Gå til innhold

Samsungs brettbare mobil kommer først til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dumme?

 

Ja, som all "ny" teknologi så kommer den med en ekstra høy pris og man er i hovedsak en testperson for betaler alt for mye for et produkt. 

Eller så er du en person som faktisk har bruk for produktet, og dermed får en stor fordel av å få det så fort som mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Eller så er du en person som faktisk har bruk for produktet, og dermed får en stor fordel av å få det så fort som mulig.

 

Fint lite du får gjort med en slik som du ikke får gjort med en helt ordinær smarttelefon eller eventuelt nettbrett. Kjøper man en slik er man sannsynligvis mer enn gjennomsnittet interessert. Vil tro at flesteparten som sikler etter en slik, ikke har behov for en, men bare veldig lyst på.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Fint lite du får gjort med en slik som du ikke får gjort med en helt ordinær smarttelefon eller eventuelt nettbrett. Kjøper man en slik er man sannsynligvis mer enn gjennomsnittet interessert. Vil tro at flesteparten som sikler etter en slik, ikke har behov for en, men bare veldig lyst på.

Det der kan sies om hver bil over 250000. Og hver eneste ferietur.

Lenke til kommentar

 

Eller så er du en person som faktisk har bruk for produktet, og dermed får en stor fordel av å få det så fort som mulig.

 

Fint lite du får gjort med en slik som du ikke får gjort med en helt ordinær smarttelefon eller eventuelt nettbrett. Kjøper man en slik er man sannsynligvis mer enn gjennomsnittet interessert. Vil tro at flesteparten som sikler etter en slik, ikke har behov for en, men bare veldig lyst på.

Bilderedigering, videoredigering, PowerPoint, etc.

Alt som har med å utføre et arbeid.

 

Denne telefonen får man lett ned i lomma, og man kan lett bruke den lukket, men man kan også brette den ut for å få fordelene til et nettbrett.

Lenke til kommentar

Eller så er du en person som faktisk har bruk for produktet, og dermed får en stor fordel av å få det så fort som mulig.

 

Hvor mye en person har "brukt" for et helt nytt og "ukjent" produkt kan vel også diskuteres. Hvike situasjoner er et slikt produkt overlegent til en telefon eller nettbrett? 

 

Er selv ofte på kurs og møter men selv da reiser jo man med bagasje og da er det jo ikke noe problem å "drasse" med seg en ipad f.eks.

 

Mange bruker unødvendig mye penger på teknologi. Ikke noe galt med det. Andre bruker unødvendig mye på bil, klær, mat, hva som helst. At Samsung prioriterer Norge er fordi vi er styrtrike. 

 

Finnes "hvaler" over alt, og nei det er jo selvføglelig ikke dumt for oss andre at noen er villige til å betale for å teste et produkt :) Det er jo med på å fremskyve teknologi når selskap må ta mindre del av regningen. 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Den gjør et nettbrett like portabelt som en mobil. Det betyr at den er med i fjøset, på skogen, i bilen, i senga.....

 

Og koster da mer enn både et nettbrett og mobil tilsammen. Ikke glem det. Så jeg tror markedet for en slik er minimalt.

Lenke til kommentar

 

Den gjør et nettbrett like portabelt som en mobil. Det betyr at den er med i fjøset, på skogen, i bilen, i senga.....

 

Og koster da mer enn både et nettbrett og mobil tilsammen. Ikke glem det. Så jeg tror markedet for en slik er minimalt.

Gjør den det?

Sist jeg sjekket så koster nyeste iphone opp til 17.000,- og en ipad koster jo opp til 20.000, - så en telefon som kombinerer begge de to, men bare koster 21.000, - er jo ikke så dyrt.

Lenke til kommentar

Den gjør et nettbrett like portabelt som en mobil. Det betyr at den er med i fjøset, på skogen, i bilen, i senga.....

 

Har du ofte behov for nettbratt i fjøstet, i skogen og når du er på biltur alene? Vist du først skal på tur så er det vel ikke store tiltaket å pakke med seg et nettbrett også?

 

Gjør den det? 

Sist jeg sjekket så koster nyeste iphone opp til 17.000,- og en ipad koster jo opp til 20.000, - så en telefon som kombinerer begge de to, men bare koster 21.000, - er jo ikke så dyrt

 

Når du tar de 2 dyreste produktene du finner så gjør den kanskje ikke det nei. 

 

Ipad Air koster 5800 kr ny fra Apple.no

min nye telefon kostet 4000 kr 

 

Så 9800 er en helt annen sum enn 21 000.

 

Også kan vi diskutere om denne telefonen er en bedre telefon enn ViVo Nex og ipad Air. For det er jo nettop det en bruker må ta stilling til. Er dette produktet bedre enn mitt gamle produkt? 

 

Kan jeg spørre hvilke telefon og nettbrett dere som vurderer denne har? 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

 

Den gjør et nettbrett like portabelt som en mobil. Det betyr at den er med i fjøset, på skogen, i bilen, i senga.....

 

Har du ofte behov for nettbratt i fjøstet, i skogen og når du er på biltur alene? Vist du først skal på tur så er det vel ikke store tiltaket å pakke med seg et nettbrett også?

 

Gjør den det? 

Sist jeg sjekket så koster nyeste iphone opp til 17.000,- og en ipad koster jo opp til 20.000, - så en telefon som kombinerer begge de to, men bare koster 21.000, - er jo ikke så dyrt

 

Når du tar de 2 dyreste produktene du finner så gjør den kanskje ikke det nei. 

 

Ipad Air koster 5800 kr ny fra Apple.no

min nye telefon kostet 4000 kr 

 

Så 9800 er en helt annen sum enn 21 000.

 

Også kan vi diskutere om denne telefonen er en bedre telefon enn ViVo Nex og ipad Air. For det er jo nettop det en bruker må ta stilling til. Er dette produktet bedre enn mitt gamle produkt? 

 

Kan jeg spørre hvilke telefon og nettbrett dere som vurderer denne har? 

Hvorfor skal man sammenligne billige ipad og billige telefoner med en som har specs som overgår begge?

 

Jeg har flere telefoner (s10+, xz2 premium, og en p30 pro nå) og har en ipad pro 12.9 og en tab s4.

Lenke til kommentar

Så hva gir dette produktet deg som ikke din ipad pro og s10+ gir? Hvor ofte har du savnet ipaden din når du var på fjellet, i gården eller på busstur? 

 

Selv fant jeg fint lite specs i denne her. Kan du som vet alt om dette fortelle oss andre hvilke specs dette produktet kommer med?  Jeg forstår enda ikke hvilke bruk dette produktet kan friste med, spesielt ikke for en som har så mange gadgets fra før. 

 

Så hvor mye raskere er denne samsung enheten enn ipad air?

Hvor mye bedre CPU/GPU/RAM/SSD har den?

Hvordan gjør dette produktet i div ytelse tester? 
Hvordan er skjermen sammenlignet med f.eks min mobil (Super AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors)

 

Alt dette bør jo du ha peiling på siden du begynner å sammenligne specs. 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Gjør den det?

Sist jeg sjekket så koster nyeste iphone opp til 17.000,- og en ipad koster jo opp til 20.000, - så en telefon som kombinerer begge de to, men bare koster 21.000, - er jo ikke så dyrt.

Sist jeg sjekket finnes det andre telefoner og nettbrett enn de dyreste til Apple.

 

Men du er kanskje overbevist om at kun de dyreste produktene fra Apple er bra nok til å måle seg?

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...