Gå til innhold

Netbutikk har avslørt Watch Dogs Legion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

– Spill som hvem som helst. Hver person du møter i den åpne verdenen har et fullt sett med animasjoner, stemmeskuespill, egenskaper og visuelle kvaliteter som genereres og veiledes av spillets systemer, lyder beskrivelsen.

 

Tror de bør være jævla forsiktige her. Det kan veldig lett tolkes som om alle NPCene er unike, komplett med egen stemmeskuespiller. Det kan jeg garantere her og nå at det IKKE vil være tilfellet. Høyst sannsynlig er det bare de samme NPCene som går igjen med små variasjoner, som i alle andre byspill med åpen verden (GTA, Saint's Row osv). I beste fall har vi en character creator gående i bakgrunnen som genererer NPCer fortløpende, for å gjøre dem så unike som mulig. I verste fall er dette bare ren svada for litt ekstra PR.

 

Ta for eksempel Elder Scrolls: Oblivion. De skrøt lenge om den intelligente AIen, og bruke en dame med en hund som et eksempel. Og joda, både damen og hunden oppførte seg akkurat som de lovet oss. Det de derimot "glemte" å fortelle var denne hunden var den eneste hunden i hele spillet, og befant seg kun innendørs sammen med hun dama.

 

Med tanke på hvor skuffet folk ble etter Watch_Dogs 1 (trailer vs faktisk gameplay) ville jeg derfor ha satser på så realistisk PR som mulig hele veien. Det siste vi trenger er at folk tolker dette med NPCene feil, og tror det er langt mer avansert enn hva det faktisk er. Har ikke spesielt høye forhåpninger, for å si det sånn. Kult blir det jo, men sterkt nedtonet fra mange forventer.

Lenke til kommentar

Og hva er kult med dette om jeg får spørre?

 

Spilte du Watch_Dogs 2? Det første var ræva, men det andre var langt bedre. Det samme kan jo sies om Assassin's Creed, Mortal Kombat, Street Fighter og Sonic The Hedgehog. Første var kjedelig, det andre et mesterverk. Ikke at Sonic 1 var dårlig, men de aller fleste er enige i at Sonic 2 er et av de beste i serien. Akkurat som Silent Hill 2.

 

Ryktene er for øvrig bekreftet av Ubisoft nå, selv om vi ikke har fått vite mer enn akkurat det. Strengt tatt er alt de gjorde å legge ut en litten twitter melding med "God save the NPCs. Reveal at E3. #Watch_Dogs Legion #UbiE3"

 

God save the NPCs er naturligvis en liten vri på God save the Queen, og bekrefter at det foregår i England (og sannsynligvis London), og navnet er offisielt bekreftet til å være Legion. At de i tillegg sier NPCs bekrefter nok at vi kan styre dem, akkurat som leaken sa.

 

https://www.gamereactor.eu/ubisoft-confirms-watch-dogs-legion-rumours/

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Det er Ubisoft.

Som alltid er ideene gode, men de klarer aldri helt å levere.

 

Får håpe WD3 er bedre enn WD2.

Jeg likte WD1 bedre enn WD2.

 

Elendig karakterbygging som vanlig.

Eneste jeg gjorde var å sitte å irritere meg over de "ÅH SÅ LIKSOM-KULE" hipsterdrittungene i geimet.

 

Var bedre med "lone wolf" konseptet i WD1.

Lenke til kommentar

 

 


Hadde heller sett at det kom et nyt Splinter Cell spill, likte ikke Watch dogs!


Samme her, gi oss heller et nytt Splinter Cell.
Aldri likt Watch dogs jeg heller, skjønner ikke helt vitsen med å ha full kontroll av NPC.

Hvis man ser på et søppel spill fra Ubisoft f.eks Far Cry New Pride :laugh:

 

Lenke til kommentar

For det første digger jeg at handlingen er lagt til Europa. For det andre liker jeg konseptet. Håper det er mange aktiviteter å ta seg til utenom hovedhistorien, bare det ikke bare er å samle på noe!

 

Ubisoft har en tendens til å gjøre alle spillene sine like, og det jeg er skeptisk til, er om spillet følger Ubisofts nye gameplay loop. Før i tiden, etter FarCry 3, var det som følger: klatre i tårn for å avdekke ikoner - gå til alle ikonene og samle noe - craft oppgraderinger av det du har samlet - gå til nytt område. Rinse repeat.

 

Ubisofts nye gameplay loop, som man ser i FarCry New Dawn, men enda bedre I Assassin's Creed Origins og Odyssey, og selvfølgelig The Division 1 og 2, er å presse en RPG-lignende progresjon inn i alle spill. Samle våpen (og annet utstyr) - levle opp - møte en fiende man er for lavt level/gear score for. Så må man samle nye våpen for å ha en sjanse.

 

Det nye Ghost Recon Breakpoint som kommer ut senere i år, har et lignende system som Division, med gear score, og levels på fiender. Så jeg lurer på hvordan de skal implementere det nye Ubisoft-systemet i et spill som ikke har én bestemt karakter man utvikler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...