Gå til innhold

Nuraphone-skaperne slipper trådløse øreplugger som tilpasser lyden til akkurat dine ører


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha prøvet flerfoldige trådløse hodetelefoner, med tråd såvel som bøyle mellom ørene har jeg konkludert at ørene mine blir så mye mykere når jeg blir varm og svett at absolutt alt som er faller av. Tror hver eneste person jeg kjenner har fått et par hodetelefoner av meg snart...

Jeg kunne ikke holdt en sytråd joggende med svette ører, og alt som er av propper faller ut selv når jeg bare sitter stille.

Til slutt måtte jeg bare godta at det eneste som sitter fast når jeg jogger er tradisjonell bøyle over hodet. Endte opp med et par Urbanears Hellas, som er svetteresistente, så vel som vaskbare. Det følger med egen vaskepose til putene, og sammen går de rett i maskinen.

Bortsett fra at putene er en anelse røffe mot ørene når det rister, samt at lyden ikke kan måle seg med Beoplay H9 som jeg bytter til når jeg kommer på jobb (men er langt fra det dårligste jeg har prøvet på denne "reisen") så er jeg svært fornøyd. Og de sitter fast!

 

Endret av bolt
Lenke til kommentar

Etter å ha prøvet flerfoldige trådløse hodetelefoner, med tråd såvel som bøyle mellom ørene har jeg konkludert at ørene mine blir så mye mykere når jeg blir varm og svett at absolutt alt som er faller av. Tror hver eneste person jeg kjenner har fått et par hodetelefoner av meg snart...

 

Jeg kunne ikke holdt en sytråd joggende med svette ører, og alt som er av propper faller ut selv når jeg bare sitter stille.

 

Til slutt måtte jeg bare godta at det eneste som sitter fast når jeg jogger er tradisjonell bøyle over hodet. Endte opp med et par Urbanears Hellas, som er svetteresistente, så vel som vaskbare. Det følger med egen vaskepose til putene, og sammen går de rett i maskinen.

 

Bortsett fra at putene er en anelse røffe mot ørene når det rister, samt at lyden ikke kan måle seg med Beoplay H9 som jeg bytter til når jeg kommer på jobb (men er langt fra det dårligste jeg har prøvet på denne "reisen") så er jeg svært fornøyd. Og de sitter fast!

 

 

 

Du har tydeligvis ikke prøvd Supra Nitro X sine trådløse ☺️

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis ikke prøvd Supra Nitro X sine trådløse ☺️

Har prøvd akkurat den løsningen der jo, i form av to forskjellige Jaybird X/F somethingsomething modeller. Begge er gitt vekk nå, for slike vinger sklir rett ut straks øret blir svett. Jeg har prøvd alt. Ørene mine er helt håpløse som festemateriell.

Endret av bolt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha prøvet flerfoldige trådløse hodetelefoner, med tråd såvel som bøyle mellom ørene har jeg konkludert at ørene mine blir så mye mykere når jeg blir varm og svett at absolutt alt som er faller av. ....

 

 

Har litt samme problem. Enten faller propper ut eller så blir de så store at de er ubehagelige å bruke. For meg er bøyle bak eller over hodet nødvendig. Disse så interessante ut, men ser ut som det bare er et bånd bak hodet.

Lenke til kommentar

 

Etter å ha prøvet flerfoldige trådløse hodetelefoner, med tråd såvel som bøyle mellom ørene har jeg konkludert at ørene mine blir så mye mykere når jeg blir varm og svett at absolutt alt som er faller av. Tror hver eneste person jeg kjenner har fått et par hodetelefoner av meg snart...

 

Jeg kunne ikke holdt en sytråd joggende med svette ører, og alt som er av propper faller ut selv når jeg bare sitter stille.

 

Til slutt måtte jeg bare godta at det eneste som sitter fast når jeg jogger er tradisjonell bøyle over hodet. Endte opp med et par Urbanears Hellas, som er svetteresistente, så vel som vaskbare. Det følger med egen vaskepose til putene, og sammen går de rett i maskinen.

 

Bortsett fra at putene er en anelse røffe mot ørene når det rister, samt at lyden ikke kan måle seg med Beoplay H9 som jeg bytter til når jeg kommer på jobb (men er langt fra det dårligste jeg har prøvet på denne "reisen") så er jeg svært fornøyd. Og de sitter fast!

