Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ubehagelig info som dukker i ettertid – Overreagerer jeg?


Anbefalte innlegg

Etter nærmere et tiår har jeg og min nåværende samboer (som alltid har hatt en ting for hverandre) blitt en realitet.

 

I oktober i fjor fant vi tonen igjen da hun for en stund tilbake hadde kom ut av et veldig langt og dødt forhold. Vi tok det veldig rolig i starten da hun fortsatt bodde en periode hos sin eks mens hun var på jakt etter nytt sted å bo. Vi visste begge hva det innebar, og var forberedt på at dette kunne bli krevende, noe det ble – men ikke i noen avgjørende grad. Vi kom oss igjennom det ved å ta hensyn og ved å være åpne med hverandre. Deretter flyttet vi sammen, og har egentlig hatt det veldig fint der.

 

Problemet er at sambo har fra start vært veldig redd, og har hatt en magefølelse om at jeg har løyet om fortiden min, og at jeg har hatt noen på si. Uroen hun har følt har jeg bare ansett som en naturlig del av den stressede starten, og som et generelt symptom på forelskelse, noe flere har bekreftet. 

 

Selv om jeg har vært hundre prosent ærlig på min fortid og alt hun har spørt om, og selv om jeg faktisk elsker kroppen hennes er hun fremdeles overbevist om at jeg lyver om disse tingene. I tillegg har hun fått det for seg at jeg sammenligner henne med bedre jenter – spesielt jenter jeg har vært med tidligere. Dette har vært krevende, da det har vært umulig for meg å bevise at jeg faktisk snakker sant, selv om jeg har gjort det.

 

Hun har sagt fra starten av at det bare har vært meg og den eneste før meg har vært hennes eks. Greit nok. Men plutselig i går satte hun meg ned og kunne meddele at det slett ikke var tilfelle, og at der hadde vært en tredje person involvert – riktig nok månedsvis før hun møtte meg. I en ganske krevende periode var det en del frem og tilbake med vedkommende og eksen om hverandre. Denne personen syntes det var et sjokk at hun plutselig hadde blitt sammen med meg (noe som er rart da ingen av oss har skjult noe på sosiale medier eller i andre sammenhenger). Hun sier vedkommende ikke betyr noe for henne, noe jeg stoler på. Jeg føler meg på ingen måte truet, men jeg føler at hun har fremstilt meg som en kynisk "player", når det egentlig viser seg at det er hun som har vært utagerende.

 

Etter at hun snakket om det har jeg i flere tilfeller måtte hale informasjonen ut av henne, og jeg føler hun hele tiden underdriver når hun svarer. F.eks. når jeg spurte om hvor lang tid dette pågikk, gikk det fra "et par ganger" til "rundt en mnd" veldig fort. Dette skjer nesten med alle aspekt og jeg føler sannheten ikke kommer frem før jeg graver ekstra, og det kommer plutselig ny informasjon som ikke stemmer overens med det hun har sagt tidligere.

 

Jeg forstår at hun ikke vil prate om det. Jeg forstår også at dette skjedde i en krevende tid for henne. Situasjonen i seg selv ser jeg ikke på som alvorlig, men det som plager meg mest er at hun ikke har sagt noe. Hun har faktisk fremstilt det på stikk motsatt måte. At det skal så mye til for henne å være intim, at hun ikke stoler på noen og har dårlig selvbilde blablabla. Grunnen til at jeg er så irritert på situasjonen er at hun har innbilt seg at jeg har vært en utagerende player, når det viser seg at det faktisk er henne som har oppført seg på en dårlig måte. Jeg har naturligvis blitt lei meg av denne fremstillingen, da det er basert på nada niks som kan backe opp det hun sier. 

 

Overreagerer jeg? Burde jeg i det hele tatt bry meg? Forholdet (som jeg ikke visste om) var over for lenge siden, så det er mest det faktum at hun har anklaget meg for å holde på slik hun har holdt på. Burde jeg bare la det gå? 

 



Anonymous poster hash: c9861...f01
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En enkel leveregel: Du kommer aldri noen sinne til å møte en jente som er 100% ærlig om sin seksuelle fortid. I beste fall får du en svar som er sterkt preget av forvrengt logikk, som at en fyr ikke regnes med på sexpartner-statistikken fordi han aldri greide å komme.

 

Derfor er det ofte liten vits å spørre om slike ting, det er bedre å observere og erfare, og på det grunnlaget fatte avgjørelser.

 

Personlig ville jeg ikke brydd meg om den situasjonen du står i, men det er nok fordi jeg hadde valgt å holde på med flere i den fasen du var i. En situasjon hvor jeg selv hadde avstått og hun hadde gjort noe, eller at hun har levd et mer utsvevende seksuelt liv enn meg hadde jeg nok slitt mer med. Rene løgner bør du ha nulltoleranse for.

 

At hun har innbilt seg at du har vært en «utagerende player» høres ut som rasjonalisering fra hennes side.

Endret av coffeee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At hun projiserer sin egen atferd over på deg bør i aller høyeste grad få deg til å tenke deg om. Har du noen gang reflektert over hvorfor det forrige forholdet hennes var dødt? Etter noen år der du har prøvd i det uendelige å fylle hennes bunnløse behov for oppmerksomhet og dårlig selvtillit/ bilde skal jeg love deg det ikke finnes mye gnist igjen i deg heller. Beklager, hun er ikke det luftslottet du trodde hun var...

