Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjulstilling på BMW E39 523ia 1999


Anbefalte innlegg

Hei, var uheldig å traff fortauskant i januar å har kjørt ein god stund me skeiv bakhjul på høgre side å slakk i høgre hjul framme, tok den på verksted å blei fortalt at føringene på bærebru høgre bak va ødelagt å bærearm framme. Skiftet hele bærebru bak å bærearm framme å tok hjulstilling på eit annet verksted, bakstillingen va heilt fin, men camber på begge hjul framme av feil å caster høgre framme, dette kunne ikkje stilles på sa han, å han sa at han visste ikkje om det hjalp å bytte casterstag. Å derfor lure eg på ka han meiner? Å koffor camber venstre framme er feil når berre høgre framme e gåen caster på. Det første verkstedet sa ingen ting om det. Å rattet e litt skeivt mot venstre

post-411070-6184288_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rattet kan sentreres, så om de ikke gjorde dette så begynner jeg å tvile på kompetansen demmes.

 

Det kan godt hende at hele subframen har fått seg et kakk og blitt skjev, og at casterstag fortsatt drar litt for mye fordi festet i rammen har forflyttet seg. Subframe kan byttes, men er litt jobb uten carlift og motorjekk.

 

Jeg ville forhørt meg med et annet verksted som har peiling på E39, og spurt om de vet om det er mulig å benke opp caster.

Lenke til kommentar

Har sett litt på tallene dine, det der hadde jeg ikke gjort stort med. Er bilen senket? Du har litt mye negativ camber foran, får du innsideslitasje ville jeg fått dratt på litt mer spissing. Om rattet ikke er rett reklamerer du på det, og ev. ber dem dra på 5min ekstra på spissinga foran, utover det tror jeg ikke du trenger å gjøre noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...