Gå til innhold

Se de første bildene fra Netflix' The Witcher-serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

skulle hatt skjegg, men håper han får det i sesong 2. ser mye bedre ut enn de første bildene som ble sluppet for noen mnd siden.

Serien skal være mer tro mot bøkene enn spillet(W3), i bøkene har vel Geralt nevnt at han ikke liker å ha skjegg. 

 

Men hadde det definitivt sett fettere ut med skjegg ja. 

Lenke til kommentar

Lite å gå på så langt. Men enig med alle andre, dette ser lovende ut og liker hvordan de ser ut. Jeg har lest den første Witcher boka. Men falt ikke helt... i smak. Jeg syntes språket i boka fløt litt dårlig, mulig den engelske oversettelsen ikke var den beste... uansett, jeg falt av tidlig i bok 2. Så mitt forhold til universet er i hovedsak basert på spillene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser forbausende lovende ut! Håper virkelig de klarer å nagle den svarte humoren og satiren. Det bare må bli mye, mye bedre enn den elendige Sword of truth/Legends of the Seeker-serien fra langt tilbake.

 

Ah, digga de bøkene så sinnsykt! Faktisk mine favoritt bøker. Det kan jo kalles et mesterverk å klare å ødelegge en så bra bokserie til de grader.. ^^

Lenke til kommentar

Er det metal plater under det læret, eller er de metal naglene som vanlig tv/film, bare ubrukelige saker?

 

Hadde det vært ekte metal i antrekket hans hadde det virkelig vært ubrukelig, og folk hadde klaget på den trege, andpustne og sløve Geralt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Uten metalplater er det bare tull å ha de naglene der.

Eller så kan en tenke seg til at det faktisk er fantasi og naglene holder oppe noe som minner om mithril fra et visst annet fantasi univers.
Lenke til kommentar

Eller så kan en tenke seg til at det faktisk er fantasi og naglene holder oppe noe som minner om mithril fra et visst annet fantasi univers.

Mithril er metal.

 

Poenget er at i film og tv setter de nagler i lær uten noe grunn.

Witcher følger standard naturlover 95% av tiden. Og derfor er det like feil å ha tilfeldige nagler i lær i the Witcher som i alle andre filmer og tv serier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Mithril er metal.

 

For alt i verden, men ikke nødvendigvis plater:

 

Uten metalplater er det bare tull å ha de naglene der.

Det kan og tenkes at det er bare dekorasjon.

 

Men kjenner at jeg ikke gidder å bruke mer tid på (selektiv) klaging på et fantasi-univers. 

Lenke til kommentar

For alt i verden, men ikke nødvendigvis plater:

 

 

 

Det kan og tenkes at det er bare dekorasjon.

 

Men kjenner at jeg ikke gidder å bruke mer tid på (selektiv) klaging på et fantasi-univers.

 

Hvis de ikke er plater trenger man ikke naglene.

 

Du var interessert nok til å svare, så da kan du enten bare ikke svare meg, eller godta min forklaring. I stede for å si "dette er teit jeg gidder ikke mer, men jeg skulle ha siste ordert uansett "

 

Det er ikke dekorasjonen, det er å ødelegge rustningen. Har du ikke plater under læret vil naglene ikke gjøre annet enn å ruste og gjøre læret mottagelig mot regn. Med andre ord ikke noe lurt i det hele tatt. Og det finnes mye bedre måter å dekorere læret på, male deg, skjere det ut osv.

 

Min klage er at dette tyder på at serien bruker de samme talentløse kostyme folk nesten alle andre filmer og seier har brukt i 30 år.

De kunne bare ikke hatt nagler der så hadde det hvert mye bedre.

Jeg klager ikke på at han bruker lær rusting, siden bøkene og spillene gjør det klart at han bruker det. Så det dette er ikke en kritikk basert på noe med historie å gjøre, men grunnleggende logikk og det som ser ut som klisjé latskap fra kostyme folka.

 

Med tanke på at div rustning på mange karakterer i Witcher 1 og 2 spillene faktisks ser veldig bra og funksjonelle ut. Er jeg redd for at i stede for å få inspirasjon fra spillene får vi Vikings med geralt.

Lenke til kommentar

 

Mithril er metal.

 

For alt i verden, men ikke nødvendigvis plater:

 

Uten metalplater er det bare tull å ha de naglene der.

Det kan og tenkes at det er bare dekorasjon.

 

Men kjenner at jeg ikke gidder å bruke mer tid på (selektiv) klaging på et fantasi-univers. 

Er ikke mithril bare lettere og sterkere enn vanlig metal? Eller har mithril en annen funksjon som gjør at naglene ikke trenger plater i underkant?

 

Men jeg skriver egentlig først og fremst for å si at jeg synes hersketeknikken din er ufin, IT-Henrik, samt at dine "innspill" ikke tilførte artikkelen noe interessant - noe Gunfreak gjorde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...