Gå til innhold

Valve lager sine egne VR-briller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det er 1. April og du tviler på alt..

 

Sånn sett må jo 1.april være den mest geniale dagen å spre virkelige store lekkasjer, glimt og hemmeligheter om kommende teknologi, spill, filmer, ja i grunnen alt, for til syvende og sist, hvem vil ta det seriøst på en dag som dette :D:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette hadde vært en veldig bra 1.april spøk, fordi det er en veldig realistisk nyhetssak som man ikke sperrer øya opp for, men fremdeles interessant.

 

Eksempler:

For kjedelig: "Half-life 2 er nå gratis på Steam"

For drøyt: "Half-life 3 kommer i 2020 og er et rent "Battle Royale"-spill uten énspillerkampanje"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De er vel ca 3 år for sent ute igjen. VR ble jo ikke det helt store... Som stue pcene deres, den link greia eller håndkontrolleren. Kanskje lage et spill eller 2?

Det handler jo bare om å ha et produkt som folk vil ha, til riktig tid og pris. Eksemplene du gav er kanskje ting som folk ikke har hatt et behov for, men med VR-briller er de i direkte konkurranse i et økende marked. Blir interessant å se hva de skal tilby som gjør at man velger Valve-briller. Men ja, de kan godt lage noe mer Half-life eller Team Fortress 3.

Lenke til kommentar

 

VR ble jo ikke det helt store...

 

Mulig du troller, men jeg biter på. VR er jo faktisk blitt veldig stort og vokser så det holder. PSVR alene har solgt 4,2 millioner enheter, hvorav nesten en million bare det siste halvåret. Og det vokser fortsatt.

Altså ikke helt det store Enda, med andre ord ^^

Lenke til kommentar

 

 

VR ble jo ikke det helt store...

Mulig du troller, men jeg biter på. VR er jo faktisk blitt veldig stort og vokser så det holder. PSVR alene har solgt 4,2 millioner enheter, hvorav nesten en million bare det siste halvåret. Og det vokser fortsatt.
Altså ikke helt det store Enda, med andre ord ^^

Tja, kommer an på hvordan du ser det. Dette er kun PSVR. Du har jo utallige andre headset også. Og jeg tror ikke jeg tar feil om jeg sier at de som kjøper VR også kjøper betydelig flere spill enn andre. Til nå har i alle fall jeg kjøpt over 120 spill kun til VR på 2 år, mens "vanlige" spillere har et snitt på ca 10 spill i året (var nylig et studie som viste dette).

 

I tillegg begynner salgstallene å ta igjen flere faktiske konsoller, som Dreamcast, PS Vita, SNES Classic, Sega Saturn, Sega Master System, Sega Game Gear og Nintendo Wii U. Det har solgt over dobbelt så mye som NES Classic, som ble regnet som en suksess.

 

Det er i alle fall en stor nok suksess til at både Sony og andre aktører skal fortsette med det, og det er nok for meg.

 

Og uansett blir det feil å si at VR "ikke ble det helt store" når det fortsatt satses på det. Blir som de som erklærte PS3 død etter 3 års levetid, men den kom tilbake og ble den mest solgte konsollen den generasjonen.

Endret av Gringorilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...