Gå til innhold

Støv eller feil på sensor - canon 70D


Anbefalte innlegg

Jeg var på en liten fototur i går og på slutten opplevde jeg en mengde flekker på bildene. På ettermiddagen har jeg tatt flere bilder med ulike objektiv mot lys bakgrunn og det er på samme sted på alle bildene. Kan det være så mye støv som har dukket opp i løpet av noen få timer, eller et problem med selve sensoren? Har hatt kameraet i flere år og ikke opplevd noen problemer før i dag.

 

post-522593-0-03636900-1560070905_thumb.jpg

Endret av hobbyfotograf1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet er tatt med blender 22, de to største flekkene er synlige allerede fra 5,6. Pleier å bruke mellom 5,6 og 11 til vanlig og opp til 16 ved makro. Skal få renset sensoren så fort som mulig, det er jo begrenset hvor mye jeg vil jobbe med støvfjerning i photoshop  :lol: 

Har funnet fotocare i Oslo, men er det andre steder som også gjør slikt? Bor på romerike.

Lenke til kommentar

Tok en tur innom Japan Photo på Jessheim, fikk beskjed om at sensorrens kun ble solgt til bedriftskunder. Ble henvist til Strømmen der de kunne hjelpe. Skal dit i løpet av kort tid. Har skaffet blåsebelg for å se om det satt løst, de største urenheten har flyttet litt på seg men resten er på samme sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...