Gå til innhold

Koble Philips Hue (ethernet) til Wi-fi med TP-Link router


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bor i en leilighet uten fysisk/kablet tilgang til hus-routeren. Kun Wi-Fi. Og jeg ønsker å ha Philips Hue lysene koblet på wi-fi. Hue-bridgen har kun ethernet. Per i dag så er denne koblet til en Netgear WNCE3001 "universal wi-fi to ethernet adapter". En superenkel dings som kobler seg til Wifi-nettverket i huset og deler dette ut i en ethernet-utgang.

 

Og dette fungerer utmerket, bortsett fra at den mister kontakten 10 ganger om dagen og må slås av og på. Og av google har jeg lært at dette er et utbredt problem uten en løsning. Det er få innstillinger på enheten, og jeg tror jeg har prøvd alt. Om dere har en løsning, eller tips til bedre enhet så hadde det vært fint! F.eks. Iogear GWU637?

 

Ellers så har jeg en liten reiserouter, TP-Link TL-MR3040. Denne ble i sin tid flashet til OpenWRT for å kunne fjernstyre Canon-kameraer. Ser ut til at å flashe tilbake til factory-firmware er veldig komplisert og over mine evner.

 

Men kan denne settes opp slik jeg ønsker? Altså bli til et helt dumt nettverkskort med ethernet-utgang. Jeg ønsker ikke at den skal forstyrre/repeate/extende wi-fi signalet, og tutorialene jeg finner handler om dette. Jeg forstår igrunn ikke helt hva bridge/client/access points osv betyr.. Ønsker kun at TP-Linken skal koble til eksisterende wifi-signal i huset og gi meg kontakt (LAN og internett), utelukkende via ethernet-porten, og ellers være "unnoticeable". Ikke lage et dobbelt wi-fi nettverk, halvere hastigheten til wi-fi generelt e.l.

 

Takknemlig for hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...