Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bilder av eksen på sosiale medier


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det ble slutt mellom meg og min daværende samboer for 3-4 måneder siden. Livet går videre, men noen ganger har man trøtte dager og føler på savnet selv om man vet at det ikke er noen vei tilbake. Da gjør man noe dumt, som å rote seg inn på facebook-profilen hennes..  :roll:

 

Hun har ikke masse bilder på facebook eller Instagram, relativt få i forhold til folk flest, men hun har fortsatt kjærestebilder av oss fra turer vi har vært på og ting vi har gjort sammen. Og tilhørende bildetekst med hjerter, kyssesmilies, kommentarer osv. 

 

Jeg er ikke aktiv på sosiale medier, så jeg har ikke noe av oss liggende ute og vet ikke hvordan dette fungerer. Er det vanlig å la kjæresteting ligge ute lenge etter at man har gått fra hverandre? Er det vanlig å ha det liggende ute som et minne fra gode opplevelser selv om det viser et samliv som er over? Hva med når man får seg ny kjæreste, blir det ikke kleint å vise frem tidligere forhold slik? Når jeg begynner å date ei dame ville jeg ikke syntes det var spesielt kult å se slike bilder på facebookprofilen hennes, men det kan jo alltids være hos meg problemet ligger med slikt.. :)

 

 



Anonymous poster hash: 389f5...10e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg føler det blir litt hvitvasking av historien å fjerne alle spor av tidligere partnere. Det er en del av livet ditt, historien din, en del av det som har gjort deg til den du er nå. Skal du late som om personen aldri har eksistert? Det blir feil i mine øyne. Du har en fortid. Det har vi alle. Om hu velger å bla tilbake i gamle innlegg og irritere seg over at du har vært i andre forhold, vært glad i andre, elsket noen andre før henne så synes jeg faktisk det er hennes problem. Men det er bare meg da.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

En fin regel er å ikke poste noe som omhandler kjæreste på sosiale medier. Funker fint for meg. Slipper styret med sletting, sjalusi osv.

 

Anonymous poster hash: f7064...ad2

Ja, godt råd. Kjæresten min og jeg gjør det samme. Kun nærmeste familie og venner, som vet om forholdet. Ved å holde det "hemmelig" slipper vi mye mas, og stress rundt forholdet. Vi får utvikle oss i vårt tempo

Lenke til kommentar

Jeg synes man må kunne poste bilder og sånn av hverandre uten at det skal være en stor greie. Det er forsåvidt også en fin greie for å vise andre at man er sammen, og det synes i hvert fall jeg er koselig. Nå blir det opp til kjæresten min å publisere slike ting, for jeg er ikke aktiv på sosiale medier. Men synes det er en god regel å slette det som eventuelt blir lagt ut når forholdet er over. Tror det er sunt for å komme seg litt videre.

Lenke til kommentar

Man har jo fortsatt bilder i fotoalbum av turen til USA med daværende kjæreste, besøket i Disneyland med eksen og ungene, grillfesten med farmor da hun levde og en eks der óg osv.

 

Det er nok ikke vanlig å sortere igjennom gamle fotoalbum og fjerne bilder der gamle venner eller kjærester figurerer.

 

Facebook bilder blir vel mye det samme.

 

Nå er ikke jeg særlig aktiv på Facebook og har to bilder der eks profil og bakgrunnsbilder og dama er lik. Tror ikke jeg hadde blitt fornærmet på noe vis om hun hadde bilder av henne og eksen i arkivet. Det er jo ikke noe jeg driver å blar i og jeg blir uansett ikke illsint og sur om jeg ser en bekreftelse på at hun hadde et liv før meg.

 

Eksen hadde bilder av sin eks på sin facebookside. Kan ikke si jeg brydde meg.

 

Selv har jeg bare mapper med tusenvis av bilder.

Finner masse kjæreste ilder der og jeg har ingen planer om å gå igjennom disse for å sortere bort elder. Folk har bare forskjellige forhold til Facebook og det bør en huske på. Selv om én synes det er rart med festbilder på Facebook så er det mange som ikke gjør det. Det betyr ingenting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...