Gå til innhold

Nå vet vi litt mer om den neste PlayStation-konsollen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slapp av folkens.. PS5 vil ha en mye bedre Cpu enn det som er i PS4 som gjør at det er fint mulig å ha alternativer til max oppløsning med 30 fps. Feks 4k60 evnt 1800p60 1440p60 modes.

 

For min del er jeg glad at de kjører på, mange gode eksklusive spill fra Sony, så viktig at maskinvaren blir top notch.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser flere nevner 8K som noe av betydning. Men det er det jo ikke. Det sier seg selv at det er ikke snakk om at spill skal rendre i 8K oppløsning. Oppskalere derimot.... Men da er nok den interne oppskaleringen i slike TV'r mye bedre en hva PS5 er i stand til.

 

Ellers så høres jo det her veldig spennende ut. Har vurdert en stund om jeg skal gidde å oppgradere PC'n min. Svaret fikk jeg idag...

 

Nå er jeg veldig spent på å høre mer ang kjøle løsningen til PS5. For hvor Xbox har denne generasjonen hatt veldig bra kjøling så har det dessverre ikke vært tilfellet med PlayStation som bråker voldsomt alt etter hvilke model du har. Den siste PS4Pro utgaven er blitt noe bedre men langt ifra hva fks XboxOneX presterer med varmekontroll og lyd nivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott nyhet at den er bakoverkompatibel. Da hopper jeg over PS4.

 

Ja, den har støtte for 8k, men blir nok stort sett forbeholdt enkle 2D-spill som faktisk kjører det native. 4k/60 fps er et realistisk mål for AAA.

 

Ikke enig i at det er et realistisk mål. Mange top notch PCer klarer ikke dette i dag og man må ha en rimelig rå rigg for å spille stabil 4K/60 fps.

 

4K/30 fps er mer realistisk hvis de ikke skal doble prisen på maskinen. Uansett veldig bra med en ny konsollgenerasjon!

Lenke til kommentar

Ikke enig i at det er et realistisk mål. Mange top notch PCer klarer ikke dette i dag og man må ha en rimelig rå rigg for å spille stabil 4K/60 fps.

 

4K/30 fps er mer realistisk hvis de ikke skal doble prisen på maskinen. Uansett veldig bra med en ny konsollgenerasjon!

Tja, Red Dead Redemption 2 på Xbox One X kjører allerede native 4k på 30 fps. En konsoll du i dag får til 3790 kr.

 

Blir uansett gode nyheter for PC-spillere også dette nå som så mange spill er multiplattform og må tilpasses de svake CPU-ene til PS4 og Xbox One (X). Med 7 nm Ryzen 2 og SSD som minstestandard i konsoller vil man forhåpentligvis merke et løft på AAA-spill også til PC.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...