Gå til innhold

Samler alle spillene dine på ett sted


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En slik løsning med en enkelt launcher for alle spill uavhengig av hvor de kjøpes har jeg etterlyst lenge. Men, denne virker ikke å innfri helt for min del.

 

Denne samler spillene, men GoG er også en spillbutikk, det i seg selv er uheldig om denne er integrert i launcheren.

 

Videre ønsker jeg ikke bare at den kan vise spill som er kjøpt og tilgjengelig fra andre launchere. Det er vell og bra at de får en avtale med steam, og kan vise spill fra deres launcher, men jeg ønsker egentlig at en slik launcher knyttes direkte mot utsalgssted/nettbutikker uten at man går via andre launchere. Altså, jeg vil ikke kjøpe en steam key på cdon.com, laste ned spillet i steam og vise det i denne launcheren. Jeg vil kjøpe spillet hos CDON og laste det ned og kjøre direkte fra launcheren uten å involvere steam og valve. Om source filene ligger hos utvukler eller cdon eller et annet sted har ikke så mye å si, det bør gjøres mest praktisk for alle. Til og med fysiske butikker kunne solgt spill i form av nedlastingsnøkler.

 

Da slipper man å måtte kjøpe spill i launcher/store kombinasjoner som også jobber for eksklusivitet som gjør at maskinen må ha en skog av launchere, som er meningsløst. Nettbutikkene kan ta for tjenesten av salget, så kan et felles gebyr for hvert salg gjøres inn mot drift av launcher, fremfor a 30% etc går til valve.

 

Steam kunne vært ypperlig den, om man skilte launcher fra butikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg samler også alle spillene på ett sted ... i hylla !

 

Kjøper kun fysiske utgaver, den andre dritten kan de ha for seg selv, hadde alle gjort det samme ville man sluppet slike problemer.

 

Fysiske utgaver hører fortiden til. Kan ikke huske sist jeg brukte cd-rom på pc'en...

Hvorfor noen har et evangelistisk forhold til fysiske plater, cover osv har jeg aldri forstått. Savner tiden da jeg startet et spill med plate like mye som jeg savner "Press play on tape" på Commodore 64. Dvs, ikke i det hele tatt.

 

Kvadratmeterprisen alene er argument nok til å ikke ha spill i fysiske utgaver.

Lenke til kommentar

Fysiske utgaver hører fortiden til. Kan ikke huske sist jeg brukte cd-rom på pc'en...

 

Min PC har ikke en gang CD-rom, men det er vel irrelevant, poenget var mer at du har et problem den dagen du ikke får tilgang til kontoen din med spill, og alt du har betalt er borte, ikke kan det selges videre heller, slik fysiske kopier kan, og det er noe eget ved å ha det stående i hylla, men jeg forstår at ikke alle deler det synspunktet.

Lenke til kommentar

Min PC har ikke en gang CD-rom, men det er vel irrelevant, poenget var mer at du har et problem den dagen du ikke får tilgang til kontoen din med spill, og alt du har betalt er borte, ikke kan det selges videre heller, slik fysiske kopier kan, og det er noe eget ved å ha det stående i hylla, men jeg forstår at ikke alle deler det synspunktet.

 

Brukte spill er ikke verdt stort, og i mange tilfeller er det faktisk dyrere med fysisk versjon enn digital. Ihvertfall på pc. På konsoll er spill overpriset uansett, kunstig sådan for en digital versjon. Det er eneste grunn til at jeg har 3-4 fysiske versjoner, fordi det har vært tilbud i en butikk.

 

Argumentet om å miste kontoen er jo greit nok, men om man tar noen forholdsregler er risikoen for dette ekstremt liten. Stikkord er 2-faktor på plattformer og epost. Som regel når dette har skjedd skyldes det dårlig sikkerhet, som å ha samme passord på alle tjenester man benytter. Da ber man jo om det. Personlig har jeg aldri opplevd å fullstendig miste tilgang til en konto.

 

Jeg har derimot opplevd at spillplater har blitt ødelagt, at spill har blitt borte, og at harddisker er gått i stykker. Ingen av delene er noe stort problem om det er digital løsning man kan laste ned fra.

 

Jeg hadde en liten DVD-samling tidligere, det var vel i overkant av 300 filmer i hylla. Etterhvert fant jeg ut at de fleste bare samlet støv, så jeg tok de med til en gamestop eller tilsvarende. Fikk 9 kr filmen.  :grin:

Lenke til kommentar

Brukte spill er ikke verdt stort

 

Tja, de fleste nyere spill til PC, PS2 osv. er nok ikke verdt noe, men generelt er brukte spill til eldre konsoller verdt en del.

Det dyreste Nintendo NES spillet som er solgt i Norge, gikk for 45 000,- for et par år siden.

 

Spill som kun eksisterer på en konto blir aldri verdt noe som helst.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...