 

 

Du har tydeligvis ikke prøvd Supra Nitro X sine trådløse ☺️

 

Har slitt med det samme og testet diverse. Har ennå to forskjellige Supra, m/tråd og "trådløs" X lyden er vel ganske lik, kanskje noe bedre på den uten BT? Men begge kan være vriene å få til å sitte om man blir svett nok mens man er i aktivitet.

 

Har et par støpte in-ear-monitors som jeg skaffet for bruk på spilling m/bandet men disse bruker jeg gjerne ellers også både pga den gode lyden og støyisolasjonen tilpassede og støpte plugger gir samt at når de er på plass i ørene ramler de aldri ut. Virker som det som utgjør forskjellen er at de er støpt akkurat til mine ører, og ikke er hyllevare som skal passe alle. Kjempefornøyd. Ikke hatt støpte IEM før så har ikke bred erfaring - men propper og plugger som ramler ut av ørene er nå historie og blir heller ikke sliten eller øm i ørekanalene selv med 4-5 timers sammenhengende bruk. Dog ikke trådløse men en trådløse sender er jo ikke uoverkommelig.

 

Forsøk å teste støpte IEM's så slipper du kanskje plages mer. Og en bonus er at jeg ikke lengre drasser med med de relativt store Sony nc headphones når jeg skal på tur eller reise kollektivt. In ear monitorene gjør hele jobben og jeg får stengt ute verden uten at jeg må spille bælhøyt. Superkomfortable, god støyskjerming og sitter som spikra i øra. 

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har litt samme problem. Enten faller propper ut eller så blir de så store at de er ubehagelige å bruke. For meg er bøyle bak eller over hodet nødvendig. Disse så interessante ut, men ser ut som det bare er et bånd bak hodet.

Urbanears Hellas er tradisjonelt, med bøyle over hodet. Det eneste "nyvinnende" er at de er lette, trådløse, og med avtagbare og vaskbare puter. Skulle gjerne hatt noe mer praktisk, og som kunne pakkes mindre (selv om de kan brettes sammen), men alt ramler jo av.

 

Det nest siste jeg prøvde var en bøyle bak hodet, fra Miiego (AL3+ freedom). Disse virket fint helt til jeg virkelig skulle presse på løping. Da ble ørene så myke at de bare bøyde seg under vekten av bøylen, og den skled av 40-50 ganger. I tillegg mistet den ellers ganske gode lyden fullstendig den dunkende bassen jeg trenger for å holde tempoet straks de ikke lå tett på øret lenger. Blæh.

Endret av bolt
Lenke til kommentar

Urbanears Hellas er tradisjonelt, med bøyle over hodet. Det eneste "nyvinnende" er at de er lette, trådløse, og med avtagbare og vaskbare puter. Skulle gjerne hatt noe mer praktisk, og som kunne pakkes mindre (selv om de kan brettes sammen), men alt ramler jo av.

 

....

 

De jeg synes sitter best er Sennheiser PMX 686 (har gammel versjon, men grunnkonstruksjon er veldig lik). Ulempen er at det er veldig basic, ikke trådløse og usikker på hvor mye de kan pakkes sammen uten å skades.

 

Plantronics BackBeat Fit in ear (igjen eldre versjon enn det som selges nå). Denne er litt kronglete å ta på (synes jeg) og ble ubeghagelige i mine ører etter mer enn en times bruk, men sitter bra. De har ikke stiv bøyle, men et slags bånd som det er nok hold i til at det fungerer for meg. Største ulempe er at de ikke lar seg lade lenger og er for gamle til at jeg kan klage på batteriet, men ikke så mye brukt at batteriet burde vært dårlig. Om det er generell svakhet eller bare jeg som har vært uheldig vet jeg ikke.

 

De jeg bruker mest i øyeblikket er "bone conduction", AfterShokz Trekz Air. Ligner mye i design på Plantronics BackBeat Fit, men går ikke inn i ørene. Bøylen er litt stivere, men de sitter likevel ikke så bra som Plantronics sine. Får ikke jogget nå så har ikke testet så brå bevegelser, men inntrykket er at de sitter rimelig bra. Ulempe er at siden de ikke går inn i ørene får man all annen lyd også så på offentlig kommunikajson fungerer de dårlig. Men ulempen kan også være en fordel i der man vil/trenger å få med det som skjer.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...