Gå til innhold

C++ lage vindu grafisk design


Anbefalte innlegg

 

Kan det virkelig være nødvendig å legge til så mye tekst for å få et programvindu som gjør så lite?

 

Kunne ønske det fantest litt lettere dokumentasjon sider, for litt vanskelig å finne ting i C++.

Meste er heller C# eller C.

Det finnes ikke enkel måte å få windows versjon på lik måte i python man får kun versjon 6. Av operativsystem. Noen som vil forklare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FLTK-biblioteket for å lage et vindu:

#include "Fl/Fl_Double_Window.h"
#include "Fl/Fl.h"
 
int main() {
    Fl_Double_Window* win = new Fl_Double_Window(600, 400);
 
    win->color(FL_WHITE);
    win->end();
    win->show();
    Fl::run();
 
 
    delete win;
    return 0;
}

Skjønte ikke bæret av det siste du skrev der.

 

Ta en titt på Qt-frameworken også.

Endret av BigJackW
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du bør sjekke hvor mange filer som faktisk trengs:

Man må velge Tar filer,som kun finnes i betalings versjon av winrar\winzip.

Jeg vil bli sterkt forundret om det finnes mindre enn tusen implementasjoner av tar-formatet.

 

7zip er gratis og takler tar.

 

Forøvrig slår det meg at du forsøker å fly før du kan gå. Fokuser på å lære deg programlogikk (if, for, while, også videre), og styre programflyten slik du ønsker. Sammenslåing av string, pekere også videre. Når du behersker det kan du begynne å se på GUI og mer avansert funksjonalitet.

Endret av barfoo
Lenke til kommentar

Jeg blir overrasket, hvis du klarer å få dette å fungere?

libc-header-start.h finnes ikke, det er så mange filer som faktisk ikke finnes i den

fltk-1.3.5-source.tar.bz2 4393k 0de2b45a1896be2b4a8cafae89b84248       fltk-1.3.5-source.tar.gz

Mappene, sikker på denne er riktig? Siden skal vel ikke være meningen man må laste ned mye annet, endre navn etc for å få slikt å fungere.

 

Eller funger Dev C++ eller Code::Blocks dårlig til slikt??

For det burde finnes bedre måte en å bruke github eller annet å laste ned.

Programmet selv burde ta import jobben.

 

Prøvd å sjekke conan men er jo bare komando vektøy så ser ikke hvordan de kan hjelpe her?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvis du liker å skrive mye kode som gjør lite så anbefaler jeg å skrive koden i C/C++ og helst rett mot Windows API-et. :)

 

Windows SDK-en er eksponert som C-kode. Du vil ikke finne en offisiell Windows SDK for standard C++. Du unngår mye slit ved å bruke et bibliotek/rammeverk som Qt, wxWidgets, FLTK osv.. Det finnes mange andre du kan bruke i stedet.

 

Som jeg nevnte i den andre tråden, C/C++ har ingen standard verktøy for å håndtere tredjepartsbiblioteker/avhengigheter. Det er ingen standard struktur som disse bibliotekene må forholde seg til slik at de fungerer ut av boksen med et gitt verktøy. Du må gjøre dette selv eller bruke verktøy som Conan eller vcpkg som også må ha støtte for biblioteket, eller bruke bibliotekene som er tilgjengenlig i operativsystemet hvis det er mulig. Jeg vet ikke om noe IDE som fikser alt dette automatisk for deg.

 

JavaScript (Node) har npm (Node Package Manager). Java har Gradle og Maven. Python har pip. C# har NuGet. Ruby har RubyGems.

 

Dette er bare eksempler på standard eller godt etablerte verktøy. C/C++ har aldri hatt et standard verktøy, men Conan har blitt mer populært og brukbart i det siste. Mange har prøvd å lage slike verktøy før som enten har feilet eller ikke fått særlig fotfeste, med få unntak.

Endret av ahw_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...