Gå til innhold

TEST: E-wheels E2S


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Så denne har en motor på 100 mer watt enn Miamoi-en, men er ikke like bra som den?

 

Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe ES2 eller Miaomi Mi M365, og siden jeg bor i et bakkefylt strøk frister ES2-en veldig, ettersom den har en sterkere motor samtidig som den er sterkere.

 

Er Miaomi-en bedre enn ES2-en?

Lenke til kommentar

Så denne har en motor på 100 mer watt enn Miamoi-en, men er ikke like bra som den?

 

Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe ES2 eller Miaomi Mi M365, og siden jeg bor i et bakkefylt strøk frister ES2-en veldig, ettersom den har en sterkere motor samtidig som den er sterkere.

 

Er Miaomi-en bedre enn ES2-en?

 

Jeg har en HX X7 kjøpt fra E-wheels. Den oppgir de til å ha 350 watt. Et par andre nettsider selger den samme, men de oppgir den til å ha 250 watt.

 

Jeg var veldig på nippet til å kjøpe E2S i stedet for HX X7, men tippepunktet var nettopp batteriet, og jeg tror vektgrensa, dog det er noe de lyver om. Likevel virker den bra til meg, 105 kg med klær og sekk, og enda litt til.

 

Men jeg er veldig fornøyd med den. Batteriet er av Lithium-type, og har batteriet på stanga, som gjør det ideelt å bytte den ut hvis man kjøper flere batterier. Noe jeg kunne vurdert, hvis jeg ikke hadde kjøpt ny modell allerede.

 

Poenget mitt er at jeg tror at Miaomi og E2S ikke er bedre enn HX X7.

 

Folk spør meg om ting på gata, og en sa han hadde en Miaomi, og at batteriet begynte å bli lat når det ble mindre. Batteriet på min HX X7 virker til å holde koken helt til den har fått nok, da slår det inn en sperre som stanser sykkelen, men man kan likevel presse den litt ekstra.

 

Men, hvis du veier mer enn 70 kg, som rekkeviddene i testen omtrent er beregnet på, så anbefaler jeg deg å kjøpe en med mye sterkere motor og batteri. Jeg har bestilt fra Stayclass, til tross for det tåpelige navnet, haugevis med negative tilbakemeldinger og advarsler, Classywalk S420. Den koster 10 000, så den er dobbelt så dyr som de vi diskuterer. Men den har opp mot 7 mils rekkevidde, antageligvis mer som 4 mil reell, men dét er mer enn nok for mitt antatte bruk. Den har 150 kg vektgrense, og sist men ikke minst, 2000 watts motor (2 x 1000, hva enn det betyr). Så dét er en stor motivator for meg.

 

X7'en jeg har, 350 watt, trekker meg faktisk opp temmelig bratte bakker, så jeg er imponert over den. Men jeg gidder ikke å kjøpe 2-3-4 nye batterier og drive å styre med å plugge dem ut og inn og lade dem opp hele tiden. Da blir prisen omtrent det samme som 10 000 for S420 likevel, og da har jeg én sterk elsparkesykkel å forholde meg til.

 

Dette er hvis man veier 70-100 kg pluss da. Voltstyrke på batteri teller visst også litt, dette har jeg glemt å ta med, så sjekk det ut også.

 

Denne kan være nyttig, tatt herfra: https://scooty.no/el-sparkesykkel/

 

 

100w-250w 24V Beregnet som leketøy for barn på flatmark 250w-350w 36V Ungdom 40-50 kg 350w-500w 36V Undom/voksen 70-80 kg 500w-600w 48V Voksen 70-80 kg 600w -  52V Voksen 70-100 kg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...