Gå til innhold

Samsung vil fortsette å utfordre Apple på nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At min tilårskomne Galaxy NotePro 12.2 ikke kan erstattes bekymrer meg. Jeg bruker den aktivt og vil ikke ned i størrelse, og iPad Pro har for begrenset overføring/aksess av filer.

Altså, det er det nettbrettet jeg skulle ønske jeg kjøpte. Jeg har venta på andreutgaven av dette siden et år etter det kom ut. Jeg har hatt Galaxy Note siden Note II, og jeg tenkte kanskje ikke det var nødvendig å ha en Note Tab også, særlig siden jeg egentlig ikke var overbevist om at jeg ville ha en tablet i utgangspunktet.

 

Nå vil jeg gjerne ha, og har villet ha i mange år, men jeg ønsker en Galaxy NotePro 13.... :-P

Lenke til kommentar

Samsung nettbrett, i hvert fall S-serien har flotte skjermer helt på høyde, og til dels bedre enn man finner på iPad. Pluss også for mulighet for minnekort og til en viss grad pris (avhengig av hvilken iPad), men med Apples nye iOS for iPad forsvinner mange av de andre fordelene Android nettbrett hadde. 

 

Rent hardwaremessig (bortsett fra skjerm) knuser iPad det som er av Android nettbrett fra Samsung, ikke minst fordi Samsung bruker fjorårets hardware i årets modeller. Det er i hvert fall slik det har vært i de siste generasjonene (S3, S4), men vi kan håpe på at S5 i det minste får S10 prosessor og ikke S9-prosessor. Nettbrettene lanseres gjerne rundt et halvt år etter high end telefoner og for meg er i ytelsen på nettbrettet viktigere enn på telefonen da jeg kan bruke nettbrettet til oppgaver som krever mer skjermareal og ytelse.

 

Når Adobe nå lanserer full Photoshop for iPad (foreløpig ikke for Android) får Apple ennå et godt argument for iPad fremfor Android for mer avansert bruk. Så produsenter av high end Android nettbrett bør virkelig skjerpe seg hvis de skal oppfattes som reelle konkurrenter til iPad. Low end nettbrett er selvsagt helt annerledes, der finnes det knapt nok noe alternativ fra Apple.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...