Gå til innhold

Elkjøp/Posten, ingen har tydeligvis ansvar.


Anbefalte innlegg

Bestilte printer 5. juni med ekstra betaling for å få den i løpet av 1 til 4 dager:
Elkjøp sier den ble sendt rett etter dette.
 
Sporing: "Ingen sending er mottatt ennå, kun melding om dette.
Posten/Bring har fått melding fra Elkjøp AS om at det kommer en sending. Sendingen er en del av et vareparti som først kan spores ved ankomst mottakerland.Vi anbefaler deg å vente en dag og forsøke igjen."

 

Nå har jeg igjen snakkket med Ekjøp og Posten. Elkjøp sider pakken er sendt og Posten har rotet den bort. Posten sier Elkjøp ikke har sendt pakken. Begge legger skylden på den andre, og ingen kan yte noe hjelp. Det virker på Elkjøp som om det er barn fra et bemanningsbyrå som er programert til å svare etter et skjema.

Elkjøp kan ikke gjøre noe før det er gått en viss tid, så først den 24. juni kan de gi meg pengene eller sende meg ny printer!

Det er så utrolig lett å være selger her i dette landet, da ingen har ansvar for noen ting virker det som!

Endret av nor50
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville vel ikke akkurat kalt det lett å være en underbetalt stakkar midt mellom skoen og dritten.

 

Har opplevd at selgere har måtte benytte fritiden sin på å kjøre for å lete etter slikt på privat regning. Rett og slett av skrekk og ekstremt hyggelige. Hadde nok aldri reist til sverige for deg, men har tidvis blitt tvunget til å levere hjem på privat regning.

 

Du kan vel uansett heve kjøpet når de har brutt avtalen. (om. Det hjelper deg)

 

Uansett. Har selv hatt flere bestillinger gjennom posten/bring over pinse, og de hadde null kontroll hvor pakkene var fra flere/alle leveringer. Så virker uansett som de har mistet noe kontroll i disse dager.

 

På den andre side, ikke unormalt at visse firmaer bruker lang tid fra de gir sendemld. Til det faktisk blir hentet.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle har hentetidspunkt, hvor varen må være bestilt før f.eks 12 på dagen for at den skal bli sendt den dagen

Noen firmaer sender bare 1-2 ganger i uken

Flere ganger jeg har fått melding om at pakken er sendt, men når jeg går inn så er det bare melding om sending

 

Som sagt, Elkjøp påstår den er sendt, Posten påstår den ikke er sendt.

Lenke til kommentar

Når man har fått sporingsnummer så er pakken etter all sansynlighet sendt fra Elkjøps lager i Sverige, hvis ikke det har sviktet fullstendig på lageret. Etter pakking i Sverige blir sendingene levert med trailer til Postens terminal i Oslo. Det er størst sjanse for at problemet er overleveringen til Posten og at sporingen da ikke blir oppdatert.
Elkjøp har vel en rutine med at de må vente 10 dager før pakken kan defineres som borte i posten og krediteres da det ofte skjer noe etter noen dager når det går galt underveis.
En løsning er jo bare å kjøpe et annet sted og returnere som åpent kjøp hvis den opprinnelige pakken skulle dukke opp.



 

Forøvrig har jeg ringt alt som finnes av hovedkontorer til Elkjøp i dag, men ingen har ansvar for eller kan hjelpe med noen ting. Alle vil bare sette meg over til denne bemanningsbyråavdelingen. Ingen som har ansvar.

De kan dessverre ikke gjøre så mye mens pakken er under transport mellom hovedlageret i Sverige og Postens terminal i Oslo. Eller hva mener du de skal gjøre? De du snakker med sitter i utkanten av København. Skal de reise nordover for å lete etter traileren som har kjørt fra Norrkøping til Oslo for å se om det har skjedd noe, eller reise til Postens terminal og lete etter akkurat din pakke?

 

 

Og ja, de som svarer på telefonen kommer opprinnelig fra et bemanningsbyrå. Men blir ansatt hos Elkjøp/Elgiganten.

