Gå til innhold

Overwatch prøver seg på rollebasert matchmaking


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inspirert av WoW, kanskje? Der queuer du opp basert på rolle (hvis du har en klasse som kan gjøre flere ting), og får bonuser for å ha en viktig rolle, slik som tank eller healer.

 

Tja, er jo mindre kaos, men også mindre frihet og variasjon hvis det er prefekt distribusjon på rollene. Lengre ventetid blir det nok også. Men kan hende at folk utforsker roller de vanligvis aldri tar også, bare for å finne games raskere og få høyere belønning. Blir interessant å se.

Lenke til kommentar

 

Ødelegger mye.

Nå kan man ikke spille det man vil.

 

Beklager å si det men jeg hater folk med den instillingen. Om man ikke vil prøve hardt for å vinne noe som tilsier å gå den karakteren som fungerer best med laget så er der casual du kan spille...

Men den karakteren som fungerer best for laget er ikke nødvendigvis den rollen du har valgt før kampen da... Og når du ikke vet motstanderens comp er det også vanskelig å velge en rolle som fungerer best for laget. Jeg har to mains, den ene er tank, den andre damage. Jeg bytter gjerne etter behovet etter hvordan kampen utspiller seg.... Ser jeg behovet for 2 support, så kan jeg også hoppe over på support. Om du med dette er låst til kun den ene rollen du først velger, så ser jeg for meg at steam rolling blir et større problem. Er man uheldig å velger feil rolle, og kunne gjort mer som tank enn som damage mot motstanderens komp f.eks. er man shit out of luck... Dette hindrer taktisk spill i mine øyne...

Lenke til kommentar

 

Ødelegger mye.

Nå kan man ikke spille det man vil.

 

Beklager å si det men jeg hater folk med den instillingen. Om man ikke vil prøve hardt for å vinne noe som tilsier å gå den karakteren som fungerer best med laget så er der casual du kan spille...

Beklager å si det, men den beste team compen for øyeblikket er 3 support og 3 tanks.

 

Altså 0-3-3.

 

Dette blir brukt i owl, altså på proffnivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...