Gå til innhold

«Friends» forsvinner fra Netflix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortsetter denne utviklingen så vil nok piratvirksomheten blomstre i tilsvarende tempo.

Blir for dumt at man må ha ørten strømmetjenester for å se innholdet man vil.

Den første strømmetjenesten som basserer seg litt på samme måte som de mer tradisjonelle kanalpakkene i dag vil nok seire til slutt. Slik at du selv kan sette sammen en utvalg av de produsenter/distributører du ønsker å se innhold fra, til en dertil rettferdig pris.

Jeg burde sikkert ikke si noe, siden jeg ikke har tv eller annet utstyr som krever at jeg betaler NRK-lisensen. Så jeg kan i teorien ha ganske mange strømmetjenester før jeg bikker over samme sum i kroner og øre som NRK-lisensen. Men siden den også nå forsvinner og havner over skatteseddelen, så ryker jo det argumentet også.

 

Forøvrig er det jo fortsatt mye innhold på Netflix og Viaplay, som er de to strømmetjenestene jeg klarer meg med, men hvis alle skal tenke eksklusivt, så vil nok piratvirksomheten skyte i været igjen, og jeg bebreider ingen for det heller. Produksjonsselskapene og distributørene får takke seg selv. Forhåpentligvis vil flere av tjenestene gå dukken etter en periode, når kronasjene bortfaller grunnet "snevert" innhold eller for høye priser eller for dårlig tekniske løsninger.

 

Blir uansett interessant å følge med på utviklingen, selv om en ikke kan gjøre katten for å forhindre det, annet enn å la være å abonnere på de nye tjenestene :p

Lenke til kommentar

 

Endringen vil imidlertid ikke få noen effekt for verken Netflix eller HBO i Norge, får vi opplyst.

Så innhold som andre kjøper opp for å ha eksklusivt betyr ikke at det forsvinner fra utvalget i norge?

De skal ha det ekslusivt på sin regionlåste strømmetjeneste i USA, så siden vi ikke får tilgang til den tjenesten herfra, så får de lov til å beholde det hos Netflix i Norge.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jaja, fysiske medier lenge leve. Såfremt man får tak i det man vil på DVD/Blu-Ray da

 

 

 

 

- Ja, det finnes fortsatt en god del på DVD og/eller Blu-Ray, men mer og mer må importeres siden det ikke er tilgjengelig her til lands.

Noe som suger for dem som sverger til norsk undertekst.

 

Det er også ting som jeg gjerne skulle hatt på Hard-Copy.

Men som ikke lengre er tilgjengelig, import eller/ikke.

 

Det er dumt å være etterpå klok i så måte.

Lenke til kommentar

Dr. Who er et fint eksempel på rettigheter

Netflix Norge hadde kun sesong 5 og opp, nå ser jeg at den ikke er på Netflix i det hele tatt lengre

Hadde lyst til å se serien, men jeg vil starte på sesong 1....

 

Mange "nye" filmer på Netflix hvor de kun har nummer 2, så man får ikke sett den første filmen først..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor mange streamingtjenester kommer vi til å ende opp med?

Om de ikke kommer opp med en felles streamingløsning tror jeg de aldri vil bli kvitt pirating.

Har aldri planer om å synke flere høvdinger i måneden på x antall streaming tjenester oO

Lenke til kommentar

Det overrasker meg at mange i 2019 sitter i sofaen, blar gjennom rikt utvalg av nyere kvalitetsserier og tenker : "Friends, det vil jeg se på."

 

Tja når Netflix kommer med forslag på 50 (litt overdrevet men ikke mye) tyrkiske filmer jeg absolutt ikke vil se til tross for at jeg har votert alt som ikke har enten engelsk eller norsk original tale så er det ikke lange skrittet til Friends som jeg vet er et sikkerstikk på god (litt nostalgisk) underholdning fra ungdomstiden som jeg kan relatere til.

 

Ser det oftere og oftere at det er mindre innhold på Neflix jeg liker og det samme innholdet er enten så bruddvis (mangler sesonger eller filmer i filmserie osv) og at det tar veien til andre tjenester som går MOT hva jeg likte med netflix (som var et fint bibliotek jeg kunne leie å se når jeg ville i).

 

Det å splitte opp til så mange små nisjetjenester er det verste de kunne gjort. Det hadde faktisk vært bedre at de samarbeidet om en tjeneste hvor de la inn sitt innhold og hadde en avtale om at de får profitt basert på hvor mange views deres innhold på denne ene tjenesten får.

Lenke til kommentar

Det overrasker meg at mange i 2019 sitter i sofaen, blar gjennom rikt utvalg av nyere kvalitetsserier og tenker : "Friends, det vil jeg se på."

Jeg liker mange av "Netflix Originals", det er høy kvalitet og unike historier (sammenlignet med alt annet kvasi-innhold).

 

Men jeg bruker Friends som en "hangover-serie", det er lettfattelig underholdning som er perfekt til dagen derpå ?

Endret av Gravitass
Lenke til kommentar

Ei strømmetjeneste har ikkje alt man vil sjå, men eg vil heller ikkje betale for mange strømmetjenester når eg ikkje kan sjå på meir enn ein av gangen. Løysinga for meg vart å nytte kvar enkelt strømmetjeneste 2-3 mnd for så å bytte. Bruker hittil Netflix og Viaplay om kvarandre. Skal dog seiast at eg ikkje gidder å sjå serier etter kvart som di kjem ut. Ser heller fleire sesonger på kort tid samt ein og anna film imellom. Det fine med å være borte fra den eine 2-3 mnd er at det gjerne har dukka opp litt meir som eg gidder å sjå.

Lenke til kommentar

Få det ut og se på Seinfeld istedet.

 

I mean, jeg er ingen fan av serien
Men det virker som at vi etterhvert vil trenge sånn 20 forskjellige kontoer og abonnementer for at vi skal kunne se visse show som vi vil ha med oss

 

Det blir bare å gå tilbake til tiden da man måtte laste ned alt av serier man ikke ville kjøpe på disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...