Lenke til kommentar

Når man har fått sporingsnummer så er pakken etter all sansynlighet sendt fra Elkjøps lager i Sverige, hvis ikke det har sviktet fullstendig på lageret. Etter pakking i Sverige blir sendingene levert med trailer til Postens terminal i Oslo. Det er størst sjanse for at problemet er overleveringen til Posten og at sporingen da ikke blir oppdatert.

Elkjøp har vel en rutine med at de må vente 10 dager før pakken kan defineres som borte i posten og krediteres da det ofte skjer noe etter noen dager når det går galt underveis.

En løsning er jo bare å kjøpe et annet sted og returnere som åpent kjøp hvis den opprinnelige pakken skulle dukke opp.

 

 

 

 

De kan dessverre ikke gjøre så mye mens pakken er under transport mellom hovedlageret i Sverige og Postens terminal i Oslo. Eller hva mener du de skal gjøre? De du snakker med sitter i utkanten av København. Skal de reise nordover for å lete etter traileren som har kjørt fra Norrkøping til Oslo for å se om det har skjedd noe, eller reise til Postens terminal og lete etter akkurat din pakke?

 

 

Og ja, de som svarer på telefonen kommer opprinnelig fra et bemanningsbyrå. Men blir ansatt hos Elkjøp/Elgiganten.

 

For det første er vare ikke på lager så mange steder, og for det andre har jeg ikke tusenvis av kroner å bruke på å bestille den en gang til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Posten har før klart å rote bort viktige medisiner ved sortering. Tok dem flere flere dager, og den dukket til slutt opp etter en uke som tilbakekalt sending.

 

1. Ikke stol på at Posten leverer til anvist tid.

2. Ikke bestill livsviktige medisiner ved internettapotek.

3. KomplettApotek har god service, og fikk ordnet opp.

 

Jeg synes personlig ansvaret skal ligge hos selskapet du bestilte hos. Om Posten har ansvaret så skal de uansett rydde opp og gi deg en løsning. Hvis Elkjøp er kjip og setter deg over til bemanning som ikke har peiling, slik som jeg har opplevet fra selskaper som HomeNet før som hevdet de "ikke kunne levere internett her" når jeg så på linjen, ville jeg tenkt to ganger før jeg bestilte noe mer hos dem.

Endret av ddb2002
Lenke til kommentar

Det er jo klart at de ikke kan sende deg en ny før det har gått en viss tid, ellers ender du jo plutselig opp med 2 stk.

 

Men du kan jo bare bestille ny, så levere inn den andre dersom den skulle dukke opp.

 

Som sagt, jeg har ikke tusenvis av kroner å legge ut til dette ordner seg!

Lenke til kommentar

Da får du bare vente til den 1) dukker opp, eller 2) ikke dukker opp, så få ny forsendelse eller pengene tilbake.

 

Kan hvertfall ikke forvente at de skal sende deg dobbelt opp.

 

Det jeg forventer er at store firmaer som dette har LITT oversikt og kontroll.

Lenke til kommentar

Har du noe annet å bidra med....?

Har bare slett flere tråder fra deg om at Elkjøp gjør ditt, Elkjøp er datt ol, enda handler du der hver gang.

Om de er såpass dårlige på alt så bør du kanskje prøve ut noen av de andre butikkene. :)

 

Ingen butikker er feilfrie, på et eller annet tidspunkt skjer det et eller annet kluss. slik er det bare :hm: .

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har bare slett flere tråder fra deg om at Elkjøp gjør ditt, Elkjøp er datt ol, enda handler du der hver gang.

Om de er såpass dårlige på alt så bør du kanskje prøve ut noen av de andre butikkene. :)

 

Ingen butikker er feilfrie, på et eller annet tidspunkt skjer det et eller annet kluss. slik er det bare :hm: .

 

Hvor er disse innlegga?

Lenke til kommentar

Terskelen for at en forsinkelse er "vesentlig" er lav når man har betalt ekstra for hurtig levering, så du har antageligvis snart rett til å heve kjøpet. Da skal du ha pengene tilbake, og du kan kjøpe tingen på nytt. Om den da likevel kommer, kan du bare be posten sende den i retur.

 

Hvis Elkjøp ikke faktisk gir deg pengene tilbake, så hjelper det deg lite at du har denne retten. Da må du nok bare vente til de skjerper seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...