Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli kjent med mann jeg ikke har noen felles venner med?


Anbefalte innlegg

Vi har noen felles bekjente, men ingen felles venner såvidt jeg vet. Aner ikke om han er singel (eller om han er interessert i damer). Jeg er ikke glad i festing, og han virker heller ikke som typen som er mye ute i helgene. Han bor i nabobygda, noen mil unna.

 

Vet godt hvem han er, fordi vi har noen felles (ganske smale) interesser, og det er flere som har foreslått at jeg burde bli kjent med ham. Dessverre gir ikke interessene noen naturlige kontaktpunkter.

 

Hvordan går jeg frem her, uten å virke som noen rar stalker?

 

Håper i utgangspunktet på at vi kan bli venner (er nyinnflyttet og kjenner ganske få her). Men jeg skal ikke legge skjul på at jeg synes at han er kjekk, og at jeg tenker at han kanskje er litt min type.

 

Anonymous poster hash: 3e39d...70f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste fremgangsmåte, i min mening, er å være direkte. Ta kontakt. Og spør om han vil møtes.

 

Alt for mange går rundt og er redde for å bli flaue og de fleste av oss er faktisk veldig like og har de samme problemene.

Noen av oss er for travle til å vedlikeholde nye (eller eksisterende) vennskap mens andre knapt gjør annet. Det finner du ikke ut før du blir kjent.

 

Verste som kan skje er at du blir litt flau og det er ingen andre enn deg selv som vil tenke på det.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Er ikke tøff nok til å ta direkte kontakt, så jeg må finne et eller annet treffpunkt, tror jeg.

 

Hadde nok ikke vært så forsiktig dersom det var en annen dame jeg ville bli bedre kjent med, men vi bor på små steder der folk elsker å sladre. Dersom han har dame, er jeg redd for at jeg får rykte på meg for å være «en sånn som forsøker å stjele kjærestene til folk». Ikke den beste starten når man er helt nyinnflyttet på et sted.

 

Egentlig er intensjonene mine ganske uskyldige, jeg ønsker meg en venn med felles interesser. Kan være åpen for mer dersom vi ble kjent og det viste seg at vi har veldig god kjemi, men i første rekke ønsker jeg meg vennskap. ?

 

Anonymous poster hash: 3e39d...70f

Lenke til kommentar

Da sitter du igjen med alternativene å ta en interesse for det han interesserer seg for og håpe at dere møtes ellerno sånt? Du kan jo samle inn penger til en eller annen forening i en av disse interessene dere har felles og "tilfeldigvis" få kontakt med han på den måten, men ærlig talt, det enkleste er å bare si at du syns han er kul og om han har lyst til å finne på noe. 

Hvis det er så få folk i bygda hvordan vet du ikke om han har kjæreste eller ei?

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jeg bor selv i ei lita bygd hvor jeg kom uten nettverk. Ingenting skjedde før jeg tok kontakt direkte med en person og sa at jeg ønsket kontakt og at jeg ikke kjente noen her.

 

Folk har vanligvis et eksisterende nettverk og tenker ikke på at du kanskje sitter alene. Når de blir klar over det vil nok de aller fleste være positiv til kontakt.

 

Bare hopp i det så blir du nok overrasket over hvor enkelt det er.

 

Jeg har begynt fra null to ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...