Gå til innhold

Final Fantasy VII Remake slår fra seg i rålekker trailer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Negativitet negativitet negativitet!

 

Jeg ble også skuffa over at de har endret kampsystemet. Men prøv å være litt åpen for nye ting, eller er det helt på jordet å si?

 

Vil faktisk tørre å påstå:

De som sier de har vært "blodfan" av FFVII i hele sin oppvekst, som ikke ender opp med å kjøpe remake pga kampsystemet. Kanskje ikke så stor fan alikevel? :) En "blodfan" ville klart å se bort fra kampsystemet for å få se alle de fantastiske karakterene på nytt, i fet grafikk. Spille seg gjennom den fantastiske storyen på nytt, i fet grafikk. Men neida "jeg spiller utelukkende bare turn-based spill".

 

Alle elsker å hate ting som er populært å hate. FFVII har bestandig vært populært å like. Tror remake vil bli det motsatte.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Blir vell sikkert enda ein 60 dollars remake som RE2, står lett over.

 

Du mener at RE2 nyutgaven ikke var ett godt produkt? 

 

Jeg kom aldri inn i FFVII skikkelig, ble spilt for sent under feil forhold. Men kunne selvsagt tenkt meg hive meg ut i det igjen en gang :) Jeg skal følge med på denne nyutgaven i hvert fall.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er blodfan av FF VII, og har til og med tatovering på armen som også tilsier det. Dette var spillet som endret mye av mitt perspektiv på spill, og med turn-based kampsystem så var det innertier.

Jeg var skeptisk til Crisis Core da det kom pga kampsystemet, men det funket utmerket, samme gjør kampsystemet i FFXV. Jeg tror det ender opp med en lik eller kombinasjon av disse spillene.

Det jeg gleder meg aller mest til er å få historien fortalt på nytt, og jeg håper de klarer å få frem de samme følelsene og dialogene.

Det jeg er mest spent på og som er noe av det viktigste med hele FF VII er materia og slots på våpen/bracelet. Jeg er spent på hvordan det løses og om de gjør det så fritt som i originalen.

 

Uansett, jeg gleder meg og tror vi kommer til å få et kjempespill.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som kjempestor fan av Final Fantasy 7 velger jeg å ikke ha noen forventninger i det hele tatt, så da blir jeg ihvertfall ikke skuffet. Er også helt enig i at Resident Evil 2 var en glimrende remake og vel verdt de 549 kronene jeg betalte for det. Lenge siden jeg har hatt det så mye gøy med et spill. Det kom jo omtrent samtidig som Kingdom Hearts 3, som jeg hadde ventet på i 13 år, men det ble liksom litt glemt siden jeg ikke klarte å legge fra meg RE2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som Square-Enix har understreket så er dette en remake og ikke en remaster. Det er ingen grunn til å forvente at dette blir det gamle spillet i ny, grafisk innpakning, og det var aldri sannsynlig at de ville satse på et turbasert kampsystem som kun appellerer til fans av tradisjonelle JRPGer.

 

Det riktige perspektivet å gå inn i dette med er et åpent sinn ift hva S-E velger å gjøre med konseptet og ikke en masse griller i hodet om hva man ikke kan forandre fra originalen. 

 

Jeg er selv noe pessimistisk. Ikke pga forandringene (de har jeg tatt for gitt), men fordi S-E lenge har slitt med utviklingen av de større titlene sine. FF13 ble et korridorspill, FF14 var knapt spillbart da det kom, FF15 manglet store deler av historien og Kingdom Hearts 3 ble en skuffelse.

 

GOTY så langt i år for min del. Helt vidunderlig godt gjennomført produkt.

 

RE2-remaken var bedre enn originalen, og originalen er et av mine favorittspill på PS1.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Aldri spilt et Final Fantasy spill. Mye har vært pga kamp systemene. Men det her ser ut som det virker som noe jeg kan spille. Så da spørs det om dette blir det første Final Fantasy spillet jeg skal prøve meg på. Ser pent ut ihvertfall.

 

lol n00b

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...