Lenke til kommentar

En enkel leveregel: Du kommer aldri noen sinne til å møte en jente som er 100% ærlig om sin seksuelle fortid.

 

Det er fordi det finnes så jævlig mange skrale mannfolk der ute.

Dama sier ting som "han la meg på ryggen med hodet over sengekanten og kjørte kuken i halsen min til han kom, og jeg holdte å kveles"

 

Sikkert fordi jeg ELSKER å høre om det da. Åpenhet må man være to om.

 

Anonymous poster hash: 10e43...ddf

Lenke til kommentar

 

Det er fordi det finnes så jævlig mange skrale mannfolk der ute.

Dama sier ting som "han la meg på ryggen med hodet over sengekanten og kjørte kuken i halsen min til han kom, og jeg holdte å kveles"

 

Sikkert fordi jeg ELSKER å høre om det da. Åpenhet må man være to om.

Anonymous poster hash: 10e43...ddf

Noen har sikkert interesse av å snakke så detaljert om slikt personlig har jeg ikke behovet. De fleste som ikke er sammen med ei jomfru skjønner jo at det å bli pult av andre menn har vært en stor del av livet til dama før hun møtte deg, uansett. Det er vel derfor det er vanlig å miste de rosa skylappene hva angår kjærlighet og samliv en eller annen gang i løpet av 20-åra. Finn noe annet å leve for enn ei dame, hun er bare der som et «nødvendig onde» for å fylle visse behov.
Lenke til kommentar

Du må huske på hvordan samfunnet har blitt etter likestillinga gikk for langt. Da jeg vokste opp var det heldigvis i en meget kristne bygd hvor jentene ble godt oppdratt, men mange moderne kvinner har blitt oppdratt til bimboer. De begynte å gå ut på fest i tidlig alder, går på fest hver helg, møter titalls menn på hver av disse festene. Det er slettes ikke uhørt at en jente ligger med 12 menn i løpet av et år. Legg da til at dette har vart så lenge som ti år, så har hun med 120 tilfeldige sexpartnere ødelagt sin evne til parbinding.

 

Det ser også ut som at hun prosjekterer sine egne lyster over på deg. Hun bedømmer deg ut i fra menn hun tenker at er bedre enn deg, men beskylder så deg for å gjøre dette mot henne. Dette er typisk for noen som har hatt alt for mange sexpartnere, de er redde for at de alltid kunne ha fått noe som var litt bedre. De er ikke vendt med at ta en beslutning for å investere i ett forhold, så gjøre forholdet bra, dem vil ha alt på en gang.

Lenke til kommentar

Tja, hvorfor ikke bare ha en enkel prat der du forklarer hvordan situasjonen er per dags dato, hvordan du føler det, hva du forventer og ønsker å vite om forholdet ditt og hvilket fokus dere skal ha.
Pass på at du påpeker at du ønsker bare å forklare hva du ønsker når dere setter dere ned og snakker, og ikke legg noe press på det, ta det relativt kort, ikke gå spesifikt til angrep på henne, og avslutt det hele på en enkel måte og si at du lar henne tenke over det og spørre om det er noe hun lurer på.

De fleste forhold vil ha med seg noe bagasje om de kommer fra et annet forhold, ofte er det lurt å ikke legge vekt på denne bagasjen da problemene oppstår ofte om man begynner å sammenligne med fortiden og lurer på idiotiske ting. Vi er rett og slett forskjellige og dette innebærer at man rett og slett bør fokusere og jobbe med å forbedre det som fungerer eventuelt dårlig på en åpen og fornuftig måte, det er da man blir lykkelig selv om man er utstyrt med 10 cm mindre penis enn forrige partner eller kun holder ut halvparten av tiden men samtidig er 100x bedre til å vise omtanke og passe på barna i forholdet eksempelvis.

Lenke til kommentar

Personlig heller jeg mer og mer imot at det klassiske monogame kjærlighetsforholdet slik vi kjenner det er på vei ut.

 

Et slikt forhold gir ganske enkelt liten mening når kvinner bruker prevensjon, og omtrent alle bedriver det som kalles micro cheating på sosiale medier. Et tradisjonelt forhold gir mening når dama blir gravid ved sex og faktisk skal føde et eller flere barn, og trenger mannens hjelp for å ta seg av avkommet.

 

Hva i all verden er poenget med å inngå eksklusivitet med noen som allerede har pult 30+ hvor hun fortsatt har kontakt med minst 10 av dem på nettet fordi de er «venner». I tillegg er en god del av disse menn som ikke ønsker henne som kjæreste, men derimot noen hun gjerne kunne tenke seg å være kjæreste med, og man vil dessverre alltid være mer tiltrukket av noen som ikke vil ha deg enn av noen som vil ha deg.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Du må huske på hvordan samfunnet har blitt etter likestillinga gikk for langt. Da jeg vokste opp var det heldigvis i en meget kristne bygd hvor jentene ble godt oppdratt, men mange moderne kvinner har blitt oppdratt til bimboer. De begynte å gå ut på fest i tidlig alder, går på fest hver helg, møter titalls menn på hver av disse festene. Det er slettes ikke uhørt at en jente ligger med 12 menn i løpet av et år. Legg da til at dette har vart så lenge som ti år, så har hun med 120 tilfeldige sexpartnere ødelagt sin evne til parbinding.

Disse "kristne jentene" er noe av det kåteste og skitneste sluts jeg har vært borti. De blir veldig ivrige etter å ha undertrykket lystene sine så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...