Gå til innhold

Sto i kø i over ett år for Audi e-tron, og må vente i nok et halvår selv etter at bilen har kommet i salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor tydelige har Audi vært i kommunikasjonen sin her? Det avgjør hvor hardt jeg dømmer Audi for å synke ned på Tesla sitt nivå.

 

Når det er sagt, 17 dager til vi kan bestille oss VW I.D.! Gleder meg helt vilt! Men er samtidig klar over at den med stort batteri ikke kommer før sent i 2020, tidlig i 2021.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kontraktene til Møller har angitt seneste leveringsuke/år. Har selv "stått" i den køen i to år og fikk seneste leveringsuke uke 25. Om han "bare" har stått i kø i ca ett år er angitt leveringsuke i kontrakten trolig sommer/tidlig høst. Viktig å lese og forstå kontrakter før man signerer - spør hvis du ikke forstår og få ting skriftlig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Tesla lar deg avbestille når som helst uten kostnad, i motsetning til Audi tydeligvis.

Det er da en sannhet med modifikasjoner. Du får ikke tilbake avgifter betalt til staten. Noe som enkelte plasser i verden er betydelig med penger. På den andre siden så har jeg forståelse for at angrer seg etter å ha bestilt seg en Tesla og så ser alle de bedre alternativene som finnes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du er ganske grådig hvis du krever et bruddgebyr på en bil som det er massive ventelister på å få tak i. Kunne skjønt det om de strevde med å få solgt bilen som du ikke ville ha, men tror ikke akkurat det er noe problem.

 

 

 

Er det audi eller importøren som skal ha dette gebyret? Skal ikke forundre meg om det er møller bil som skal ha det, da det kanskje er den grådigste og minst servicevennlige importøren i hele norge. Kommer aldri til å kjøpe ny audi så lenge jeg må gjennom møller bil.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Tesla lar deg avbestille når som helst uten kostnad, i motsetning til Audi tydeligvis.

Det er da en sannhet med modifikasjoner. Du får ikke tilbake avgifter betalt til staten. Noe som enkelte plasser i verden er betydelig med penger. På den andre siden så har jeg forståelse for at angrer seg etter å ha bestilt seg en Tesla og så ser alle de bedre alternativene som finnes.

Hvilke alternativer er bedre en Tesla?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er da en sannhet med modifikasjoner. Du får ikke tilbake avgifter betalt til staten. Noe som enkelte plasser i verden er betydelig med penger. På den andre siden så har jeg forståelse for at angrer seg etter å ha bestilt seg en Tesla og så ser alle de bedre alternativene som finnes.

Det stemmer ikke. Man får full retur innenfor de rammene som er satt i avtalen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvor tydelige har Audi vært i kommunikasjonen sin her? Det avgjør hvor hardt jeg dømmer Audi for å synke ned på Tesla sitt nivå.

 

Når det er sagt, 17 dager til vi kan bestille oss VW I.D.! Gleder meg helt vilt! Men er samtidig klar over at den med stort batteri ikke kommer før sent i 2020, tidlig i 2021.

 

Står helt klart og tydlig i kontrakten

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker folk +- 800000 på en bil... jeg har aldri hatt interessen for biler, jeg skjønner det absolutt bare ikke! Jeg kjører en 1 år gammel i20 activ model den ga jeg 160 for. Denne bilen har jeg i 8-10 år, så bytter jeg den ut... 800 lapper på en bil tror jeg må være en sinsykdom

Lenke til kommentar

Det er ikke forbudt å lese kontrakt før du underskriver.

Det er heller ikke forbudt å gjøre forandringer i kontrakt før du underskriver, bare du gjør det likt på både din og bilselgerens kopi.

Du er heller ikke forpliktet til å opplyse om forrandringer/tillegg/utstrykninger overfor bilselger.

Selger har ansvar for å lese/se over kontrakten selv før signering ?

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker folk +- 800000 på en bil... jeg har aldri hatt interessen for biler, jeg skjønner det absolutt bare ikke! Jeg kjører en 1 år gammel i20 activ model den ga jeg 160 for. Denne bilen har jeg i 8-10 år, så bytter jeg den ut... 800 lapper på en bil tror jeg må være en sinsykdom

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk bruker 160000 på bil, det må være sinnsykdom ?

Jeg kjører en 18 år gammel Liana som jeg håper holder til PPK trengs i 2021. Ga under en måneds lønn for den i oktober i fjor ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor bruker folk +- 800000 på en bil... jeg har aldri hatt interessen for biler, jeg skjønner det absolutt bare ikke! Jeg kjører en 1 år gammel i20 activ model den ga jeg 160 for. Denne bilen har jeg i 8-10 år, så bytter jeg den ut... 800 lapper på en bil tror jeg må være en sinsykdom

 

:)

Endret av Simkin
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du er ganske grådig hvis du krever et bruddgebyr på en bil som det er massive ventelister på å få tak i. Kunne skjønt det om de strevde med å få solgt bilen som du ikke ville ha, men tror ikke akkurat det er noe problem.

 

 

 

Er det audi eller importøren som skal ha dette gebyret? Skal ikke forundre meg om det er møller bil som skal ha det, da det kanskje er den grådigste og minst servicevennlige importøren i hele norge. Kommer aldri til å kjøpe ny audi så lenge jeg må gjennom møller bil.

 

Det er helt vanlig med avbestillingsgebyr på ting som blir produsert etter spesielle krav. Har kjøper valgt kombinasjoner som fører til at det kan ta lang tid å selge til noen andre så koster dette penger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg skjønner utålmodigheten når man venter på noe spennende, men dette er da virkelig ikke noen sak. Hvis man hadde droppet de ferdigkonfigurerte bilene så ville køen beveget seg vesentlig saktere og han ville ikke fått bilen mye før uansett.

 

Når det er sagt så synes jeg det er svært dårlig at han ikke får sagt opp avtalen. Når køen er lang som et ondt år så får det ingen andre konsekvenser enn dårlig omdømme. Ikke bare framstår de som vanskelige overfor denne kunden, men de gjør jo ventetiden unødig lang for de lengre bak i køen. Men min erfaring etter to skreddersydde nybilkjøp fra Audi/Sulland er helt annerledes. Jeg kunne avbestille når jeg ville, selv om bilen var satt i produksjon eller til og med ankommet butikken. Det forutsatte riktignok, innenfor et relativt vidt normalområdet, en greit utstyrt bil - ikke for sær og dyr og ikke fulstendig ribbet. De ville ikke ha noen problemer med å selge bilen uansett og det å presse biler på folk som de ikke ønsker eller har råd til (ting kan skje på et halvår) var ikke måten å bygge tillit på mente selgeren. Å bli møtt på en slik måte var en av grunnene til at bil nummer to ble kjøpt samme sted. Men dette kan nok være avhengig av hvor i landet man handler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvor tydelige har Audi vært i kommunikasjonen sin her? Det avgjør hvor hardt jeg dømmer Audi for å synke ned på Tesla sitt nivå.

 

Når det er sagt, 17 dager til vi kan bestille oss VW I.D.! Gleder meg helt vilt! Men er samtidig klar over at den med stort batteri ikke kommer før sent i 2020, tidlig i 2021.

 

Tesla lar deg avbestille når som helst uten kostnad, i motsetning til Audi tydeligvis.

Men da må man ta til takke med en Tesla!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...