Gå til innhold

Google gjør det umulig for nettsider å se at du er i inkognitomodus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Men så lagrer Google fortsatt all søkehistorikk selv i inkognitomodus, kanskje de kunne kvitte seg med det også. Ellers ville jeg ikke kalt det mye privat surfing..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Du kan vel deaktivere den funksjonen.. 

 

https://myaccount.google.com/privacycheckup

 

 

Skulle da være rimelig unødvendig å vite om alskens innstillinger de har gjemt bort for å få de til å *ikke* spore deg? Det er i det minste rimelig frekt å i tillegg skryte av god "privat surfing". Ikke stoler jeg på det selv om alle hakene er av heller (flott at det minste valget for lagring av sporet data var 3 måneder, way to go), heldigvis har jeg gått over til DDG for lenge siden..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Skulle da være rimelig unødvendig å vite om alskens innstillinger de har gjemt bort for å få de til å *ikke* spore deg? Det er i det minste rimelig frekt å i tillegg skryte av god "privat surfing". Ikke stoler jeg på det selv om alle hakene er av heller (flott at det minste valget for lagring av sporet data var 3 måneder, way to go), heldigvis har jeg gått over til DDG for lenge siden..

 

Jeg er ikke uenig, men det er nok litt hvordan disse selskapene opererer på. De lager løsninger som gjør at du må ta stilling til det. Det er helt håpløst. 

Lenke til kommentar

Skulle da være rimelig unødvendig å vite om alskens innstillinger de har gjemt bort for å få de til å *ikke* spore deg? Det er i det minste rimelig frekt å i tillegg skryte av god "privat surfing". Ikke stoler jeg på det selv om alle hakene er av heller (flott at det minste valget for lagring av sporet data var 3 måneder, way to go), heldigvis har jeg gått over til DDG for lenge siden..

Enig. Det er ikke særlig brukervennlig, og det er vel det google m.fl har blitt kritisert for. At man må omveier og lite åpenbare måter for å finne de rette personvernstillingene. Det er jo viktig at de er åpenbart og enkelt for også de som er mindre vant med PC

Lenke til kommentar

Men så lagrer Google fortsatt all søkehistorikk selv i inkognitomodus....

 

 

I inkognito-modus lagres alle data assosiert med surfingen i en midlertidig mappe, og slettes når man lukker inkognito-modus.

 

Det betyr ikke at internett-leverandøren din eller diverse nettsider ikke kan kjenne deg igjen, de kan for eksempel enkelt se på IP-adressen din eller andre ting i stedet.

 

Google opplyser selv at i inkognito-modus :

 

Chrome won't save your browsing history, cookies and site data, or information entered in forms.
Files you download and bookmarks you create will be kept.
Your activity isn’t hidden from websites you visit, your employer or school, or your internet service provider.
 
Chrome lagrer ikke søkehistorikk i nettleseren når du benytter inkognito-modus, det lagres heller ikke cookies utover den gjeldende økten, så med mindre du kanskje har logget deg inn med Google-kontoen din mens du er i inkognito-modus, så skal ikke søkehistorikk fra inkognito-modus eksistere utover den gjeldende økten osv.
 
Inkognito-modus er dog ikke noe sikkerhetstiltak, IP-adressen og alt annet er fremdeles synlig ovenfor alle nettsider man besøker, det er kun de dataene som er assosiert med surfing, som lagres lokalt av nettleseren, som slettes. Nedlastinger og bokmerker beholdes dog.
Endret av 0laf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...