Gå til innhold

Foto

Finnes det trådløse HDD som egner seg for Lightroombibliotek?

5 svar i denne tråden

#1 Dr. Brodsky

Dr. Brodsky

Bruker

• Medlemmer
  • 5 073 innlegg
  •   4. juli 2009

Skrevet 1. juli 2019 - 00:12

Jeg er lei av å koble eksterne HDD fra og til den bærbare PC'en, og lurte på om det finnes noen fornuftige trådløse løsninger.

I dag har jeg lightroomkatalogen på PC'ens SSD, og biblioteket på en ekstern HDD, samt en ekstern HDD for backup av nevnte bibliotek, i tillegg til backup av backupen lagret i skyen. I tillegg til dette bruker jeg en MacBook Air på reise og på hytten, hvor jeg midlertidig lagrer og behandler bilder, før jeg overfører de til den andre katalogen og biblioteket på den eksterne HDD.

Hva kjøper jeg for forenkle det hele, og frigjøre USB-portene mine? Finnes det løsninger som kan stå hjemme, men som jeg også kan få tilgang til fra hytten?

Er dette en løsning? Jeg trenger vel i tillegg 2 HDD..?

Dette innlegget har blitt redigert av Dr. Brodsky: 1. juli 2019 - 00:14

• 0

Sin? What's all this about sin?

#2 Aetius

Aetius

Bruker

• Medlemmer
  • 10 296 innlegg
  •   8. juli 2003

Skrevet 1. juli 2019 - 06:17

WD My Cloud har jeg lest mye rart om, men basert på egne erfaringer vil jeg anbefale en NAS fra Synology.

• 0

#3 Dr. Brodsky

Dr. Brodsky

Bruker

• Medlemmer
  • 5 073 innlegg
  •   4. juli 2009

Skrevet 1. juli 2019 - 11:21

WD My Cloud har jeg lest mye rart om, men basert på egne erfaringer vil jeg anbefale en NAS fra Synology.

Har du et eksempel på modell/løsning? Det jeg fant, uten av jeg vet hva jeg fant, virket å være i en ganske annen prisklasse enn hva jeg hadde sett for meg.

• 0

#4 Aetius

Aetius

Bruker

• Medlemmer
  • 10 296 innlegg
  •   8. juli 2003

Skrevet 1. juli 2019 - 12:27

Har du et eksempel på modell/løsning? Det jeg fant, uten av jeg vet hva jeg fant, virket å være i en ganske annen prisklasse enn hva jeg hadde sett for meg.

Denne er blant de rimeligste: https://prisguiden.n...s218play-318694

Men jeg vil egentlig anbefale å legge litt mer i den og få utvidelsesmuligheter utover 2 disker, f.eks denne: https://prisguiden.n...on-ds418-327308

• 0

#5 Dr. Brodsky

Dr. Brodsky

Bruker

• Medlemmer
  • 5 073 innlegg
  •   4. juli 2009

Skrevet 1. juli 2019 - 14:37

Takker.

Tror det får bli den rimeligste, men jeg må vel lese meg litt opp først, for jeg har ingen idé om hva eller hvordan....

• 0

#6 Dr. Brodsky

Dr. Brodsky

Bruker

• Medlemmer
  • 5 073 innlegg
  •   4. juli 2009

Skrevet 2. juli 2019 - 19:05

Da har jeg bestilt Synology DS218play + 2 x WD Red 3T HDD for NAS. Håper det vil fungere som jeg ønsker.

• 0

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere