Gå til innhold

Stor oversikt: Elbilene med kortest leveringstid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er grenser for hvor mange elbiler det norske markedet evner å ta unna. Resten av verden vil ikke ha disse leketøysbilene. Også i Norge er man i ferd med å innse at man trenger biler som fungerer 100% under alle forhold. Det store flertall kan ikke kaste vekk tiden sin med å stort sett kjøre fra lader til lader uten å komme dit de skal.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er grenser for hvor mange elbiler det norske markedet evner å ta unna. Resten av verden vil ikke ha disse leketøysbilene. Også i Norge er man i ferd med å innse at man trenger biler som fungerer 100% under alle forhold. Det store flertall kan ikke kaste vekk tiden sin med å stort sett kjøre fra lader til lader uten å komme dit de skal.

Hva prater du om? Det selges stadig flere elbiler, verden over..

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Model 3 og Smart er 2 biler jeg aldri ville ha kjøpt, bare på grunn av utseende

Utseende er jo ekstremt inviduelt. Folk liker de rareste ting. Personlig liker jeg utseende til begge. Finnes verre ting å bli sett i.

 

Dog tror jeg de færreste velger bil kun basert på utseende. Selv om det såklart spiller en rolle.

 

Heldigvis har du masse annet å velge i mellom:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke tullinger som deg som bare er ute etter å trolle holde dere på Reset, Vgs forum eller hvor nå dette måtte være istedenfor å forsøple TEK/TU?

Kan hende han har et poeng. Hvis fossildrevne og el-drevne biler hadde like konkurransevilkår, altså uten alle fordelene en el-bil har i dag ville salgstallene sett totalt annerledes ut. Det er et faktum at en el-bil ikke er like praktisk på alle områder. Rekkevidde, ladetid, vinterbruk, hengerlast, etc. Jeg sier jatakk, begge deler, for begge typer biler har en misjon og en kundegruppe. Var nettopp en tur i Europas bilhovedstad Tyskland, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke så en ENESTE el-bil. Det er et Norsk fenomen som er drevet fram av goder som jeg finner urimelige. (iallefall en del av dem) Dessuten, å kalle folk tullinger og dra fram Reset, VG-forum etc. er nok bare med på å stadfeste hvem/hva du er og hva du står for. Like mye forsøpling av TEK/TU det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er grenser for hvor mange elbiler det norske markedet evner å ta unna. Resten av verden vil ikke ha disse leketøysbilene. Også i Norge er man i ferd med å innse at man trenger biler som fungerer 100% under alle forhold. Det store flertall kan ikke kaste vekk tiden sin med å stort sett kjøre fra lader til lader uten å komme dit de skal.

 

Tja, tor du er på viddene så det holder.

Resten av verden vil gjerne ha dem, de har bare ikke råd.

Og, nei. Vi trenger ikke noe som fungerer under alle forhold. I så fall hadde alle kjørt en Landcruiser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan hende han har et poeng. Hvis fossildrevne og el-drevne biler hadde like konkurransevilkår, altså uten alle fordelene en el-bil har i dag ville salgstallene sett totalt annerledes ut. Det er et faktum at en el-bil ikke er like praktisk på alle områder. Rekkevidde, ladetid, vinterbruk, hengerlast, etc. Jeg sier jatakk, begge deler, for begge typer biler har en misjon og en kundegruppe. Var nettopp en tur i Europas bilhovedstad Tyskland, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke så en ENESTE el-bil. Det er et Norsk fenomen som er drevet fram av goder som jeg finner urimelige. (iallefall en del av dem) Dessuten, å kalle folk tullinger og dra fram Reset, VG-forum etc. er nok bare med på å stadfeste hvem/hva du er og hva du står for. Like mye forsøpling av TEK/TU det. 

 

Nei. Det er ikke et norsk fenomen. Ingen bilfabrikk i verden har råd eller vil ta frem en bil for det norske markedet.

 

Om det er noen store drivere her så er det CARB statene i USA og ikke minst jukset til den tyske bilindustrien med disel.

 

Tyskland er ikke kommet langt på elekritifsering av bilparken og det har flere grunner. De har prioritert å støtte solcelle og vindkraftutbygging ettersom deres største problem er kullkraft og forurensingen fra den. Dermed er også fabrikantene der kommet et langt steg etter andre. Så som Renault, Tesla, Hyundai. Men nå er de på vei til å få opp utviklingstakten og tror det kommer til å endre seg drastisk de kommende årende med de volumene som VAG &co legger opp til.

 

Det norske fenomenet er at vi ligger 5-10 år forran de andre landene i å elektrifisere bilparken.

 

Og resett kommentaren, den synes ikke jeg var for gal med tanke på ordlyden i det inlegget som ble besvart.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kan hende han har et poeng. Hvis fossildrevne og el-drevne biler hadde like konkurransevilkår, altså uten alle fordelene en el-bil har i dag ville salgstallene sett totalt annerledes ut. Det er et faktum at en el-bil ikke er like praktisk på alle områder. Rekkevidde, ladetid, vinterbruk, hengerlast, etc. Jeg sier jatakk, begge deler, for begge typer biler har en misjon og en kundegruppe. Var nettopp en tur i Europas bilhovedstad Tyskland, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke så en ENESTE el-bil. Det er et Norsk fenomen som er drevet fram av goder som jeg finner urimelige. (iallefall en del av dem) Dessuten, å kalle folk tullinger og dra fram Reset, VG-forum etc. er nok bare med på å stadfeste hvem/hva du er og hva du står for. Like mye forsøpling av TEK/TU det.

Det er jo I Norge en har like konkuranse vilkår. Prisene for elbil er på linje med ice på grunn av de høye avgiftene på ice og ingen på elbil. Det er i utlandet de konkurerer på forskjellige plan. Der koster en elbil mer enn ice, folk velger somregel det som koster de minst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er grenser for hvor mange elbiler det norske markedet evner å ta unna. Resten av verden vil ikke ha disse leketøysbilene. Også i Norge er man i ferd med å innse at man trenger biler som fungerer 100% under alle forhold. Det store flertall kan ikke kaste vekk tiden sin med å stort sett kjøre fra lader til lader uten å komme dit de skal.

 

Hvor mange er det som kjører over 20-30 mil per dag her i Norge?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er grenser for hvor mange elbiler det norske markedet evner å ta unna. Resten av verden vil ikke ha disse leketøysbilene. Også i Norge er man i ferd med å innse at man trenger biler som fungerer 100% under alle forhold. Det store flertall kan ikke kaste vekk tiden sin med å stort sett kjøre fra lader til lader uten å komme dit de skal.

Kan ikke tullinger som deg som bare er ute etter å trolle holde dere på Reset, Vgs forum eller hvor nå dette måtte være istedenfor å forsøple TEK/TU?

Sannheten smerter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ny grill er ikke det samme som ny bil. Bilen ser akkurat likedan ut, en facelift er for å dra noen flere år ut av en gammel modell, gi folk en grunn til å kjøpe noe som ser 1 % annerledes ut så de andre som er interesserte i merket ser at bilen er nyere enn deres. Ingen andre ser forskjell på disse bilene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ny grill er ikke det samme som ny bil. Bilen ser akkurat likedan ut, en facelift er for å dra noen flere år ut av en gammel modell, gi folk en grunn til å kjøpe noe som ser 1 % annerledes ut så de andre som er interesserte i merket ser at bilen er nyere enn deres. Ingen andre ser forskjell på disse bilene.

Nå vill jeg påstå at facelift er langt penere enn eldre s. Også andre ting som lakkerte skjørt, nye lykter osv. Men det er små endringer, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ny grill er ikke det samme som ny bil. Bilen ser akkurat likedan ut, en facelift er for å dra noen flere år ut av en gammel modell, gi folk en grunn til å kjøpe noe som ser 1 % annerledes ut så de andre som er interesserte i merket ser at bilen er nyere enn deres. Ingen andre ser forskjell på disse bilene.

 

Ser noe av den, men det skal noe til å ikke se forskjell på frontene. Men Model S er krafig oppdatert på tekniske områder også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...