Gå til innhold

Foto

Hvorfor reagerer folk så sterkt på at man ikke vil ha barn?

6 svar i denne tråden

#1 Defo

Defo

Bruker

• Medlemmer
  • 612 innlegg
  •   4. februar 2005

Skrevet 13. juli 2019 - 20:33

Dette er et spørsmål jeg har fundert over en stund:

Hvorfor har folk så sterke reaksjoner på mennesker som sier de ikke vil ha barn?

Det er tydeligvis noe som fremmer sinne, frustrasjon, hat, nedlatenhet og verre til.

Hva er det ved dette som fyrer folk sånn opp? 

Hvorfor reagerer folk sånn så voldsomt på dette? 

Virker som et vanlig argument er at vedkommende ser på dette valget som meget egoistisk.

Hvordan er det egoistisk? Er det ikke nok barn her i verden som enten ikke har et godt liv eller ikke har noen forsørgere i det hele tatt? 

Man velger da vitterlig å få barn for ens egen skyld?

• 0

"Uncomfortable silences". Why do you feel it's necessary to yak about bullshit in order to be comfortable?

#2 Tåkefyrste

Tåkefyrste

Bruker

• Medlemmer
  • 14 591 innlegg
  •   20. september 2001

Skrevet 13. juli 2019 - 20:35

Noen som bare er slik.

Spør dem neste gang om de ikke bryr seg om miljøet siden de velger å få barn.
  • 0

#3 BuffyAnneSummers

BuffyAnneSummers

Bruker

• Medlemmer
  • 12 855 innlegg
  •   5. februar 2011

Skrevet 13. juli 2019 - 21:25

Fordi de har blitt hjernevasket til å tro at det er meningen med livet. 

• 0

"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell

#4 Daxt3r

Daxt3r

Bruker

• Medlemmer
  • 405 innlegg
  •   14. desember 2007

Skrevet 13. juli 2019 - 22:22

Dama og eg har ingen planar om å få barn, mens svigers prøvar sterkt å kome med hint til at vi burde komme igong og at dei ønskjer barnebarn. Har omtrent slutta når eg er i nærheita då dei ser eg bryr meg fint lite, mens dama for ofte høyre det når ho er heime(spesielt mykje no når ho bur midlertidig der). Faren satt seg til og med med ho for ein alvorsprat om at han ville bjynde og spare pengar til barnebarn osv.

Sjølv på jobben sin blir folk veldig overraska når ho seier ho ikkje skal ha barn.

So er tydeleg at folk innbiller seg at dei har noko dei skulle sagt når det kjem til andres ønskjer om å få barn.

• 0
Psn: Dax_t3r
Surrender and die!
Don't you mean OR die?
Not in this city

#5 nacario

nacario

Bruker

• Medlemmer
  • 346 innlegg
  •   21. mai 2012

Skrevet i dag, 15:05

Ettersom tiden går blir flere temaer på agendaen mer akseptert og yngre generasjoner kommer til, et ledd i samfunnsutviklingen. Det vil alltid være noen med meninger om x.
  • 0

#6 ili

ili

Bruker

• Medlemmer
  • 266 innlegg
  •   14. oktober 2014

Skrevet i dag, 16:00

Det er noe med det å ha unger som barnløse ikke helt skjønner pga de ikke har opplevd det. Jeg hadde heller ingen planer om å ha unge. Og når folk i lunsjen viste barnebilder eller fortalte banale ting ungen hadde gjort var jeg null interessert. Men etter jeg selv fikk en liten en forstod jeg magien med det.

Om andre ikke vil ha barn bryr meg lite, men kan skjønne foreldrene som har opplevd dette og vil det beste for sine egne sønner/døtre (og gjerne vil ha barnebarn) kan pushe litt.
  • 0

#7 Mr_Spock

Mr_Spock

Bruker

• Medlemmer
  • 3 984 innlegg
  •   27. mars 2003

Skrevet i dag, 16:13

Det er noe med det å ha unger som barnløse ikke helt skjønner pga de ikke har opplevd det. Jeg hadde heller ingen planer om å ha unge. Og når folk i lunsjen viste barnebilder eller fortalte banale ting ungen hadde gjort var jeg null interessert. Men etter jeg selv fikk en liten en forstod jeg magien med det.

Akkurat slik var det for meg også - jeg skulle ikke ha barn!

Så ble det slik allikevel - men det var jo fantastisk.

Det er et problem at man ikke vet hvordan det er før det skjer.

Men det er kanskje noen som ikke ville synes det var særlig fantastisk, samtidig er det noen som vil gå glipp av noe stort.

• 0

2 bruker(e) leser denne tråden

2 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere