Gå til innhold

Ingen anmeldelse av Super Smash Bros Ultimate?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har jo vært ute en stund nå, men har enda ikke sett en anmeldelse av dette fra gamer.no?

 

Det stemmer. Det var min feil. Planen var at jeg skulle anmelde spillet da det kom i desember, men sykdom og andre arbeidsoppgaver opp mot jul satte en stopper for det. 

Lenke til kommentar

Da kan det bli litt mye ja. Håper formen er bedre nå! Hadde vært artig å lese deres mening om det (har ikke sett så mange norske reviews. Kommer på gamereactor sin nå i farta.)

 

Tusen takk. :) Det setter jeg pris på. Det er nok litt sent å vie mye arbeidstid til å lage en anmeldelse nå, men jeg kan gi deg en kjappvariant her:

- Det beste Smash-spillet siden Melee.

- En bedre onlinemodus enn Smash Wii U, men fremdeles ikke optimal.

- Antageligvis det «ultimate» Smash-spillet uansett, mtp. utvalg av figurer, baner og andre funksjoner

- Ikke stor fan av enspillermodusen World of Light. Ble fort kjedelig for meg, med for lite variasjon mellom kamper, og stickers-systemet var ikke veldig spennende. 

- Savner trofeer fra Melee og Brawl

Lenke til kommentar

8/10 på vår skala. Minus for World of Light (men vet det er en smakssak) og for et utappet potensial i online. Ellers det beste Smash-spillet.  

 

Først og fremst mener jeg ikke å kritisere her. Er mest bare å lufte tankene. Men Injustice 2 fikk mye skryt for Multiverse greiene, der vi har forskjellige saker og ting gående i kampene for å gjøre det ekstra morsomt. Man kan gradvis miste helse, man kan ikke kaste folk, man kan ikke skade folk uten å kaste de, og så videre. MK11 videreførte dette med Towers of Time, og også dette ble godt mottatt (minus ekstrem høy vanskelighetsgrad til tider.)

 

Det jeg tenker på er hvorfor World of Light har fått så mye kritikk? Strengt tatt er det jo Smash-versjonen av Multiverse/Towers of Time vi snakker om, bare lagt ut på et stort kart. Ensformig? Det er Smash Bros vi snakker om. 99% av spillet dreier seg om å denge folk, og det er akkurat det vi gjør i WoL. De spirit-greiene kan være litt hit or miss, men det er ikke en stor del av spillet. Så hvorfor hylles Injustice 2 og MK for de tårnene/multiverset, mens Smash Bros får kritikk for det samme?

 

Igjen, er ikke ment som kritikk eller noe. Er bare sånt jeg tenker litt for mye på. Ubisoft får stor kritikk for å følge formelen sin, til tross for at de har gått mer og mer bort fra den. Spider-man PS4 hylles for å følge formelen. WTF?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...