Gå til innhold

E-SPORT: MDG vil satse på e-sport


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde ikke MDG støtte den byen som er mest sentral i forhold til deltagerne så færrest mulig må reise, og flest mulig kan bruke alternativ transport som tog for å komme seg dit?

 

De er kanskje ikke så miljøaktivister som de liker å se seg selv, og egentlig bare er politikere de å, opptatt av oppmerksomhet og fremme seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde ikke MDG støtte den byen som er mest sentral i forhold til deltagerne så færrest mulig må reise, og flest mulig kan bruke alternativ transport som tog for å komme seg dit?

 

De er kanskje ikke så miljøaktivister som de liker å se seg selv, og egentlig bare er politikere de å, opptatt av oppmerksomhet og fremme seg selv.

Hvor ville du arrangert det selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde ikke MDG støtte den byen som er mest sentral i forhold til deltagerne så færrest mulig må reise, og flest mulig kan bruke alternativ transport som tog for å komme seg dit?

 

De er kanskje ikke så miljøaktivister som de liker å se seg selv, og egentlig bare er politikere de å, opptatt av oppmerksomhet og fremme seg selv.


Ehhhh. Jeg har fulgt norsk e-sport relativt tett siden jeg var 12 år, og jeg har pushet mitt eget parti på å forstå og vedta politikk på området. At vi sender melding til aktuelle medier når vi vedtar ny politikk på området er helt logisk og rasjonelt, det handler om å kommunisere med samfunnet. Forøvrig enig i at folk bør reise kollektivt, og De Grønne har offensiv politikk på å få bedre togforbindelser til Europa.

mvh Thor Haakon Bakke Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Burde ikke MDG støtte den byen som er mest sentral i forhold til deltagerne så færrest mulig må reise, og flest mulig kan bruke alternativ transport som tog for å komme seg dit?

 

De er kanskje ikke så miljøaktivister som de liker å se seg selv, og egentlig bare er politikere de å, opptatt av oppmerksomhet og fremme seg selv.

Hvor ville du arrangert det selv?

Tyskland?

Lenke til kommentar

 

 

Burde ikke MDG støtte den byen som er mest sentral i forhold til deltagerne så færrest mulig må reise, og flest mulig kan bruke alternativ transport som tog for å komme seg dit?

 

De er kanskje ikke så miljøaktivister som de liker å se seg selv, og egentlig bare er politikere de å, opptatt av oppmerksomhet og fremme seg selv.

Hvor ville du arrangert det selv?

Tyskland?

Hvordan hjelper det norsk e-sport?

Lenke til kommentar

 

Hvordan hjelper det norsk e-sport?

Nå var det vel miljøet som ble diskutert akkurat der?

Jeppsi. 1. Rent utslippsmessig kan man heldigvis ta toget til Oslo fra Europa, men det er så klart ikke like sentralt som f.eks. Frankfurt.

 

2. Det hjelper norsk e-sport fordi store arrangementer medfører oppmerksomhet, ref. f.eks. fotball-VM for kvinner. Det er flere FRANSKMENN som fulgte Norge-Australia enn som så det franske herrelandslaget i rugby samme uke.

Lenke til kommentar

MDG er hyklere.

 

Esport er en miljøversting. Store elektrisitestsslukende datasentre og mye reising, spesielt med tanke på tilskuere tilskuere.

 

MDG ligger milevis unna mitt eget politiske ståsted, og som beboer relativt sentralt i Oslo så forbanner jeg endringene som har kommet etter at de har fått mer innflytelse på hva som skjer i hovedstaden. Men å påstå at e-sport er en miljøversting, er så latterlig søkt at jeg sliter med å forstå hvordan du i det hele tatt får deg til å skrive noe slikt...

 

Jeg vil tro at et hvilket som helst idrettsarrangement har et vesentlig større klimaavtrykk enn et e-sport arrangement. Se på fotballkampen jeg var på i helgen: VIF mot Sarpsborg08. 8000 tilskuere. Hvordan kom de seg til kamp? Jeg kan tusle til stadion så mitt miljøavtrykk er minimalt, men det gjelder ikke de fleste andre. Mat og drikke skal også fraktes til stadion og fasilitetene rundt stadion. TV-produksjonen med alle folkene som skal til for dette. I pausen så viste VIF frem 2 representanter for e-sport satsingen deres. Hvor mange så kampene de spilte i serien? Jeg vil tro at det minimum ligger på 8000 der også. Tror du virkelig at miljøavtrykket for de kampene var større enn matchen som ble spilt på søndag?

 

Vi skal bare se positivt på at noen nå tar initiativ til å sette e-sport på dagsorden, også politisk, det er bare synd at de andre partiene har vært så i bakleksa at det er representanter for MDG som må til for å få ordnet opp i dette. Idrettsklubbene har for lengst skjønt at e-sport kommer, så det har ikke manglet på signaler for de andre partiene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...