Gå til innhold

TEST: HyperX QuadCast mikrofon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk hva du får for pengene her. Et skikkelig lydkort og mulighetene til å kjøre hvilken 48 Volt-drevet mikrofon som helst i etterkant, dersom du vokser i fra mikrofonvalget så kan du fortsette å nytte lydkortet til en helt ny og mer påkostet mikrofon.

 

God mikrofon medfølger i settet:

 

https://www.4sound.no/data/lydkort/usb-lydkort/focusrite-scarlett-2i2-studio-3rd-gen

 

Til og med headphones og kabler får du for pengene. Alt du behøver så er å koble til USB på PC. Det følger også med ymse programvare som DAW med mere for denne knallprisen. Du får en ekstra inngang som du kan koble elektrisk gitar eller hva det måtte være du liker på senere:

 

2 099 kroner. velanvendte penger kontra de ca. 1500 kronene du likevel må ut for den middelmådige mikrofonen i artikkeltesten

 

(det eneste positive jeg klarer å se på HyperX-modellen er mute-knappen, og kanskje til nøds den artige røde LED-funksjonen ).

 

FOCUSRITE
Scarlett 2i2 Studio 3rd Gen
 
Produsentside:

focusrite-scarlett-2i2-studio-3rd-gen-x1

 

 

 

Sånn kan det lyde:

Nå er jo klippet rett i fra produsent så. Kanskje en tredeparts review er på sin plass før du bestemmer deg.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skrives at mikrofonen har "Ingen kronglete programvare," mens i pluss/mis gis det minus for ingen egen programvare?

Jeg kan ikke helt se hvor dette kommer fra.

 

Vedlegg av lydfiler er helt essensielt i en mikrofontest

 

Det er godt at det finnes skikkelig profesjonelle reviewers på youtube da. Her kan jeg hjelpe deg/dere med å få høre:

 

 

 

Kontra den jeg foreslår:

 

 

 

Pluss en nybegynnerguide som kan være bra å se:

 

Endret av G
Lenke til kommentar

For en gaming mic så er det vel et poeng å vite hvor enkelt og godt denne utelater uønsket lyd såvel som opptakskvalitet. Syntes stadig jeg ser reviews hvor mic anbefales til gamere....og så kommer det sure erfaringer etterpå om at alt av tastetrykk henger seg på.

 

Det er så irriterende å spille med folk som har dårlig mic...eller altfor bra mic kanskje, men som ikke klarer å filtrere bort unødig lyd og støy.

Lenke til kommentar

For en gaming mic så er det vel et poeng å vite hvor enkelt og godt denne utelater uønsket lyd såvel som opptakskvalitet. Syntes stadig jeg ser reviews hvor mic anbefales til gamere....og så kommer det sure erfaringer etterpå om at alt av tastetrykk henger seg på.

 

Det er så irriterende å spille med folk som har dårlig mic...eller altfor bra mic kanskje, men som ikke klarer å filtrere bort unødig lyd og støy.

 

Ikke for å være frekk eller noe, men du skjønner at dette bare er reklame sant? Når en anmeldelse utelukker ordentlige ulemper med et produkt så er det noe muffens vanligvis.

 

https://youtu.be/dlF4-SiuA0M

 

Han her virker å være reel og nevner både problemer og fordeler med denne mikrofonen. Og ja, at den tar opp alt av lyder var en ulempe han opplevde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til prisen hadde jeg nok gått for en røde nt-usb, spesielt om jeg trengte noe enkelt som fungerte med konsoller også.

 

Men for litt mer, og om jeg spilte på PC, så hadde jeg nok heller gått for nt-1 med ai-1 pakken.

Man får ganske mye mer for en liten økning i pris.

Lenke til kommentar

Ska man ha bang for buck är det Samson Q2U man skall ha. Bättre får du inte till priset, helt odiskutabelt. Både USB och balanserat om du vill uppgradera till en 2in2 eller liknande. Dessutom är den dynamisk vilket borde vara standard om man skall ha dessa till comms eller content creation.

Lenke til kommentar

Er testen på tek.no å regne som reklame? I så fall så tror ikke jeg at det er meg du er frekk mot.

 

Ikke for å være frekk eller noe, men du skjønner at dette bare er reklame sant? Når en anmeldelse utelukker ordentlige ulemper med et produkt så er det noe muffens vanligvis.

 

https://youtu.be/dlF4-SiuA0M

 

Han her virker å være reel og nevner både problemer og fordeler med denne mikrofonen. Og ja, at den tar opp alt av lyder var en ulempe han opplevde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...