring ikke er helt som det skal. Greia er jo at dette er et produkt som skal holde mer enn et par måneder, selv unger som ofte kan være litt hardhendte skal bruke det. Da kan ikke plutselig joycon bare begynne å drifte på uke 2.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hadde akkurat dette problemet med min blå kontroller. Fikk Nintendo Switch i julegave i 2017. Helt fra starten av hadde jeg problemer med at plutselig kunne joysticken henge seg opp og på spillet gikk karakteren min til høyre. Denne skjedde bare av og til i starten, men etter ca et år skjedde det veldig ofte. Hadde forsøkt diverse tiltak som kalibrering o.s.v. Da det ikke gjorde noen forskjell bestemte jeg meg for å reklamere i starten av januar 2019.

 

Dro til Power der den ble kjøpt for å levere den inn. Da sa de at kontrollene kun hadde 6 måneder garanti fordi de ble regnet som fjernkontroller. Jeg fikk likevel levert den inn og de skulle sjekke den. De sa jeg bare fikk dekt det om det var en produksjonsfeil som var årsaken, altså ikke slitasje. Jeg sa jo at den var slik fra starten av, men jeg kunne jo ikke bevise det.

 

Da den kom tilbake så fikk jeg beskjed om at de ikke kunne finne noen feil på den og de anbefalte meg å kjøpe pro controller. Da jeg kom hjem og pakket den opp var joysticken helt knekt av. Dro tilbake til butikken og klagde. De sendte den inn og fikk byttet joysticken. Aldri vært plaget med at den lever sitt eget liv siden. :)

 

Hvordan i det huleste var analogstikken helt knekt av, i boks? Sikkert noe med frakt eller en drittunge som tok boksen og kasta den på bakken og noen putta det på plass... Power har masse problemer. Har bare kjøpt 2 ting fra dem, det er bare hvis jeg må. Splatoon 2 og Pro Controller. Hadde hellers kjøpt fra elkjøp, men de hadde ikke spillet.
Lenke til kommentar
Hvordan i det huleste var analogstikken helt knekt av, i boks? Sikkert noe med frakt eller en drittunge som tok boksen og kasta den på bakken og noen putta det på plass... Power har masse problemer. Har bare kjøpt 2 ting fra dem, det er bare hvis jeg må. Splatoon 2 og Pro Controller. Hadde hellers kjøpt fra elkjøp, men de hadde ikke spillet.[/

 

Den var bare knekt. Den lå pakket inn i en pose med infoskrivet surret rundt med gummistrikk. De i butikken hadde ikke åpnet den etter den kom fra verkstedet. Jeg regner med det har skjedd i frakt. Den var jo ikke særlig beskyttet slik den var pakket.

Lenke til kommentar

Fordi dette var ikke et problem helt siden lansering. Hvorfor er det så seriøst nå?

Det skyldes at Nintendo i USA bare har 3 mnd garanti når du kjøper de løst, tilbyr å reparere produktene utenfor garanti til samme pris som en ny, samt nekter å kommentere alle klagene som har kommet rundt dette.

 

Det har også kommet frem at det er en designfeil som gjør dette, og som en skrev over - kritisk masse. Folk er oppe i 3 paret med kontrollere og alle har den feilen og når de koster så mye som de gjør så bør de holde ut lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...