Gå til innhold

Sbanken åpner for Google Pay og treningsklokker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt for sent, syns jeg, men virker ut som man kan kun ha 1 kredittkort per app?

Ganske tåpelig, også begrensingen på maks en mobil per bruker. Ikke særlig brukervennlig. Problemet også man må ha NFC som betyr billig mobiler er utelukket.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Litt for sent, syns jeg, men virker ut som man kan kun ha 1 kredittkort per app?

Ganske tåpelig, også begrensingen på maks en mobil per bruker. Ikke særlig brukervennlig. Problemet også man må ha NFC som betyr billig mobiler er utelukket.

 

Har ikke alle mobiler NFC nå? Min billige Huawei P8 Lite fra 2015 hadde hvertfall NFC

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

– Dere åpnet tidlig for Apple Pay, men hvorfor har det tatt så lang tid med Google Pay?

– Det tok litt lenger tid enn vi hadde håpet og trodd det skulle ta, men så kommer det og vi tar samtidig med Fitbit og Garmin, så da vet vi det er mange som blir glade og fornøyde, svarer kommunikasjonsansvarlig Geir Holen i Sbanken.

 

Å nei! Ikke kom med sånn politikerprat! Spørsmålet var, hvorfor tok det lengre tid.

 

Kan ikke du bare si at det var mer krevende å utvikle? Det var mindre lønnsomt i dette markedssegmentet slik at dere ikke prioriterte det? osv osv. Si hva hva som helst, men svar på spørsmålet og ikke vri det om til noe feelgood dritt der du får med talking pointsene dine om at det ikke bare er google pay som nå støttes. Hvor mye har banken sløst bort på kommunikasjonsbyråer for å trene deg til slike intetsigende svar. Til journalisten: grav litt dypere når du ikke får det svaret du spør om.

 

Uansett, litt OT, hvorfor har sbanken økt renten på lån, men ikke på innskudd sist uke?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Man gir annonsør tilgang til sin egen bank (FRIVILLIG)... :whistle:

 

nei, annonsører får ikkje tilgang til banken din.  

 

 

 

– Dersom brukeren handler melk og brød i en butikk vil Google se totalsummen og handlested. Vi vil ikke se hva du handlet. Og vi bruker ikke transaksjonsdata fra Google Pay til å rette annonser mot brukeren. Dataen vi lagrer, om sum og handlested, kan brukeren enkelt og greit få oversikt over i appen - men hverken banken eller Google deler denne transaksjonsdataen med tredjeparter. Vi selger aldri brukerdata og transaksjonsinformasjon med tredjeparter, inkludert annonsører, brukerens data tilhører brukeren. Brukeren velger selv hva slags data vi lagrer og bruker, og vi har lagt ned mye arbeid i å gi brukeren enkle verktøy som lar brukeren styre egne sikkerhets- og personverninnstillinger, avslutter Skjervold. 
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kredittkort? Dette koster flesk. Og i siste hånd er det kundene som betaler.

 

Du kan bruke debetkort med Google Pay. Jeg betaler med GPay på alle steder også hvor det står kun bankkort eller bankaxept. Google Pay er gratis løsning og det koster ikke noe ekstra verken banken eller brukeren.

Lenke til kommentar

Kva skal du med Samsung Pay når Google Pay er lansert? Det fungerer på alle android-telefoner. 

 

 

Sikkerhet. Samsung pay krever at du bruker fingeravtrykk eller kode hver gang du betaler. Google pay lar seg bruke selv om telefonen er låst. 

 

Min bank støtter ikke Samsung pay men de støtter Apple Pay som har samme krav om autentifisering før du kan betale og de har godkjent sikkerheten i Apple Pay som så god at de ikke har en beløps grense ved bruk av Apple Pay. Dette gjør at jeg så langt aldri har blitt spurt om pin kode av terminalen selv om jeg betaler langt over beløpsgrensen for kontaktløs betaling (uten pin). En liten detalj men noe som gjør bruk av Apple Pay my raskere. Hvis jeg mister klokka eller telefonen så kan ikke de som finner dem betale med dem i motsetning til Google pay. Det samme med Samsung pay. 

Lenke til kommentar

 

Kva skal du med Samsung Pay når Google Pay er lansert? Det fungerer på alle android-telefoner. 

 

 

Sikkerhet. Samsung pay krever at du bruker fingeravtrykk eller kode hver gang du betaler. Google pay lar seg bruke selv om telefonen er låst. 

 

Her tror jeg nok du tar feil. Jeg klarer ikke å betale med Google Pay med mindre telefonen min er låst opp.

Lenke til kommentar

Du kan bruke debetkort med Google Pay. Jeg betaler med GPay på alle steder også hvor det står kun bankkort eller bankaxept. Google Pay er gratis løsning og det koster ikke noe ekstra verken banken eller brukeren.

Sannhet med modifikasjoner. Det koster brukerstedet mer, kontra å betale med bankaxept

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...