Gå til innhold

Slik er Intels 10. generasjon Core på 10 nanometer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvor mye markedsandeler AMD kommer til å grafse til seg før året er over?

Slik ståa ser ut nå kan det bli en del %

 

Vi får se, Intel er jo enn så lenge størst i CPU-markedet og nr 2 på SSD i datasenter-segmentet. Bra de får litt konkuranse av AMD.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe i år. Så utrolig skuffende med fravær av 10nm på desktop og 16 kjerner m/ base clock på 5GHz...

 

Bare av nysgjerrighet hva skal du med en vanlig desktop 16 core 5Ghz base clock cpu til??

 

og hvorfor 10nm når AMD allerede har 7nm med bedre multithread ?

Lenke til kommentar

 

Skal kjøpe i år. Så utrolig skuffende med fravær av 10nm på desktop og 16 kjerner m/ base clock på 5GHz...

 

Bare av nysgjerrighet hva skal du med en vanlig desktop 16 core 5Ghz base clock cpu til??

 

og hvorfor 10nm når AMD allerede har 7nm med bedre multithread ?

AMD sin 7nm er egentlig ikke så fantastisk som det høres ut som, det er litt marketing gimmick. Intel sin 10nm har faktisk plass til flere transistorer enn AMD sin 7nm.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe i år. Så utrolig skuffende med fravær av 10nm på desktop og 16 kjerner m/ base clock på 5GHz...

 

Intel har akkurat lansert sin sterkaste konsumer-CPU nokosinne, som akkurat klarer å nå 5GHz boost på 8 kjerner. Og du er utruleg skuffa over å ikkje få ein 16-kjerners CPU med 5GHz base clock?

 

Det kjem ikkje til å skje neste år heller...

Lenke til kommentar

Innen Intel lanserer en 9900k avtager på 10nm, er AMD allerede over på 5nm fra TSMC eller Samsung. Intel vil måtte ta i bruk prisavslag for å konkurrere med AMD, og det er jo bra for sluttkunder.

Ja, det er det beste med alt dette. Eg bryr meg ikkje om det står ein AMD eller Intel-CPU i mi maskin, det eg bryr meg om er at prisen på 9900k-ytelse brått gjekk drastisk ned over natta. Intel må svare no, og dei kan ikkje berre prise seg oppover slik vi ser med Nvidia og RTX-serien.

Endret av LMH
Lenke til kommentar

Reality check

 

Er lov å drømme, men hvor lenge har du trodd at dette var oppnåelig i 2019?

 

Trodde de skulle knalle til med noe slikt da. På tide å få litt mere Hz!

 

Intel har akkurat lansert sin sterkaste konsumer-CPU nokosinne, som akkurat klarer å nå 5GHz boost på 8 kjerner. Og du er utruleg skuffa over å ikkje få ein 16-kjerners CPU med 5GHz base clock?

 

Det kjem ikkje til å skje neste år heller...

 

Det her føles som en quick and dirty fix for å stagge konkurransen. Jeg må ta en nærmere kikke på hva Intel har gjort med denne for å gjøre opp en mening.

 

Burde havne på 5GHz base clock nå. Det har gått altfor tregt altfor lenge.

Lenke til kommentar

Vi får se, Intel er jo enn så lenge størst i CPU-markedet og nr 2 på SSD i datasenter-segmentet. Bra de får litt konkuranse av AMD.

 

Kommer nok til å holde meg til Samsung SSD tipper jeg. Samt nå gå over til AMD igjen etter mange år vekk fra AMD.

Lenke til kommentar

Skal kjøpe i år. Så utrolig skuffende med fravær av 10nm på desktop og 16 kjerner m/ base clock på 5GHz...

Desktop / consumer har aldri vært meningen med dette..

Du må nesten gå over på X299 eller den som tar over for X299 neste år eller noe sånt.

Er du betalingsvillig har du kunnet boltre deg med mange kjerner i årevis allerede...... Du har nesten bare deg selv å skylde på. Men klart, noe må man vel finne å klage på uansett.

Lenke til kommentar

Noen som kan på en lettfattelig måte forklare meg hva det menes med 10 nanometer. Jeg vet nanometer en en målenhet for avstand, men hva er det som er 10 nanometer i prosessoren, tykkelsen?

 

hype, hype HYYYYYPE, HYYYPE, JAAA 10 NANOMETER!

 

Men du, den har litt relevanse, men det er for det meste bare marketing. Den representerer ingen fysiske dimensjoner av chipen, i det hele tatt, med 10nm mener de bare størrelsen på noden under deres produksjonsprosess og kan være helt vilkårlig forskjellig på tvers av teknologier og selskap, det er egentlig helt sykt hvor galt dette er i å måle teknologisk fremgang ...

 

Jeg hater forresten Intel etter at jeg forhåndsbestile 14nm til headless server, og de klarte ikke å levere i over et år til noen OEM, ikke engang laptop-produsenter. De brydde seg ikke, og solgte bare den gamle modellen. Nå kommer de med beklagelser og sier at de aldri vil gjøre noe lignende, men jeg tviler. Nå har de levert dem for noen måneder siden, men det var veldig sent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...