Gå til innhold

Foto

Hvordan få partneren mer "selvstendig"

3 svar i denne tråden

#1 AnonymDiskusjon

AnonymDiskusjon

Anonym bruker

• Anonym
  • 53 044 innlegg
  •   20. desember 2010

Skrevet 29. mai 2019 - 11:50

Ja..tittelen sier alt.

Kort og enkelt.

Foreldrene til samboeren har gjort henne veldig avhengig av dem. Og med det finnes det lite til ingen selvstendighet hos henne den dag idag.

Hun har ikke utdanning, samt sliter med å fullføre alt hun ønsker å gjøre. Altså, gir opp idet hun starter, selv med økonomisk og psykisk støtte fra alle rundt henne. Jobber har blitt tilrettelagt, økonomien har tilrettelagt..Egentlig alt en som vil utdanne seg videre drømmer om.

Historien om alt som gjør at jeg kommer med konklusjonen "foreldrene sine feil" blir rett å slett for lang.

Men søker rett å slett råd om hvordan jeg mer eller mindre "passivt" på sidelinjen kan få henne mer selvstendig?

Jeg gir henne mye frihet, men hun ønsker ikke dette..Hun finner stadig tilbake til å spørre om alt og hva hun burde gjøre her.

Eks:

Hun spør meg om hvor lang tid feks det tar å kjøre fra A til B, til nevøen sin bursdag som er om 2 uker Jeg svarer og gir et konkret svar og tidspunkt vi må dra for å rekke det ( Vi bor 20min unna hennes foreldre).

neste dag ringer hun til mor eller far og spør akkurat det samme, de kan ikke gi noe mer info enn når de selv skal dra.

I slike tilfeller stiller jeg jo spm om hvorfor hun trenger å ringe mamma eller pappa for å spørre? Hun spurte meg dagen før, samt før det sjekket hun på gpsen.

Hun har svaret i 99% tilfeller før hun spør meg, Jeg konfirmerer jo alltid det svarer hun har fra før, deretter spør hun foreldrene sine.

Jeg kan telle på en hånd ila de siste 6 årene når hun har hatt en forutsetning eller har hatt feil om noe. Altså som hun har spurt meg/foreldre om.

What to do :/

Anonymous poster hash: 9c85a...fc6
  • 0

#2 BuffyAnneSummers

BuffyAnneSummers

Bruker

• Medlemmer
  • 12 757 innlegg
  •   5. februar 2011

Skrevet 29. mai 2019 - 12:04

Har hun vært hos psykolog? Eller fått en helsesjekk? Hvor gamle er dere?

• 2

"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell

#3 AnonymDiskusjon

AnonymDiskusjon

Anonym bruker

• Anonym
  • 53 044 innlegg
  •   20. desember 2010

Skrevet 4. juni 2019 - 12:31

Har hun vært hos psykolog? Eller fått en helsesjekk? Hvor gamle er dere?

-Ikke vært hos en psykolog, hun slet med fødsels depresjon for 1 år siden og hadde booket timer, men så ga det seg idet sommeren kom. Ingen tilbakefall enda.

-Helsesjekk = Alt ok.

-Alder : Hun 27 , Jeg 26

Men igjen.. Dette har vært siden vi flyttet sammen for 4 år siden.

Anonymous poster hash: 2ad36...bc5
  • 0

#4 BuffyAnneSummers

BuffyAnneSummers

Bruker

• Medlemmer
  • 12 757 innlegg
  •   5. februar 2011

Skrevet 4. juni 2019 - 19:17

Tror hun kanskje kan ha godt av å snakke ut med noen om dette. Om det er noe som skjer som forårsaker denne atferden.

• 0

"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere